כדורסל גברים: בדרכי נועם

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא נועם מטלון, כדורסלן מ.ס “דניאל” צפת,  שקלע 20 נקודות במשחק מול כפר יונה ודרוך לקראת משחק העונה מחר מול עכו.

קבוצת הכדורסל של מ.ס “דניאל” צפת תארח מחר בערב, באולם “הפיס” בעיר (ז’בוטינסקי 1) את אחד משני משחקי העונה שלה בליגה הסדירה. צפת תארח את הפועל עכו, מוליכת טבלת ארצית צפון, שמקדימה אותה ואת הפועל מגדל העמק יזרעאל בנקודה אחת. עכו שואפת לשוב לליגה הלאומית, ממנה נשרה לפני שתי עונות – בעוד שצפת שואפת לעליה היסטורית. עכו תגיע עם שתי דמויות עם עבר צפתי: המאמן לירן שוורצוולד – ששיחק בצפת לפני 6 עונות והפורוורד רועי נברו – ששיחק בצפת בשתי קדנציות שונות. מנגד, מאמן צפת, אסף רוטנשטיין, שיחק בעבר בעכו. מבחינת יחס הסלים עכו קלעה קצת פחות וספגה קצת יותר מצפת, אך למרות זאת מקדימה אותה. הכניסה למשחק חופשית, תגיעו לתמוך באחת משתי ספינות הדגל של הכדורסל בגליל העליון.

צריכים את התמיכה שלכם. שחקני צפת והצוות המקצועי והניהולי


אחד משחקני המפתח של צפת לקראת המשחק מחר ובכלל בעונה הזו הוא השוטינג גארד, נועם מטלון, בן ה-35, המתנשא לגובה של 1.97. במשחק הניצחון 74:88 על בית”ר כפר יונה ביום ראשון האחרון הוביל מטלון את רשימת קלעי צפת עם 20 נקודות, עבורנו זו הזדמנות מצוינת להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”. נועם מטלון הוא שחקן בעל רזומה נכבד, שנחשב בעשור הקודם וגם בחלק מזה שקדם לו לאחד מהשחקנים המובילים בליגה הלאומית וברזומה שלו שתי עליות לליגת העל עם מ.כ הבקעה ועליה אחת עם הפועל עפולה. וכן, אם שם המשפחה מצלצל לכם בקונוטציה של כדורסל, אז לא טעיתם – נועם מטלון הוא אחיו הצעיר של ניר – כדורסלן העבר של הפועל גליל עליון ונבחרת ישראל, שהיה שותף בכיר לזכייה ההיסטורית באליפות המדינה בשנת 1993.

שחקן עם רזומה נכבד. נועם מטלון


נועם, מה מביא אותך צפונה?

“הגעתי די בפוקס. צפת זה לא מקום שחשבתי שאגיע אליו. שיחקתי עם איגור סימין בעונה שעברה בקרית מוצקין. אחרי שאיגור חתם בצפת הוא הציע לי לבוא בעקבותיו. כמי שמתגורר בת”א, זה בהתחלה לא היה נראה לי הגיוני ושפוי. הוצע לי פורמט של הגעה לשני ימי אימון מרוכזים בסופ”ש ובנוסף להגיע למשחק, כפי שעשה אליאב אוחנון טרם הפציעה. בחנתי את הדברים, כשהבנתי מי הולך לשחק בקבוצה, מה המטרות וכשהכרתי את המאמן, השתכענתי שכדאי יהיה לי ללכת על האתגר הזה ואני מבסוט על ההחלטה שלקחתי”.

מה מצאת בצפת?

“מקום חם, שאוהב כדורסל. אני מאוד נהנה מהאווירה החמימה והכיפית, מהאנשים במועדון, מהקהל שגדל ממשחק למשחק, דוחף אותנו ומוסיף לאווירה. אני מאוד נהנה מהעונה זו. אני מרגיש חיבור מצוין עם המאמן, הלוואי והיה לי מאמן כמו אסף כשהייתי צעיר יותר. אסף מאמין בי ונותן לי חופש. קבוצה של שחקנים שכיף איתם גם במגרש וגם מחוצה לו”.

לאורך שנים נחשבת לשחקן מוביל בליגה הלאומית. בשתי העונות האחרונות אתה משחק בליגה הארצית. מה דעתך על הרמה בליגה?

