קורן על המסלול

רוכב האופניים קורן אמויאל התאושש מפגיעה בכליה וזכה במקום השלישי באליפות ישראל לנוער. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

צילום תמונות: סבסטיאן וויתקין – שירותי צילום מקצועיים

בחודש שעבר נערכה בסביבת העיר שפרעם אליפות ישראל לנוער ובוגרים ברכיבת אופניים. את מועדון TNT גליל עליון ייצגו מספר רוכבים, שהגיעו להישגים מרשימים – בהם גם קורן אמויאל, בן 18.5 מקיבוץ להבות הבשן, שהגיע למקום השלישי ברכיבת אופני שטח. לקורן אמויאל הזכייה הזו הגיעה אחרי תקופה ארוכה שהמתין לתחרות, גם בשל תקופת הקורונה, אך בעיקר לאחר שהחלים מקרע בכליה – שהשבית אותו מפעילות למשך תקופה ממושכת, עד לחודש אוגוסט 2019. החזרה המרשימה של קורן אמויאל, שיתגייס בשבוע הבא לשירות צבאי, לצד ההצלחה הגדולה בצד ההישגי, מזכים אותו בתואר “ספורטאי השבוע” שלנו. מכאן נמשיך לראיון שערכנו עמו.

חזר למסלול בגדול. קורן אמויאל (משמאל) על הפודיום



קורן, עברת תקופה קשה מאוד. איך הצלחת לעבור אותה ולחזור למסלול?

“לפני שנה וחצי התרסקתי במהלך אימון וקרעתי את הכליה. אושפזתי במשך עשרה ימים בבית החולים רמב”ם בחיפה, ועוד חודש הייתי בבית והתחלתי תקופה של שיקום, רק לאחר שמונה חודשים חזרתי להתאמן לאט לאט. בהתחלה של תקופת הפציעה נכנסתי לדאון, כשעיכלתי מה קרה וחששתי מהבאות. לאט לאט השתפר המצב רוח והבנתי שזה חלק מהספורט. המשפחה והחברים הקרובים היו לצידי ללא הפסקה ותמכו במשברים, גם תומר בארי – המאמן שלי, לא הפסיק לדאוג ולתמוך בי לאורך כל השיקום”.

מה התהליכים שעברת עד שכבשת את הפודיום באליפות האחרונה?

“|חזרתי לפעילות באוגוסט 2019. תקופת הקורונה באופן מפתיע השפיעה לטובה, הייתי רוב הזמן בבית ונשארתי ממוקד בלי הסחות דעת וחייתי את הרכיבה בלי הפרעות.התחושות לפני התחרות היו מאוד טובות, הרגשתי טוב והאמנתי שאני יכול לעשות תוצאה טובה, הצבתי לעצמי להגיע כמה שיותר גבוה ולדעת שהוצאתי מעצמי את הכל”.

כשהתבשרת על כך, שאתה זוכה במדליית ארד, הופתעת?

“אחרי התחרות הייתי בסערת רגשות כי מצד אחד לא הבאתי את היכולת שלי לידי ביטוי ומצד שני סימנתי וי קטן – שזה היה להגיע לפודיום. הייתי מאושר כשהסתכלתי אחורה על כל מה שעברתי השנה ולאן שהצלחתי להגיע”.

מה המטרות שלך להמשך הדרך?

“המטרות שלי כרגע הן להוציא תקן של ספורטאי פעיל בוועדה של שלטונות צה”ל, שתערך במרץ. לאחר מכן, לחזור לשגרת אימונים נורמאליים ולחזור להתחרות כמו שאני אוהב”.

לא רוצה שהצבא ייקטע לו את קריירת הרכיבה. קורן אמויאל בפעולה