חגיגה קולינרית בראש פינה

יריד יין ושוק איכרים אטרקטיביים במיוחד ייערכו בקרוב במושבה הקסומה

בואך גליל גולן, על כביש 90 , יושבת לה המושבה הציורית ראש פינה עם רגליים באדמה, וראש בעננים ומספרת את סיפור התיירות האזורי, סיפור המשלב היסטוריה, התיישבות, שורשים חקלאות ואומנות. 

אשכול רשויות גליל מזרחי נותן חשיבות עליונה לענף החקלאות שהינו חלק בלתי נפרד מאזור הגליל המזרחי והגולן. חקלאות אינה רק מקור פרנסה עבור האזור שלנו היא אידאולוגיה ודרך חיים. אנו אזור חקלאי מובהק והאשכול פועל רבות לקידום התחום, מה גם שבתיירות אין משמעות לגבולות המוניציפליים, הקהל שמגיע ליריד היין או לשוק האיכרים לא מבדיל מאיפה היקב או מהיכן הירקות.

תחום התיירות הינו מנוע צמיחה משמעותי לאזור ומייצג את המטרה המשותפת לכלל הרשויות באזור: הנעת גלגלי הכלכלה. לאזור שלנו יש סיפור משותף ולכן יש חשיבות גדולה לשיתופי פעולה עסקיים וחיבורים טובים שיוכלו להפרות אחד את השני. כל יזם, בעל עסק  או אומן יכול למצוא את עצמו במרחב של הזדמנויות שהאזור מציע, מרחב שהוא הבית של כולנו, מרחב שבא לידי ביטוי באתר האינטרנט גליל גולן  בו נארז יחד כל המידע התיירותי האזורי. כחלק מחגיגות 140 להיווסדה של המושבה יתקיימו החודש שני אירועי שיא בראש פינה: יריד היין ה-11 שהפך לאירוע מסורתי בגליל ובגולן.

קסם של מושבה. קשת בענן בראש פינה

יו”ר אשכול גליל מזרחי בני בן-מובחר: “אני מזמין את כלל התושבים באזורנו להצטרף לחגיגה שמהווה גם מפגש קהילתי עם חברים, להנות ולחוש הלכה למעשה את העשייה הייחודית ופורצת הדרך של הפעילות האזורית בשותפות חוצת גבולות של רשויות ועסקים לקידום האזור כולו וכמובן הרבה מזל טוב לראש פינה ויום הולדת שמח!”.

ראש מועצה מקומית ראש פינה, מוטי חטיאל: “140 השנים שעברו מרצפות את פסיפס ראש פינה לדורותיה, התיישבות חקלאית, קהילה צומחת, תרבות ואמנות, חינוך למצוינות תוך חיבור לקהילה ולמושבה ותיירות משגשגת עם כבוד גדול להיסטוריה והתחדשות ועשיה שלא פוסקת לרגע. השנה, מספר היקבים המשתתפים ביריד היין שילש את עצמו ועומד על כ 30 ולפיכך, הפעם נארח את היריד, וגם את שוק האיכרים, במקום גדול יותר, – מגרש הכדורגל, המאפשר לתת במה ליותר יקבים וחקלאים וגם להכיל קהל רב יותר”.

בני מזמין, תבואו. בני בן מובחר

יריד היין בראש פינה

מועצה מקומית ראש פינה המובילה זו השנה -11  את אירועי היין האזוריים, תארח ביריד שיתקיים  ב- 17-18.5.23  החל מ 1900 עד חצות, את מיטב יקבי הגליל, הגולן והעמקים, שיציגו יינות משובחים מהטרואר הצפוני, לצד דוכני מזון גליליים בדגש על תוצרת חקלאית מקומית, מוסיקה חיה ואווירה לילית קסומה. לראשונה ביריד תתקיים בימת אירוח של אנשי היין עם פאנל ושיח מרתק אודות ענף היין ואף תוקם בו גלריית אמנות מקומית.

ראש פינה היא מודל נהדר לחיבור של כלל הגורמים במרחב ויצירת פלטפורמה משותפת לקידום האזור . יריד היין מהווה אכסניה של כבוד לחקלאות וחיבור לאדמה לכלל יקבי הגליל והגולן ומציג את הפוטנציאל לשיתוף פעולה אזורי בתחומים נוספים. כך למשל, ביריד יופיע הרכב מוסיקלי של  ״מקמאת״ בית הספר למוסיקה מהמזרח היושב בצפת.

המקום להרים לחיים (צילום: הידרומדיה)

שוק  האיכרים תוצרת הארץ נודד לראש פינה

שוק האיכרים גליל גולן – תוצרת הארץ, שיזם משרד הנגב הגליל והחוסן הלאומי נודד בפעם ה- 5  ויתקיים לראשונה, בשעות הערב ובאווירת חג שבועות בראש פינה ב -24.5.23 בין השעות 15:00-22:00. שוק האיכרים הינו דוגמה מצוינת לשיתוף פעולה אזורי שמקדם עסקים. מטרת השוק היא לעודד צריכה של תוצרת חקלאית  מקומית וליצור מפגש של הקהילה עם החקלאים המקומיים המוכרים את תוצרתם ללא עלויות להקמת הדוכן ובמחירים מפוקחים. השוק מתאים לכל המשפחות ומהווה הפנינג ססגוני הכולל גם פעילויות לילדים, דוכני מזון ופודטראקס והופעה חיה של להקת “התפוזים” – מוזיקה תוצרת הארץ.

החיוך מובטח לבאי השוק (צילום: הידרומדיה)