“שתי הליגות הארציות עלו ברמה בעקבות ריבוי המתאזרחים, זה עוזר להרים את הרמה ולאתגר את כולם.  אצלנו בקבוצה ובקבוצות נוספות משני המחוזות יש לא מעט שחקנים ששיחקו בליגות הראשונות. מה שכן, בגלל שזו ליגה ללא זרים, מהשחקנים המנוסים נדרשת הרבה יותר אחריות”.

נהנים ביחד. נועם מטלון במרכז התמונה לצידם של שי קבסה והמנהל המסור, ברוך מזרחי


פותחים את השבוע עם משחק עונה. מה המפתחות לניצחון צפתי?

“עכו קבוצה מצוינת. אם מסתכלים על הטבלה, הם לפנינו וזו עובדה. פישלנו במשחק שם, הובלנו 18-20 בנקודות בחצי הראשון והפסדנו שם, בגלל רשלנות שלנו בחצי השני. נצטרך להתמודד עם משחק הריצה שלהם, בהתקפה אנחנו צריכים לשחק מהר ואחראי. נצטרך להתמודד עם חילופים בהגנה, זה נשק חזק שלהם. הם לא קבוצה גבוהה, הם מעין קבוצה עם שחקנים שהם כמו גארדים גבוהים. צריך לשחק מול זה ולהיערך בהתאם. אני מאמין שבסיוע הקהל המדהים שלנו, נוכל לעשות דברים טובים במשחק הזה”.

מה אתה צופה לקבוצה בהמשך העונה?

“כל עונה בצפת יש ציפיה לעלות ליגה. לא סתם מגיעים לכאן שחקנים מהמרכז, לא סתם מגיעים שחקנים עם שמות מוכחים.  יש עוד קבוצות טובות בליגה. אנחנו מתמודדים בתקופה האחרונה עם שינויים כפויים, מתמודדים עם החסירון של אליאב אוחנון שהוא עוגן ולטעמי הגבוה הכי טוב בליגה. אני שמח שבן פריינטה הצטרף ונכנס לעניינים, גם צאלי נוימן מקבל יותר דקות. אנחנו צריכים לבוא צנועים ולהתמקד במטרות היותר מיידיות ובפלייאוף לעבור סדרה ראשונה ולהתקדם הלאה”.

לאורך שנים נחשבת לשחקן טופ בליגה הלאומית. מה הסיבה שלא פרצת בליגת העל?

“הכי קל להאשים סיטואציות, מזל, מאמנים ואת הסביבה, אבל האמת שבגיל צעיר לא עשיתי דברים באופן הכי נכון. בתור ילד אתה חושב יותר על עצמך ופחות על לשחק נכון. הייתי מאוד מוכשר, אבל לא תמיד שיחקתי הכי נכון. לזכותי ייאמר, שעליתי שלוש פעמים ברצף. לצערי, לא הייתה הזדמנות להמשיך באותן קבוצות. כשכבר הגעתי להפועל חולון זה היה בעונה מאוד מורכבת ולחוצה והמשכתי אחרי זה לבקעה. היה שלב שחתמתי בהפועל ת”א לשתי עונות, אבל אז עברתי פריקה בכתף והייתי מושבת לעונה והחוזה בוטל. אני שמח בחלקי ולוקח הרבה דברים טובים מהדרך שעשיתי”.

ניר אחיך, שיחק מגיל נוער וחלק נכבד משנותיו הראשונות כשחקן בוגרים בהפועל גליל עליון. עד היום הוא מחובר לקבוצה. איך זה שלא ראינו אותך במדי הגליל לאורך השנים?

“היו לאורך השנים גישושים ודיבורים, אבל זה לא יצא לפועל מכל מיני סיבות. הדברים התגלגלו ככה, שלא הגעתי לגליל. מה שכן, אין ספק שזו חממה מצוינת לשחקנים צעירים ויכול להיות שחממה כזו הייתה חסרה לי במהלך הדרך”.

מה מידת המעורבות של ניר בקריירה שלך?

“אנחנו כמעט תמיד בקשר אחרי משחקים. יש תקופות שאנחנו מדברים יותר ויש תקופות שמדברים פחות, אבל הוא תמיד שם בשבילי. אני שולח לו וידאו ממשחקים, הוא מסתכל, מקשיב לי, נותן מהתובנות שלו. שמח שיש לי דמות כמוהו בחיי”.

שמח בחלקו. נועם מטלון במדי קרית מוצקין