כדורגל: האם קרית שמונה תושאר בליגת העל?

הבעיות הכלכליות בהפועל חדרה ובני ריינה עשויות לסלול את דרכה של קרית שמונה להישאר בליגת העל

האם תוגת הירידה ללאומית תתחלף לשמחת הישארות בליגת העל בגזרת עירוני קרית שמונה? לא כל כך מהר, אבל גם לא מן הנמנע שזה יקרה.

אתמול חשפה התוכנית “חמש באוויר” בערוץ הספורט, כי הפועל חדרה שרויה בחובות כבדים בגובה 8.2 מיליון שקלים – מה שעלול לגרום לכך, שלא תוכל להעמיד תקציב מתאים לליגת העל.

יחליפו מקומות? שחקני קרית שמונה וחדרה (צילום: שלומי גבאי)


היום פורסמה הודעה רשמית ע”י כרמית אורפז-ימין – דוברת היחידות המקצועיות באגף דוברות הסברה ותקשורת במשרד המשפטים, לפיה “יחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים שבמשרד המשפטים הגישה בקשה למתן צו פירוק לעמותת מכבי בני ריינה – העמותה לקידום הספורט והנוער בריינה (ע”ר), המחזיקה בקבוצת הכדורגל מכבי בני ריינה, בשל ליקויים חמורים בעמותה ובכלל זה חלוקת רווחים אסורה וחשש לקידום מטרות זרות”.

מהנהלת בני ריינה נמסר בתגובה: אין נגד הקבוצה עילת פירוק ולא היה מקום מלכתחילה לבקש פירוקה. דו”ח תוצאות הפיקוח עליו מסתמך רשם העמותות המתייחס לשנים 2017-2020 הינו שגוי מעיקרו ולמעט טענות הנוגעות לאי סדרים רישומיים (שבינתיים תוקנו) אין בו ממש.  בכל מקרה, כל הנושאים הנזכרים בדוח מתייחסים לתקופה  עת הקבוצה הייתה בליגות הנמוכות וברור כי אין להם שום רלוונטיות להיום. היה מצופה מרשם העמותות לבחון את התנהלות העמותה בשנים 2021 ו – 2022 ולא להתבסס על מקרים מן העבר, כאשר באים לטעון לאי סדרים ולפרק עמותה המהווה גאווה לבני ריינה ולמגזר הערבי. להערכת העמותה, קבוצת הכדורגל מכבי בני ריינה,  לא תיפגע בכל מקרה מהליכים אלו והיא תמשיך את פעילותה בליגת העל, גם אם העמותה תפורק,דבר שהעמותה מאמינה שממילא לא יקרה.

בתוך כך, איזי שרצקי, נשיא המועדון, הודיע שימשיך לתמוך במחלקת הנוער וישמש כספונסר של הקבוצה הבוגרת. אז האם בסופו של דבר נראה את עירוני קרית שמונה בליגת העל גם בעונה הבאה? ימים יגידו. מה שבטוח שכדאי להנהלת הקבוצה לבנות סגל, שיוכל להוות בסיס להשתלבות בליגת העל בהתראה קצרה, אם וכאשר הבקרה התקציבית לא תאשר את תקציבה של הפועל חדרה ו/או בני ריינה ותורה על הורדה לליגה הלאומית.

יחייך לבסוף? איזי שרצקי חוגג אליפות בשנת 2012 (צילום: ינאי שחם)