כדורגל: לוחם במובן המלא של המילה

“ספורטאי החודש” שלנו הוא אוהד לוי, שפרש לפני שבועיים ממשחק והתגייס ליחידה קרבית מובחרת בצה”ל

להיות שחקן בקבוצה בוגרת מצליחה זהו החלום של כל חובב כדורגל. הכישרוניים והנחושים שבין חובבי הכדורגל צועדים במסלול מאוד קשוח וסזיפי כדי להגשים את החלום הזה, ברגע שהם מצטרפים לקבוצת ליגה בילדותם. הם מקריבים הרבה מהפנאי שלהם, מתאימים את התזונה ואת השינה שלהם ולא אחת גם איברים בגופם, כדי לנסות למצאות את הסיכוי הקטן לצלוח את המסלול הארוך והמאתגר הזה של מחלקות הנוער ולהגיע למעמד של שחקן בוגרים. לא הרבה מקרב אותם חולמים ונחושים, שעשו דרך ארוכה ללא קיצורי דרך, מוצאים את עצמם מקבלים החלטה מאוד משמעותית קצת לפני סיום המסלול ומוותרים על הכל, כדי להתגייס לשירות צבאי ביחידה קרבית בצה”ל. אחד מיחידי הסגולה האלה הוא אוהד לוי, בן 18.5 מקרית שמונה, עד לפני שבועיים בלם קבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה, שקיבל החלטה מאוד לא מובנת מאליה, לפרוש מכדורגל ולהתמסר לביטחון המדינה. לנו יש את כל הסיבות להעניק לאוהד לוי את תואר “ספורטאי החודש” שלנו ולהצדיע לו על פועלו.

דוגמא ומופת . אוהד לוי (צילום: מדיה מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה)


אוהד לוי עשה דרך ארוכה ורצופה במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה מבית ספר לכדורגל ועד לקבוצת הנוער, לשורותיה הצטרף בעונה שעברה. לאורך השנים עבד בצורה מאומצת במסגרת הקבוצתית וגם מחוץ למגרש באימונים אישיים. עד לשנתון נערים א’ שיחק כקשר 50/50 עם אוריינטציה התקפית והיה מעורב בלא מעט שערים שכבשו קבוצותיו, ככובש וכמבשל. בשנתון נערים א’, עונה אחת לפני שהצטרף לקבוצת הנוער, מצא את עצמו אוהד לוי מוסט לעמדת הבלם, כתוצאה ממצוקת שחקני הגנה. לוי הפתיע בביצועיו ומה שבהתחלה היה מעין אילתור מאולץ התגלה כהברקה של המאמן, ליאור דה כלבו.

בעונה שעברה, עונת הבכורה כשחקן נוער, מצא את עצמו אוהד לוי בפויזציה לא מוכרת כשחקן שממעט לקבל דקות משחק. לוי עבד קשה ולא הוריד את הראש, אך לבסוף החליט בשליש האחרון של העונה לעבור לקבוצת הנוער של עירוני נשר, נועלת הטבלה, שהשלימה עם ירידתה. לוי הצטרף לנשר לאחר מסע שכנועים של מאמנה ליאור דה כלבו להצטרף לקבוצה, שמקום משכנה כ-100 קילומטרים מקרית שמונה. אוהד לוי נסע מדי יום אחרי הלימודים מנשר ולקרית שמונה חזרה, בתחילה בליווי של אביו,, יהודה, ששימש לאורך שנים כמנהל הקבוצות בהן שיחק ולאורך השנים כדי לשמור את השבת לן במלונות ובתי אירוח בסמוך למגרשים בהם התארחה הקבוצה. בהמשך, כשהסתיימה תקופת המלווה לנהיגה, עשה אוהד לוי את הנסיעות בעצמו. לוי תרם להתאוששות של הקבוצה, שעד לבואו לא טעמה טעמו של ניצחון ואת העונה סיימה אמנם במקום האחרון, אך לוי סייע לה לזכות בשני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו, שסייעו לה לסיים את העונה בצורה מכובדת. למרות המאמץ שכרוך בעניין, אוהד לוי סיים את לימודיו בתיכון “דנציגר” עם תעודת בגרות מלאה במגמת ביולוגיה והנדסת תעשיה וניהול.

