ביתן הגליל המזרחי כיכב בתערוכת התיירות בת”א

הצלחה לביתן אשכול רשויות גליל מזרחי בתערוכת התיירות הבינלאומית   IMTM  2023 הביתן היה חלק מ ״מתחם הצפון״ שהוקם בתמיכת הרשות לפיתוח הגליל ומשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי

הרשות לפיתוח הגליל, משרד הנגב הגליל והחוסן הלאומי ומשרד התיירות ממשיכים לחזק את הצפון ובתמיכתם, רשויות אשכול גליל מזרחי הציגו לראשונה יחד, בביתן משותף בתערוכת התיירות הבינלאומית שהתקיימה השבוע בתל אביב. 

ביתן אשכול גליל מזרחי נתן ביטוי לכלל רשויות האשכול, כחלק מ”מתחם הצפון”, מתחם ייעודי שהתפרש על שטח של 250 מ״ר שהוקם ביוזמת הרשות לפיתוח הגליל ומשרד הנגב הגליל והחוסן הלאומי, שאיגד תחת קורת גג אחת את כל מרחב האפשרויות התיירותיות: של כ-90 רשויות ב 30 ביתנים.

שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף: ״מתחם הצפון” איפשר לרשויות המקומיות, יחד עם התיירנים המקומיים לקדם מיזמי תיירות ותרבות אסטרטגיים להרחיב ולחזק את היצע התיירות. חיזוק הגליל, הגולן והעמקים הוא יעד חשוב ביותר ונמשיך לפתח מנועי צמיחה לחיזוק הכלכלה המקומית בגליל שנשענת בין היתר על תיירות”.

רשויות אשכול גליל מזרחי הציגו בביתן המשותף מוצרי תיירות ייחודיים החל מקולינריה, אטרקציות, תיירות חקלאית, מורשת והיסטוריה, אומנות ותרבות, מוקדי עניין ייחודיים, מורי דרך וסיורים במגוון תחומים, לצד תיירות יין, תיירות זית, תיירות ספורט, תיירות חקלאית ועוד.

בני בן- מובחר יו”ר אשכול גליל מזרחי: “היעד שלנו הוא לעשות כל מה שטוב לאזור שלנו ברמה האזורית וכמובן גם בתחום התיירות שהוא ה -DNA של האזור היפה שלנו. תחום התיירות הוא חוצה גבולות מוניציפליים, התייר יכול להתחיל בגולן, לבקר בכפרים הדרוזיים, להמשיך למושבות ולערים בעמק ולסיים בהרי נפתלי ובמרום הגליל. אנחנו באשכול מאמינים כי רק יחד, בחיבור בין האתרים והאטרקציות אפשר לבנות פאזל כזה שיביא לכאן תיירות פנים וחוץ ויאפשר לנו לקדם שהייה ארוכה תיירותית במרחב אחד בו יש תיירות המותאמת לכל כיס.  האזור שלנו יודע לתת פסיפס שלם של מים, קולינריה, נופים ואנשים. עבור התייר אין משמעות לגבולות”.

לדברי דימי אפרצב, ראש מועצה מקומית קצרין ומוביל תחום תיירות תרבות באשכול: “תערוכת התיירות היא נקודת ציון חשובה בה יש מפגש של כל השותפים בתחום במקום אחד. המטרה שלנו הינה לפעול יחד ולהביא כמה שיותר עבודה כלומר להניע את הכלכלה ואת תחום התיירות באזור שלנו. בתערוכה אפשר לייצר שיתופי פעולה, שיכולים לעשות טוב לכל האזור”.

אשכול גליל מזרחי כשמו כן הוא, מחזק את הגליל המזרחי בכל היבטי החיים. תחום התיירות הינו אחד ממנועי הצמיחה והפיתוח הכלכלי לאזור ולכן אנחנו מציגים יחד, הודות לרשות לפיתוח הגליל, את התיירות הענפה בכל האשכול. אנו מספרים את הסיפור האזורי המשותף. תייר שמגיע מחו”ל או מתל אביב לא מגיע לאטרקציה בודדת הוא רוצה ליהנות ממגוון של אטרקציות. במיוחד לאחר שנסע מרחק רב, וכשאנחנו מספרים את הסיפור שלנו כאשכול התיירים מקבלים חוויה שלא היו מגיעים אליה לבד. האזור של אשכול  גליל מזרחי יודע להציע מגוון של פעילויות למגוון רחב של קהלים וביניהם זוגות צעירים, רווקים, משפחות ומבוגרים ולפנות למכנה המשותף הרחב ביותר״.

מימין חיים רוקח בני בן-מובחר ואיל מוגרבבי יורם אזולאי (צילום: הידרו מדיה)