כדורסל גברים: גליל עליון וצפת יוצאות בחוץ

ערב של כדורסל גלילי בפתח. כל מה שצריך לדעת לקראת המשחקים, בכתבה זו

קבוצות הדגל של כדורסל הגברים הגלילי יתייצבו הערב למשחקי ליגה חשובים, שהתוצאות שיושגו בהם ישפיעו במידה לא מבוטלת על הכיוון שלהן להמשך העונה. כמיטב המסורת, נפנה זרקור לעבר כל אחד מהמשחקים וכמובן שנאחל בהצלחה להפועל גליל עליון ומ.ס “דניאל” צפת.

בשעה 19:30 מ.ס “דניאל” צפת תתארח אצל הפועל מגידו, במסגרת המחזור ה-15 בליגה הארצית. צפת מדורגת במקום השלישי בטבלה ומרוחקת נקודה אחת מהפסגה, תוך שהיא מקדימה ב-4 נקודות את מגידו, שמתבססת על סגל צעיר בלי שמות של שחקנים בעלי רזומה משמעותי בליגות הגבוהות יותר. מגידו ידועה כקבוצה מאוד ביתית, בעונות הקודמות צפת לא הצליחה לנצח במשחקי הליגה שנערכו באולם שבקיבוץ משמר העמק. בסיבוב הקודם שחקני צפת ניצחו 66:82, אך אין זה מבטיח להם דבר הערב.

משחק חוץ קשה. שחקני צפת



בשעה 17:30 הפועל גליל עליון תתארח בהיכל רוממה אצל הפועל חיפה למשחק הליגה ה-18 שלה העונה. גליל מקדימה בשתי נקודות ומשחק עודף את שלוש הקבוצות המדורגות מתחתיה: עירוני נס ציונה, בני הרצליה והפועל באר שבע/דימונה, וביתרון זהה אך עם שני משחקים עודפים על פני מחזיקת הגביע, הפועל ירושלים. כמו כן, את היריבה הערב מקדימה גליל עם יתרון של 5 נקודות ושני משחקים עודפים. לאחר שבשבוע שעבר נחלה הפסד 83:73 במשחק החוץ מול האלופה, הפועל חולון, הפסד שקטע רצף של 5 ניצחונות, תקווה גליל לחזור למסלול הניצחונות במשחק מול קבוצה, שהייתה קרובה מאוד לניצחון בחצי גמר הגביע מול הפועל ירושלים וקודם לכן נחלה הפסדי ליגה במשחקים מול הפועל באר שבע/דימונה והפועל גלבוע. חיפה ניצחה בסיבוב הראשון 79:86. עוזרו של המאמן שרון דרוקר, שאימן בעבר בגליל, הוא אילן עמר – בן קרית שמונה ובוגר מחלקת הנוער של הגליל. המאזן ההיסטורי במשחקי הליגה בין הקבוצות עומד על 9-21 לזכות הפועל גליל עליון.

עם שורשים באצבע הגליל. אילן עמר (צילום: אתר מנהלת ליגת העל)



שתי הקבוצות יתייצבו למשחק עם 4 שחקנים זרים (להפועל חיפה 5 שחקנים זרים בסגל). הפועל גליל עליון נהנית ממוצעים טובים יותר מהפועל חיפה במספר פרמטרים: קליעה – גליל עם 86.7 נקודות למשחק – לעומת 79.5 מהצד החיפאי, גליל עם ממוצע של 74.5 אחוזים מהקו – לעומת 70.6 מהצד החיפאי, גליל עם ממוצע של 37.4 ריבאונדים – לעומת 35.6 מהצד החיפאי. עם זאת, להפועל חיפה יתרון קל בקליעות מהשדה.

יעמוד בפרונט גם הפעם. דיישון בוקר במשחק הקודם מול חיפה (צילום: גיל נוימן)


בגזרת מובילי הכדור צפוי מאצ’ מרתק בין מובילי הכדור הגליליים: הגארד ומלך הסלים דיישון בוקר והרכזים איתי מושקוביץ ורועי הובר (המוביל בקטגוריית האסיסטים), לבין קאדים אלן (מלך הסלים החיפאי עם ממוצע של 15.9 נקודות למשחק) ואנתוני היקי (ממוצע של 14.7 נקודות ו-6.1 אסיסטים למשחק). לפורוורדים הגליליים, נמרוד לוי ודווין מארבל צפויים מאבקים מעניינים מול עמית שמחון, וויל ריימן וג’סטין טילמן – ששיחק בעבר בגלבוע ובהפועל ת”א ויערוך במשחק זה הופעת בכורה במדי חיפה. לסנטרים הגליליים, ווין לנגסטון וברייס וושינגטון לא יהיה משעמם במאבקים מול שון ג’ונס.

איך לצפות במשחק? המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ 56.  האופציה הטובה יותר היא להגיע לאולם רוממה ולעודד. רכישת כרטיסים באתר של חברת “אתוס” 

הפעם זה יסתיים ב”הפי הנד” גלילי? תקציר המשחק הקודם (הופק בשיתוף ערוץ הספורט ומדיה מנהלת ליגת העל)