כדורגל: אחד קטן ולעניין – קרית שמונה ניצחה במושבה

שער של לוסיו מרינאו בדקה ה-89 העניק לעירוני קרית שמונה ניצחון 0:1 במשחק החוץ מול מכבי פ”ת.

ערב שמח לעירוני קרית שמונה, שחוגגת את פתיחת העונה המוצלחת ביותר שלה בחמש השנים האחרונות. הקבוצה הצפונית התארחה הערב אצל מכבי פ”ת – שעמדה על מאזן של שלושה ניצחונות והפסד אחד, לעומת ניצחון אחד ושתי תוצאות תיקו שהיו במאזן של קרית שמונה. כמו בשני משחקי התיקו קודמים, גם הפעם קרית שמונה התקשתה לתרגם דומיננטיות לשערים, אך הפעם היא הצליחה לשמור על רשת נקיה וגם לכבוש שער בשלהי המשחק – והיא תעשה את הדרך צפונה שמחה ומאושרת ועם אנרגיה טובה לפגרת הנבחרת. את קרית שמונה, אגב, ייצגו בסדרת המשחקים של הנבחרת הצעירה, הבלם אורי דהן והקשר סמואל בראון.

עלה עם מתיחה ונאלץ להתחלף. עידן נחמיאס (צילום: פושקו)



אז מה היה לנו הערב באצטדיון “המושבה” בפ”ת? עירוני קרית שמונה הייתה הקבוצה הבולטת בחצי השעה הראשונה. הקשר רועי קהת היה האיש החם, עם שני ניסיונות הבקעה קורצים – האחד בבעיטה מ-25 מטרים כבר בדקה הראשונה והשני בדקה ה-29, כאשר החמיץ ממצב קורץ מצב הבקעה מול השוער של הקבוצה המארחת, אריק ינקו. בדקה ה-35 כמעט שהקבוצה המארחת הצליחה לעלות ליתרון, יציאה רעה מהשער של ברטקוש כמעט ונוצלה ע”י תאי בריבו לנגיחת שער יתרון, אך הצלה הירואית של סמואל בראון מקו השער הותירה את התוצאה בעינה. גם במחצית השניה קרית שמונה המשיכה להיות דומיננטית, אך לא מדויקת ברוב דקות המשחק. בדקה ה-77 הבלם והקפטן, עידן נחמיאס, שעלה למשחק למרות שסבל ממתיחה, הוחלף במגן אמיר בן שמעון – דבר שגרם להזזתו של זיו מורגן לעמדת הבלם. בדקה ה-89 קרית שמונה עצרה את חוסר הדיוק. מבצע אישי מדהים של לוסיו מרינאו, החלוץ הברזילאי, הסתיים בשער מרהיב בבעיטה לפינה הנגדית של אריק ינקו, שער שסלל את דרכה של קרית שמונה לניצחון 0:1. ניצחון מתוק לדור אלו – שגדל במכבי פ”ת ולקובי רפואה וצוותו על הקבוצה שבה הם אימנו בעבר הלא רחוק.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים):  דז’וגאס ברטקוש, דור אלו, אורי דהן, עידן נחמיאס (אמיר בן שמעון – 77), זיו מורגן, סמואל בראון, יואב הופמייסטר (אדריאן רוצ’ט – 65), רועי קהת, סקו טורה, יוג’ין האנסה (גיא בן לולו – 70) ולוסיו מרינאו. 

הפעם הוא היה חד ברגע האמת. לוסיו מרינאו במשחק מול הפועל חיפה (צילום: פושקו)