כדורסל גברים: ברק פלג בסיכום ביניים

איך משפיעה עצירת המשחקים על הפועל גליל עליון? ממה מרוצה המאמן ברק פלג וממה פחות? על זאת ועוד בראיון שערכנו עם המאמן.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

ימים מאוד מתוחים עוברים על הספורט הישראלי – ובפרט על קבוצות הליגות הבכירות בענפי הכדור הפופולריים, בשל החשש מכך שהממשלה ומשרד הבריאות לא יאפשרו את חזרת הליגות לפעילות. קבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון כבר שלושה שבועות לא נטלה חלק במשחק, זאת לאחר שלפני ההכרזה על הקפאת הליגות המשחקים מול קבוצות השרון – מכבי הוד השרון וא.ס רמת השרון, לא נערכו בשל תחלואת קורונה של שחקנים בשורות קבוצות אלה. אם הליגות יחזרו לפעילות בסופ”ש, כפי שהובטח לקברניטי הענפים, הפועל גליל עליון תתארח אצל הפועל עכו/מטה אשר, בשורותיה משחק ה”אקס” דשון נייט. לעת עתה, לא ברור מה יהיה. בנקודת הזמן המאוד בעייתית הזו מצאנו את הזמן לראיון קצר עם המאמן ברק פלג.

לא ציפו לעצירת פעילות ממושכת. שחקני הפועל גליל עליון והצוות המקצועי



ברק, בראיון פתיחת עונה חזית קשיים בתחילת העונה. אתם עומדים על מאזן של חמישה ניצחונות ושלושה הפסדים, הרשמתם בניצחונות. אתה יכול להגיד שאתה מרוצ?

“חצי מרוצה. אני מאוד מרוצה מההתנהלות ומהאופי של המעודון, מיצירת הזהות ומהמחויבות של השחקנים. עם כל הבעיות ועם כל ההתמודדויות הבלת”מים בסוף אתה בודק אנשים במצב הזה. אנחנו רואים מסביבנו קבוצות חצי מתפרקות ואצלנו הכל יציב בארגון וזה מאפשר להתנהל בסיטואציה הזו. אני לא יכול מרוצה לגמרי ברמת התוצאות, יש הפסד או שניים שאני חושב שיכולנו להימנע מהם. פספסנו במשחקים שהרגשתי שלא היינו מספיק בשליטה – גם במשחק אשקלון וגם במשחק מול הפועל ר”ג/גבעתיים, הדברים ברחו לנו מהידיים. מצד שני, אנחנו לא שונים מהרבה קבוצות אחרות, אנחנו נכנסים לקצב ויוצאים מקצב בהתאם למצב. לא חשבנו שרק ננצח. מה שכן,  יש פה קבוצה שבמנטליות שלה ובאופי שלה היא מהטובות שאימנתי, הרצינות והמחויבות טוטאלית. יש פה שחקנים שמגיעים פעמיים ביום לאימונים, באים לעבוד אישית ואפילו לפעמים זה מגיע למצב שאני לא מרשה להם לעשות אקסטרה של אימונים, מחשש לעומסים מיותרים”.

שלושת ההפסדים שנחלתם היו במשחקי חוץ מרוחקים, שאליהם הגעתם אחרי נסיעה ארוכה עם מסכות על הפנים וגם חסרתם בשניים מהם את יהל פלג, בנך, ואת חן גיא. עד כמה הנתונים האלה השפיעו עליכם?


“אין מקום לתירוצים. לא הייתי משייך את ההפסדים למרחקים ולאופי הנסיעה. באשדוד לא היינו במשחק, באשקלון משך שלושה רבעים שלטנו וברבע האחרון לא היה לנו מספיק כח אש. באשקלון היה לנו שגינו גם בשילובו של דשון נייט – שכבר שחררנו והחזרנו, זה לא היה רעיון טוב לשלב אותו במשחק, למרות שהוא ניסה ורצה. יכול להיות שבחלוקה יותר טובה של דקות ועומסים הדברים היו נראים אחרת, אבל זה כבר מאחורינו וצריך ללמוד מהמשחקים האלה”.

מרוצה, אך לא לגמרי. ברק פלג



הליגה הלאומית ידועה כליגה עם אולמות רגועים מבחינת אווירה, אבל בכל זאת, אתם מוצאים את עצמכם משחקים באווירה של משחקי אימון. איך זה משפיע על השחקנים התקופה הזו?

