כדורסל גברים: איבדו את הצפון בשרון

הפסד שני ברציפות להפועל גליל עליון – הפעם 81:76 במשחק החוץ מול א.ס רמת השרון.

אזור השרון לא מאיר פנים להפועל גליל עליון. ארבעה ימים אחרי ההפסד 76:67 במשחק החוץ מול אליצור נתניה, נחלה הערב הקבוצה הגלילית הפסד 81:76 במשחק החוץ מול א.ס רמת השרון, היה זה הפסד חמישי העונה לקבוצה של ברק פלג ונעם כהן, שמאזנה כעת עומד על שמונה ניצחונות וחמישה הפסדים. שחקני הגליל עתידים לשחק בחודשיים הקרובים בפורמט של 3 משחקים בשבוע, ביום שלישי הקרוב מצפה לקבוצה משחק מאתגר מול מכבי אשדוד, שירדה מליגת העל – ואם היא לא תעשה שינוי משמעותי ביכולותיה משני המשחקים האחרונים, היא שוב תפסיד.

25 נקודות, שלא הספיקו לנצח. קנדל אנתוני הערב (צילום: גיל נוימן)



הרבע הראשון אמנם לא היווה פרומו מדויק במאה אחוזים לבאות, אך אין ספק שהוא הדליק נורות אזהרה לבאות. היה זה רבע רע מאוד של שחקני הגליל, במיוחד בצד ההגנתי, רבע שבו שחקני הגליל ספגו 28 נקודות ומנגד קלעו 15 נקודות בלבד. ברבע השני התהפכו היוצרות, שחקני הגליל הקשיחו את ההגנה ומנגד קלעו באחוזים מרשימים, כרסמו ביתרון הקבוצה מהמארחת ויצרו משחק צמוד ובסיום המחצית ירדו ביתרון 46:48.

ברבע השלישי התפתח משחק צמוד לאורך כל דקות המשחק, היתרון עבר לא אחת מצד לצד, אך בסיום הרבע שחקני הגליל צעדו ביתרון 64:66. ברבע האחרון של המשחק הקבוצה המארחת הייתה דומיננטית יותר והשתלטה על המשחק. הקשחה של משחק ההגנה של רמת השרון וחוסר ריכוז של שחקני הגליל, הותירו את הקבוצה הצפונית על 0 נקודות קליעה ב-6 הדקות הראשונות, בפרק הזמן הזה הקבוצה המארחת קלעה 10 נקודות ועלתה ליתרון 66:74. התעוררות מחודשת בגליל הצליחה לכרסם ביתרון של רמת השרון עד לכדי 2 נקודות, אך רמת השרון ידעה לעצור את הסחף בזמן. 14 שניות לסיום המשחק, אחרי שקנדל אנתוני החמיץ ניסיון קליעה שיכול היה להשוות את המשחק, הצליחה רמת השרון לקלוע שלשה שסגרה עניין וסללה את דרכה לניצחון 76:81, למרות החמצה של שתי קליעות עונשין בשלהי המשחק.

הפועל גליל עליון הייתה היום די שקולה מבחינת הסטטיסטיקה לרמת השרון. הקבוצה קלעה באחוזים מצוינים מהקו (18/21), קלעה שליש מהקליעות מחוץ לקשת (8/24), איבדה 12 כדורים – 4 יותר מאשר רמת השרון, קטפה 40 ריבואנדים – 2 פחות מרמת השרון.

קנדל אנתוני היה האיש החם של הגליל – עם 25 נקודות (2/7 מהשלוש), אלון ספיר – 14 נקודות, די.ג’יי שארפ – 12 נקודות, ג’ונתן פיירל – 10 נקודות -14 ריבאונדים, אנתוני פישר – 7 נקודות, עומר טל – 4 נקודות, גבי צ’אצ’שוילי וחן גיא – 2 נקודות כ”א. שותף ולא קלע: יהל פלג. לסטטיסטיקה המלאה, הקליקו כאן  .

הרבה עבודה לקראת יום שלישי. המאמן ברק פלג והקפטן אלון ספיר (צילום: גיל נוימן)