מנהיג אמיתי. אוהד לוי כקפטן קבוצת נערים ב’ של עירוני קרית שמונה



בעונה הזו אוהד לוי חזר לעירוני קרית שמונה, בשורותיה עברו עשרות שחקנים, רובם המוחלט שחקני רכש שהגיעו מרחבי הארץ. לוי הפך מהרגע הראשון לעוגן במרכז ההגנה של הקבוצה ולמעט שני משחקים בהם הוחלף בשליש האחרון, רשם למעלה מ-20 הופעות מלאות במדי הקבוצה. דווקא לאחר כל מה שעבר ודווקא לאחר שפילס את מעמדו כשחקן מוביל בקבוצה החליט אוהד לוי לפרוש מפעילות ולהתמסר לביטחון המדינה. אוהד לוי מסכם בסיפוק מירבי את הדרך שעשה בעירוני קרית שמונה ומשתף בסיבות להחלטה שקיבל: “מגיל 5 התחלתי את חלום הכדורגל שלי בקרית שמונה. חוויתי הצלחות, כישלונות ובעיקר נהניתי מכל מה שעשיתי ומהדרך שעברתי. לאחר חודש וחצי של התלבטויות עם עצמי, ושהראש מנסה לנתח ולחשב מכל זווית אפשרית מה הכי נכון ומתאים לי, הגיע הרגע לצאת לדרך חדשה ולתרום לביטחון והגנת המדינה”.

אוהד לוי לא שכח לחלק קרדיטים בנדיבות לשותפים לדרך: “ברצוני להודות על התמיכה הרחבה והחמה שקיבלתי במהלך כל השנים מיו”ר מחלקת הנוער דורון שנפר וממנהל מחלקת הנוער גולן מועלם. אני מודה מאוד על העונה הכי טובה בקריירה שלי וזאת אני זוקף לזכותם של עומר לוינזון מאמן הקבוצה, עידן בכסי עוזר המאמן, מוטי דיין מאמן הכושר וימית זהבי מנהלת הקבוצה. בנוסף, אני מודה לשחקנים של הקבוצה על התמיכה לאורך כל העונה, היינו משפחה מאוחדת ומלוכדת. ק”ש זו חממה, משפחה חמה וממליץ לכל שחקן להגיע”.

גדל והתפתח. אוהד לוי במדי קבוצת נערים ג’



בהנהלת מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה מצדיעים לפועלו של אוהד לוי: “לא בכל יום יוצא לנו להיפרד מדמות מרכזית במחלקת הנוער, אך אנו נאלצים להיפרד ובעיקר, להגיד המון תודה לאוהד לוי היקר. אוהד, תושב העיר, שחקן הרכב בקבוצת הנוער כיום, משחק במועדון עירוני איתוראן קריית שמונה החל מגיל 5 בביה”ס לכדורגל. בכל שנותיו כשחקן היה אהוד על חבריו ועל מאמניו. אוהד אתה ההוכחה שקפטן לא נמדד בסרט על ידו, אלא בשל המנהיגות שלך והיותך בן אדם לפני השחקן. אוהד החליט שהגיע זמנו להיפרד מהקבוצה והמועדון לצורך גיוס משמעותי לצה”ל שם ישרת ביחידה קרבית, עוד הוכחה לאיכויות שיש לך כבן אדם. בשם מועדון עירוני איתוראן קריית שמונה, אנו רוצים להודות לך על תרומתך רבת השנים, על הנתינה, הלב הרחב, המקצועיות וההצלחה שהבאת לקבוצות השונות שבהן שיחקת. בטוחים בהצלחתך בכל דרך שתבחר, תודה מכולנו”.

אבי נגאוקר – המנהל המקצועי של החטיבה הצעירה בעירוני קרית שמונה, שאימן את אוהד לוי בילדותו, הצרך לשבחים: “על ילד כזה נאמר “אלוף העולם” אוהד לוי גדל אצלנו מביה”ס לכדורגל. מדובר בילד משכמו ומעלה, בוגר וצנוע. עוד כילד דרך אימונים האישיים שלנו ביחד והשיחות האישיות זיהיתי שאוהד הוא ווינר בנשמה, אחד שמסמן לעצמו מטרה ומשיג אותה דרך עבודה קשה והתמדה. דווקא כשהדברים בכדורגל התחילו להסתדר לו ,אוהד בחר להתגייס בתפקיד משמעותי בצבא .אין לי ספק שהצבא שלנו יהנה ממנו. רוצה לאחל לך אוהד ברכה והצלחה. מאחל לאוהד, שהשם ישמור צאתך ובואך. נחת להורים היקרים ליאת ויהודה, שגידלו את אוהד לערכים ודרך ארץ”.

חותם בשבחים ובהצדעה, עומר לוינזון – מאמן קבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה, שעשה גם הוא מסלול כחייל קרבי: “כל אחד רוצה שהילד שלו ייצא שחקן. בסוף אחוז בודד מצליח להגשים את החלום, אבל הם מקבלים הרבה מעבר ללהיות שחקן או לא, בדרך שלהם. כאן מדובר בשחקן שלי, נער מדהים ואיכותי, שלמרות שהוא שחקן הרכב החליט ללכת לשירות קרבי. לי נותר להוריד את הכובע בפני אדם כזה ולומר שהייתה לי הזכות להיות חלק קטן מהדרך שלו. אאחל לו בריאות, גיוס קל והמון הצלחה”.

חיבוק לאבא. אוהד לוי חוגג כיבוש בקבוצת נערים ב’ יחד עם אביו, יהודה