כדורסל גברים: העומק התל אביבי עשה את ההבדל

צפו בתקציר מניצחון הפועל ת”א 84:89 על גליל עליון

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

שבוע ת”א לא הוכתר בצהלות בגזרת הפועל גליל עליון. אחרי התבוסה ביום ראשון במשחק החוץ מול מכבי ת”א, נחלה הערב הפועל גליל עליון הפסד ביתי 89:84 במשחק מול הפועל ת”א, שלמרות חסרונם של הרכז ג’ייקובן בראון והפורוורד תומר גינת, הצליחה לזכות בכל הקופה הרחק מהבית – במשחק שבו הורחק שחקן מפתח שלה בשלהי המחצית הראשונה.

להט ברבע האחרון. דיישון בוקר



דווקא לאחר רבע ראשון מצוין של שחקני הגליל, שהסתיים ביתרון 16:23, הגיע לו רבע שני עם ירידת מתח עצומה בשורות הגליל – שאפשרה לתל אביבים לעשות ריצת 5:32 בדרך ליתרון 34:48 בתום המחצית הראשונה, שמעט לפני סיומה הורחק ג’ורדן מקריי האורח, שבמהלך עימות על כדור אובד מול לוטן אמסלם, זרק את הכדור בעצבים על אמסלם, שלטענתו של מקריי ניסה להכשילו במכוון.

ברבע השלישי התל אביבים המשיכו להיות דומיננטיים יותר ואפילו הגדילו את היתרון ל-20 נקודות במהלכו. שחקני הגליל הצליחו למנוע התדרדרות נוספת ובתום הרבע השלישי היתרון התל אביבי שוב עמד על 14 נקודות – 55:69. הרבע האחרון עמד בסימן כרסום גלילי הדרגתי ביתרון התל אביבי, שבכל מקרה לא היה מאוים במחיקה. דיישון בוקר להט עם 18 נקודות ברבע זה. שלשה של איתי מושקוביץ לקראת הסיום קבע את תוצאת המשחק – 84:89 לזכות הפועל ת”א.

פגש את קבוצת האם. לוטן אמסלם


הפועל ת”א קבוצה מאוד עמוקה עם סוללה של שחקנים זרים וישראלים איכותיים. כדי לנצח גליל הייתה צריכה הערב את כל שחקני המפתח שלה ביום מוצלח. כשהקפטן והפורוורד נמרוד לוי קולע 3 נקודות בלבד ב-32 דקות, איתי מושקוביץ קולע 3 נקודות בלבד ב-21 דקות משחק,  כשדווין מארבל עם 2/8 מהשדה, ווין לנגסטון לא קולע ברבע שעה על הפרקט, אי אפשר לנצח גם קבוצות ברמה פחות גבוהה, גם בערב שמסתיים עם 40 אחוזי קליעה מחוץ לקשת (10/25).

דיישון בוקר היה האיש החם של הגליל עם 29 נקודות, ברייס וושינגטון סיפק 21 נקודות ו-7 ריבאונדים. יתר הקלעים: רועי הובר – 14, דוויון מארבל – 7, לוטן אמסלם – 5 איתי מושקוביץ ונמרוד לוי – 3 כ”א, יהל מלמד – 2. 

תקציר המשחק בשיתוף מנהלת ליגת העל וערוץ הספורט