נותן גז בדרך לפודיום

רז עידן, רק בן 15 וכבר עושה חיל בענף רכיבת האופנוע. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.


כמעט עשור וחצי שקיימת פינת “ספורטאי השבוע” שלנו – והיום היא עושה עוד היסטוריה קטנה: אחרי שבשבוע שעבר הענקנו את התואר המכובד לראשונה כדורגלנית – יולי נחשוני, היום אנו שמחים להעניק את התואר הנכסף לאופנוען בן 15. כן, זו לא טעות, רז עידן, מהמושב בני יהודה, הוא מרוכבי האופנועים המצליחים ביותר בקטגוריית בני הנוער. כתבה זו מתבססת על תוכן שיצר סיני משה רובינשטיין – מעמוד הפייסבוק של מחלקת ספורט מרכז קהילתי גולן.

רז עידן נולד בקיבוץ עין גב ובגיל חצי שנה עבר עם משפחתו למושב בני יהודה שבגולן, שם הם מתגוררים עד עצמם היום הזה. כבר בגיל 3 הייתה התנסות הראשונה שלו ברכיבה על אופנוע וכבר בגיל 8 החל להתחרות בתחרויות המותאמות לילדים. רז עידן השתתף בתחרויות ארציות ואזוריות שונות ביחד עם קבוצת המרוצים של “שרקו ישראל”, הקבוצה זוכה לחסות של  Hm Motors – שהיא גם היבואנית הרשמית של אופנועים אלה לארץ. רז עידן זכה בעבר פעמיים באליפות הארץ לנוער ברכיבה על אופנועים – בזכות היותו הרוכב הכי צעיר בישראל, וכך הוא נשאר מספר עונות בקטגורית הגיל הזאת . בנוסף לכך, זכה במקום השני בשנה שעברה בקטגורית – הבוגרים. בתחילת דרכו היה אחד משלושת הילדים שהחלו את התחרויות בגיל הצעיר ביותר מקרב גילאי 8-11 .

כובש את הפודיום מעת לעת. רז עידן במרומי הפודיום



ירון יעקבוביץ’, מאמנו של עידן רז, שבע מאוד מהיחס שמגלה רז עידן למקצוע ומהחיבור ביניהם: “אני מאמן את רז כשלוש שנים. ישנה היכרות גדולה שלי ושל אביו עמית מזה שנים רבות. אנחנו מתאמנים ביחד פעם בשבוע וביחד עם זאת הוא מקבל ממני הכוונה בנוגע למה שהוא יכול לתרגל מעבר למפגשים שלנו. לעיתים אנחנו מצליחים גם להיפגש מעבר לפעם בשבוע ולעבוד ביחד על כל מה שאפשר. מדובר בנער מדהים, ספורטאי מחויב שיודע ליהנות מכל דבר גם ברכיבה וגם מחוצה לה כמובן. אני מאחל לו שימשיך להיות כל כך מיוחד ובוגר כפי שהוא היום, שימשיך לדעת מה הוא רוצה מעצמו ולייצג את עצמו ואותנו בכבוד בכל דבר שיעשה בהמשך”.

מכאן נעבור לראיון עם “חתן השמחה”, עידן רז.

רמת ביצוע מרשימה (צילום: ניר עמוס)



מדוע בחרת בענף כל כך אקסטרימי?
” תמיד כששואלים אותי למה בחרתי דווקא באופנועים, אני עונה שאין לי באמת מושג. אני פשוט זוכר את עצמי כך מהרגע הראשון – מכיוון שאבי היה רוכב  אני גדלתי לתוך זה. כבר בגיל שלוש בכיתי להוריי שגם אני רוצה אופנוע ואכן זה בדיוק מה שקיבלתי”.


אתה מתעסק ברכיבת אופנועים מאז שאתה ילד – לא מחזה שגרתי במחוזתינו. אפשר בכלל לשכנע הורים לאפשר לילדיהם להצטרף לענף עם סיכונים כאלה?
“מסר שהייתי רוצה להעביר בעניין הזה, הוא שהספורט המוטורי הולך ומתפתח בארץ. זה ספורט שמתאים לכל גיל. כמו  כן, הייתי רוצה לומר להרבה מאוד הורים שלא מרשים לילדיהם אופנוע  – להרחיב את התודעה ולגלות שאופנוע שטח זהו לא סתם כלי תחבורה. זה באמת הופך להיות הריגוש שלך בכל גיל והעיקר בחיים הוא באמת לעשות רק את מה שאתה אוהב”.

מה אתה עושה בימים אלו ממש?
“בימים אלו אני בעיקר מתאמן לבד בעקבות המצב. יחד עם זאת, אני מטייל הרבה ושומר על סדר  היום שלי. כמו  כן, אני מצליח לשלב הרבה דברים כמו כושר, רכיבות, זמן עם החברים ועם החברה”.

 מי הוא המודל לחיקוי שלך?

“באופנועי שטח ישנה אגדה אחת שכל רוכב שטח באשר הוא מכיר – גרהאם ג’רוויס, רוכב אנגלי בן ,45 שבכל מרוץ מפתיע מחדש ומשאיר אבק לצעירים שבתחילת דרכם”.

מהן המטרות שלך לעתיד?
“המטרות שלי לעתיד הן להמשיך הן להתחרות בספורט המוטורי ולהמשיך להתחרות גם מחוץ למדינת  ישראל”.

הפנים קדימה לזירה הבינלאומית (צילום: גיא גוטמן)