5 מעובדי פסטורל עוכבו לחקירה, המלון מציע פיצוי לנפגעים

המהלך התרחש לאחר התקרית האלימה הבוקר עם מפגינים המתנגדים לרפורמה המשפטית

תקרית אלימה התרחשה הבוקר במלון “פסטורל” בכפר בלום, טרם הגעתו של שר הכלכלה ניר ברקת למקום. בתיעוד הוידאו שהופץ ברשתות החברתיות ואותו ניתן לראות גם בכתבה זו, נראו עובדים מהמלון מגיבים באלימות למפגינים אשר פרצו לאולם הכנסים בו אמור היה ברקת לשאת דברים. המפגינים הגישו תלונה במשטרה. המשטרה מצידה פעלה בעניין ועיכבה 5 מהם לחקירה.

התקרית במלון


בתוך כך, מלון פסטורל הוציא שתי תגובות לעניין. להלן התגובה הראשונה, שהתפרשה ע”י חלק מתומכי המפגינים ככזו המגוננת על העובדים:

עובדי המלון נערכו הבוקר לקראת הגעתו של השר ניר ברקת לכנס, בזמן שקבוצת מוחים פרצה לאולם הכנסים. המפגש עם המפגינים התלקח במהירות כשעובדי המלון חשו מאויימים והגיבו למצב. המלון מזועזע מהתקרית, מוקיע אלימות מכל סוג ורואה בחומרה את ההתרחשות ואת אלימות העובדים המעורבים. המשטרה הוזעקה למקום. המלון יקיים חקירה מלאה ומשתף פעולה עם חקירת המשטרה לבירור נסיבות המקרה עד למיצוי הדין המלא של כל המעורבים בנושא”.

בהודעה שפורסמה לאחר מכן, המלון פרט על צעדיו בעניין ואף הציע פיצוי לנפגעים: “אנחנו מצרים על גילויי האלימות שננקטו כלפי המפגינים שהגיעו למלון, כדי למחות מול ביקורו של שר הכלכלה במקום. אנחנו מקפידים לשמור על פרטיותם של אורחי המלון, ובו בזמן עלינו לכבד את זכות ההפגנה ואת זכות המחאה. לא כך קרה היום. אנחנו מזמינים כל מפגין שנפגע בתקרית ליצור איתנו קשר, ונעשה כל מאמץ כדי לסייע לו ולחבק אותו. מנהלת המלון הקימה צוות שיחקור את האירוע, תוך שיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל, כדי שנוכל להפיק את המסקנות המתחייבות בהקדם האפשרי. מסקנות הצוות שהוקם יפורסמו ברבים, ויוטמעו בשגרת העבודה של המלון, על-מנת שמקרים כמו אלה לא יישנו. כולנו מאוחדים בקריאה לימים שקטים יותר ורגועים יותר”.

בעין הסערה. מלון פסטורל (צילום: עמוד הפייסבוק של המלון)