הוקי קרח: יש שוערת בשער

“ספורטאית השבוע” שלנו היא יעל פטייב, שוערת נבחרת הנשים של ישראל בהוקי קרח, שמשתלבת בהצלחה באקדמיה בקנדה

לפני כשבועיים וחצי רשם ענף ההוקי קרח הישראלי רגע מכונן, כשנבחרת הנשים של ישראל, שהוקמה לפני כשנה, זכתה בניצחון רשמי ראשון בתולדותיה: במשחק במסגרת אליפות אירופה לדרג 3, שנערך בהיכל הקרח שבמושב תנובות שבשרון, זכתה הנבחרת הישראלית בניצחון 1:4 על בוסניה, כשלהישג הגדול שותפה נציגות נכבדת מקבוצת הנשים של צעירי מטולה הכוללת את  השוערת יעל פטייב (קרית שמונה), רועי לוסטיג וליב שרעבי – (כפר גלעדי), רימי גנום ואורי ציוני – שהבקיעה שער (מטולה), אודל פישר (אלרום), דינה אייזיק (נוף הגליל), פנינה בסוב (כפר ורדים). יעל פטייב בת ה-16, שהצטיינה באליפות ובחודשים האחרונים משתלבת בהצלחה באקדמיית Ontario hockey academy oha בקנדה ומשחקת בליגה מחוזית לנערות, היא זו שקוטפת את תואר “ספורטאית השבוע” שלנו.

גאווה צפונית. נציגות מטולה בנבחרת


לבב ויינברג – מנהל מועדון ההוקי צעירי מטולה, מפרגן ליעל פטייב: “מדוברת בנערה מאוד מוכשרת, חרוצה וצנועה, שללא ספק היא שוערת העתיד של ההוקי הישראלי ויש לה פוטנציאל גבוה להצליח גם ברמה הבינלאומית. אנחנו מאוד גאים בה ושמחים בהצלחתה”.

יעל פטייב כבר 6 שנים מחוברת חזק להוקי קרח. יעל פטייב הולכת בדרכו של אביה, ולנטין, שוער קבוצת “האריות” של המועדון, שבעבר שימש כשוערה של קבוצת הכדורגל של הפועל קרית שמונה והיה ספורטאי פעיל במועדון טריאתלון גליל עליון. יעל פטייב מצביעה על הוריה כעל גורמים מרכזיים בחיבור שלה להוקי: “זה הספורט שהיה הכי קרוב לבית וזה גם מה שההורים הסכימו.אני מחייסת את ההתמדה וההתקדמות שלי לאורך השנים להורים, למשפחה ולחברות והחברים מהקבוצה, שתמכו ותומכים בי תמיד”.

אלופה אמיתית. יעל פטייב זוכה במגן הצטיינות לצד מאמן הנבחרת



את אליפות אירופה האחרונה מסכמת יעל פטייב בסיפוק: “הייתה אליפות ממש כיפית ואני מאוד נהניתי. היה טוב, הייתה אווירה טובה במשחקים. כקבוצה הרגשתי שכולן השתפרו משנה שעברה וגם הקבוצה עצמה ממש הרמה עלתה. אני שמח שזכינו לסיים את הטורניר עם ניצחון. אחרי שספגנו לא מעט הפסדים לאורך הדרך, המשכנו לעבוד קשה ולהאמין ולבסוף גם זכינו לחגוג ניצחון”.

לפני מספר חודשים ביצעה יעל פטייב מעבר חד לאקדמיה בקנדה, שנחשבת למעצמת הוקי. אלה הן הסיבות למעבר: “תמיד חלמתי לעבור ולשחק בחו”ל ולהתאמן ברמה יותר גבוהה ולהשתפר. כשהגעתי לכאן הייתי בשוק. זה היה מדהים בעיניי לראות הוקי נשים ברמה כזאת ולהבין שאני הולכת להיות חלק מדבר כזה.  אני מתמודדת בצורה טובה עם המרחק מהבית. יש געגועים, אבל אני מתגברת. אני גרה בפנימיה עם כל הקבוצה, אנחנו גם לומדים שם.  יש איתי גם את פנינה בסוב – שהיא חברה מאוד טובה. סדר היום שלנו הוא כזה: קמות מוקדם  לאימון כושר, שיעור, אימון קרח ואחרי זה לימודים ואימונים בחדר כושר בערב”.

יעל פטייב מכוונת גבוה ורחוק להמשך הדרך: “השאיפה שלי לעתיד היא להגיע לשחק בקולג’ או מכללה ולשחק שם ברמה גבוהה ואולי אפילו אחרי לשחק הוקי מקצועי”.

למקסם את הפוטנציאל – זו המטרה. יעל פטייב מגינה על שער קבוצתה
יחד באקדמיה. יעל פטייב לצידה של פנינה בסוב