צפת: קרב גרסאות בין הנהלת המרכז הרפואי זיו” למשטרה

במרכז הרפואי “זיו” מאשימים את המשטרה באלימות כלפי רופא. המשטרה הודפת את הטענות

קרב גרסאות בין הנהלת המרכזי הרפואי “זיו” בצפת למשטרת ישראל. הטענה: אלימות שהופנתה מצד שוטרים כלפי רופאים. בפסקאות הבאות תוכלו לקרוא את הפוסט שפרסמה דוברות המרכז הרפואי.

מנהל מחלקה במרכז הרפואי זיו הותקף באלימות על ידי שוטרים שסרבו לתת לו להגיע למשמרת.המנהל ביקש לעבור באחד ממחסומי המשטרה ולהגיע לבית החולים אך השוטרים במקום סירבו לאפשר לו לעבור וזאת בניגוד לסיכומים המוקדמים עם משטרת ישראל ואף תקפו ואזקו אותו ללא סיבה. במהלך אירוע ל”ג בעומר במירון בית החולים זיו מגביר מוכנות וערנות ובמקביל ממשיך לשרת את תושבי האזור ולקבל מטופלים. בכל שנה בית החולים עושה מאמצים גדולים כדי לשמר שגרה ועומד בקשר עם כוחות המשטרה וההצלה. בכל שנה עובדי בית החולים נאלצים להקדים ולהאריך את דרכם למשמרות.

היום בבוקר מנהל המחלקה הראומטולוגיה הד”ר עדאווי מוחמד ביקש להגיע לבית החולים והשוטרים במחסום פילון לא אפשרו לו את המעבר על אף שהחזיק באישורים המתאימים. בנוסף, תקפו ואזקו אותו והעמידו אותו אזוק לעיני כל. מנהל המרכז הרפואי פרופ’ סלמאן זרקא שלח מכתב למפכ”ל המשטרה בדרישה לפתיחת חקירה בנושא ולוודא שעובדי המרכז הרפואי כולם יכולים להגיע לבית החולים ללא הפרעה “לא יכול להיות שביצוע משימת המשטרה יבוא על חשבון האחריות שלי למטופלים ולמתן מענה לכל נזקק”.

טענות קשות. המרכז הרפואי “זיו”



מדוברות משטרת ישראל נמסר: “כחלק מהיערכות משטרת ישראל לאירוע ההילולה במירון ועל מנת לאפשר תנועה סדירה למאות אלפי החוגגים תוך איזון בין חופש התנועה של תושבי ועובדי המקום והכוונתם בצירים חלופיים, ביצעה המשטרה שינויים בהסדרי התנועה ופעלה לבדיקת אישורי מעבר כמתחייב. במקרה זה, נהג הרכב תחילה לא הזדהה בפני השוטר כגורם מורשה מעבר, לא הציג את התיעוד הנדרש, יצא מהרכב והחל לקלל ולגדף את השוטר בבוטות. בהמשך נכנס לרכבו והחל בנסיעה ובמהלכה פגע עם רכבו ברגלו של השוטר אשר נזקק לטיפול רפואי. בהמשך, הנהג נעמד באמצע הכביש וחסם את נתיב האוטובוסים להילולה. הנהג נעצר ולאחר הצגת תיעוד מזהה שוחרר. המשטרה פתחה בחקירת האירוע”

עמדת המשטרה במרכז הרפואי “זיו” בצפת (צילום: מאיר ינקו – באדיבות עיתון “חדש בגליל”