“המצב מאוד קשוח, אני מוכרח להודות שגם לי כמאמן. אנחנו ניזונים מהמתח, חלק גדול מזה מגיע מהקהל. אתה מגיע פתאום למקום כמעט מת מבחינת אווירה, עם אנשי אבטחה ואנשי הנהלה. המזל שלנו, שיש לנו ביציע את סיני ניר והתוף –  שדואג להעיר אותנו… זה בהחלט אתגר לכולם, לייצר מתח ואתגר שבא מבפנים. השחקנים אולי פחות לחוצים, אבל מצד שני כל פיפס שמישהו אומר מ-10-20 איש שבקהל – שומעים את זה וזה גם משפיע.המניעים של כולם בסיטואציה הזו הם פנימיים וקבוצתיים. אני רואה שחקנים שמתכוננים אחרת למשחקים, מכניסים את עצמם לתוך המתח שהם צריכים. חוסר הקהל מאוד מורגש – ואצלנו פי כמה, מאחר וידוע כמה הקבוצה הקהל מחובר לקבוצה. אנחנו יחד רק באימונים ובמשחקים. אין לנו מפגשים, ארוחות, אין את חיבוק עם האוכלוסיה – אלה המון דברים שמחברים שחקנים למקום. מה שיש לנו זה אחד את השני. גם זה במסגרת המגבלות.  אני מאוד שמח ממה שיצרנו פה בסיטואציה הקיימת”.מה הסיבות שהחלטתם לבצע שינוי ולצרף את קנדל אנתוני במקום דשון נייט?

“דשון נייט – שחקן טוב ובחור מקסים, שישב על עמדה שלא התאימה לו ולא התאימה לנו. עשינו שינוי מתבקש. הגיע קנדל אנתוני – שחקן שרציתי וחיכיתי לאופציה שאוכל להביא אותו. היינו צריכים שחקן בסגנון הזה. קנדל מביא משהו שהיה חסר לנו משהו. במשחק האחרון מול עירוני ר”ג הרגשתי שהשתחרר איזשהו פקק שהיינו תקועים בו – מבחינת היכולת לייצר מעמדה מספר 1, לקלוע, לשחק לעומק ולעשות אחרים טובים יותר. יש לנו את הכלים, אבל לפעמים משהו אחד קטן מייצר שינוי. זה היה משחק שמבחינה טקטית באנו מאוד מוכנים. היינו יותר מרוכזים במעט דברים שאנחנו היינו צריכים לעשות יותר טוב במשחקים קודמים. לפעמים צריך לפשט את הדברים, בטח כשמגיע שחקן חדש, לא להתפזר ולהיות מפוקסים”.

העונה אתה עובד עם צוות מקצועי גלילי. איך החיבור ביניכם?

“התברכתי בצוות מצוין. בעמדת המאמן יש את נעם כהן – שהוא נכס בשבילי. הכרתי אותו מכיון אחר, כשהוא אימן אותי לפני 10 שנים, כשהקבוצה עלתה מליגה א’ לארצית. באתי כשחקן  שמבוגר ממנו והיה כיף יחד. נעם הוא הביא לי הרבה דברים שהיו חסרים לי בתור מאמן. זה ליהוק מושלם מבחינתי. לשמחתנו, יש לנו בצוות את מאמן הכושר אור שוורץ, אנחנו עובדים הרבה יותר צמוד, אז יש לנו חלוקה מאוד ברורה עם התייחסות יותר עמוקה לכושר גופני ווידאו. צוות שמבין אותי, שאפשר לעשות איתו סיעור מוחות ולהפרות. יש את מישל מויאל המעסה המקצועי והמסור, שתמיד לרשות השחקנים”.

איך עוברת עליכם התקופה הזו ללא משחקים?

“בגדול, זה נורא. אתה יוצר מתח ואתה נכנס לקצב, במחי החלטה אחת אתה מפסיד קיום של שני משחקים ואז מגיע סגר, אבל פה אני דווקא מגיע להון האנושי שיש לנו – שהוא מאוד רעב להצליח גם באימונים. המטרה היא לשמר מה שיש, לנצל את התקופה הזו להשתפר, להוסיף דברים, יותר רעננים, תודה לאל אנחנו יכולים להתאמן ואין בידודים. מקווים להמשיך מאותה נקודה שבה נעצרנו”.

מה המטרות להמשך העונה?

“צריך להסתכל יותר רחוק איך צולחים את התקופה הזו, כדי להגיע קודם כל לפלייאוף העליון, לעבוד  בצורה חזקה מנטלית ופיזית להמשך העונה הזו”.

ציוות אידיאלי. ברק פלג מתדרך את הקפטן אלון ספיר, ברקע נעם כהן – עוזר המאמן