מפילות ברשת

“קבוצת החודש” שלנו היא קבוצת הכדורשת של נשות מרום הגליל, קבוצה מיוחדת בנוף הגלילי

הרבה מסגרות ספורטיביות התפרקו עם התפרצות משבר הקורונה, אך כמו בכל דבר בחיים – יש גם צד שני למטבע. קבוצת הכדורשת של נשות מרום הגליל זו קבוצה שצמחה דווקא בעקבות משבר הקורונה, בין סגר לסגר. קבוצה שהוקמה ביוזמת מחלקת הספורט של מועצה אזורית מרום הגליל, בניהולו של גיא ארביב, החלה את דרכה בקיבוץ פרוד – הקיבוץ היחיד שבתחומי המועצה, קבוצה שבהדרגה משכה לשורותיה נשים מכל מושבי האזור. הקבוצה משחקת בהצלחה כבר עונה שניה בליגת “מאמאנט” ותופסת לה מקום טוב בחלק העליון של טבלת מחוז מטה אשר – כרמיאל. את הקבוצה מאמנת אניקו רוזנברג – שמאמנת במקביל קבוצה במטה אשר ומשחקת בקבוצת כרמיאל. הקבוצה מהווה דוגמא ומופת למרקם חברתי מיוחד, שילוב בין נשות קיבוץ פרוד ונשות מושבי מרום הגליל. לאור הצלחתה הגדולה במגרש הספורטיבי ובמגרש החברתי אנו שמחים להעניק לקבוצה את תואר “קבוצת החודש”.

קבוצה מיוחדת בנוף



גיא ארביב מוקסם מפועלה של הקבוצה ומלא הערכה להתנהלותה: “ישנה במרום הגליל קבוצת מאמאנט מיוחדת, נשים שונות וייחודיות – שיצרו קבוצה מאוחדת מדהימה. הן באות לאימונים, משתפרות, צוחקות ונהנות ולאחר שנתיים של אימונים התוצאות לא מאחרות להגיע. לראיה, אם תבדקו בטבלה, רוב מוחלט של ניצחונות הן השיגו במשחקיהן. הקבוצה פועלת תחת הדרכתה המקצועית והאחראית של מאמנת העל, אניקו רוזנברג. הקבוצה הוקמה בתמיכה ואמונה של מחלקת הספורט במתנ”ס מרום הגליל, ביוזמת הקפטנית ומנהלת העל המדהימה לירון אדלשטיין. הבנות תמיד באות מחוייכות מרגישות כמו ליגת על. שיתוף הפעולה המדהים החל מהרגע הראשון מתוך אמונה, שלמרום הגליל חייבת להיות קבוצת נשים איכותית. התנופה הגיעה מהבנות ובתוספת מאמנת מדהימה שמשקיעה. הן מראות שהשמיים הם הגבול”.

בא מאהבה לספורט. גיא ארביב



לירון אדלשטיין מקיבוץ פרוד, קפטנית הקבוצה, משתפת בדגשים להצלחת הקבוצה: “יצרנו כאן בשלוש שנים תמהיל מאוד מיוחד. איכשהו הצלחנו להיבנות, למרות אתגרי התקופה. המאמנת שלנו, אניקו, היא בעלת אישיות מדהימה, מאמנת ברמה גבוהה. הצטרפנו בשנה שעברה למסגרת ליגה, בעונה שעברה היינו בליגה עם קבוצות מאזור כרמיאל, העונה מיזגו את המחוז שבו שיחקנו עם קבוצות ממטה אשר. מדובר בליגה כייפית עם נשים מכל פסיפס האוכלוסיות בגליל. האווירה טובה ואנחנו מאוד נהנות יחד. בשונה מקבוצות אחרות, אצלנו הדגש הוא על הפאן וההנאה מהמשחק. אנחנו תחרותיות ורוצות לנצח, אבל חשוב לנו שכולן ישחקו וירגישו טוב. זה לא מובן מאליו בנוף של הליגה”.

קפטנית ומנהיגה אמיתית. לירון אדלשטיין



ההווי החברתי מהווה מרכיב מאוד גדול בפועלה של הקבוצה ממרום הגליל: “אנחנו אוהבות להיות יחד, גם בארוחות לאחר משחקים, גם בכל מיני מפגשים שאנחנו מארגנות יחד עם המשפחות. עשינו לאחרונה ערב פיצה ויין אצל אחת הבנות, שבבעלותה יקב, עשינו טורניר משפחות עם קבוצות נוספות – שבהן הרכבנו קבוצות מעורבות עם הבעלים והילדים. יש עזרה הדדית וחברות טובה גם מחוץ לפעילות. אנחנו מתאמנות לרוב במוצאי שבת, יש התחשבות בשומרות המסורת. אנחנו הרבה יותר מקבוצה ספורטיבית. אנחנו גם מהוות דוגמא מצוינת לילדינו, בזה שאנחנו עוסקות בספורט. פרק הזמן הזה, שאנחנו מקדישות לטובת העניין, נותן לנו הרבה אנרגיות להיות גרסה יותר טובה של עצמנו בבית”.

לירון אדלשטיין מוצאת לנכון לפרגן לגיא ארביב על מסירותו למען הצלחת הקבוצה: “מדובר בעילוי. יש בינינו כימיה מטורפת . מרגע שמוניתי לקפטנית נוצר קשר חברי ומכבד. הוא אדם עם נשמה גדולה. עוזר, מקצועי ומפרגן מאוד. תודתנו נתונה לו על התמיכה הגדולה בקבוצה”.

לסיום, לירון אדלשטיין קוראת לנשים נוספות להצטרף לקבוצה ולענף הכדורשת: “קצת קשה למשוך נשים לפעילות, כי לא כולן מודעות, אבל ברגע שהן באות להתרשם הן נשאבות לזה ומבינות שמדובר חיידק טוב שמדבק, נשים מגיעות ורואות את הוייב ורוצות להיות חלק מזה. אני מציעה לכל הנשים שקוראות את הכתבה הזו, לבדוק אותי בעניין הזה. אנחנו נשמח לקלוט שחקניות נוספות ואני בטוחה שיש מקום לעוד שחקניות בקבוצות השונות ויש מקום גם להקמת קבוצות נוספות”.

הרבה מעבר לקבוצת ספורט