מילגות להמונים

מאה מילגות לימוד חולקו לצעירים תושבי מוא”ז הגליל העליון

בשבוע שעבר התקיים טקס חלוקת מלגות לסטודנטים תושבי הגליל העליון מטעם מרכז צעירים של מועצה אזורית הגליל העליון. במהלך הטקס, אשר התקיים במסגרת “הפנינגליל”, חולקו 100 מלגות בהיקף של כרבע מיליון שקלים – 80 מלגות מטעם המועצה ו-20 מלגות חקלאות, שניתנו בשיתוף החברה לפיתוח הגליל והמשרד לפיתוח הנגב והגליל.

חשוב לציין, כי חיילים משוחררים וסטודנטים הפונים למרכז צעירים מקבלים הכוונה וסיוע הן למציאת תחום הלימודים והן בתחום המלגות – מרגע החיפוש דרך הגשת הבקשה למלגה ועמידה בתנאיה וכלה בקבלתה. המלגות מאפשרות לסטודנטים להגביר את מעורבותם החברתית והתערותם בקהילה המקומית. מעבר לכך, הסטודנטים מקבלים הכשרה ליווי וסיוע של מרכז צעירים בפיתוח והובלת מיזמים חברתיים וחינוכיים.

דנה מורן-רביד, מנהלת מרכז הצעירים של הגליל העליון: “לאורך השנים למדנו שהמלגות והשירות שאנחנו מעניקים לסטודנטים ולצעירים תושבי האזור בהחלט עושים את ההבדל. מעבר לעזרה הכספית הממשית, הצעירים שלנו חוזרים לגליל העליון, משתקעים בו ורואים את הפוטנציאל להמשך הקידום המקצועי שלהם כאן בגליל העליון. זכינו לראות דוקטורנטים לחקלאות, שאחרי שסיימו מסלול ארוך שכלל סיבוב במכון וולקני ואפילו במוסדות יוקרתיים בעולם כמו נאס”א, השתלבו במכוני המחקר באזור, כמו מיג”ל ומו”פ צפון, כי תמיד ידעו שהתוכנית לטווח הארוך היא לחזור הביתה לגליל העליון”.