כדורסל גברים: גליל מארחת את ירושלים, צפת את נוף הגליל

ערב של כדורסל בגליל העליון. הפ’ י-ם מגיעה לכפר בלום, נוף הגליל לצפת. זרקור למשחקים בכתבה זו.

יממה אחרי ההצגה המשולשת באולם “בית ציפורי” בכפר גלעדי, שאירח את משחקי רבע גמר “ליגת ארץ הצפון”, עוד ערב של כדורסל גלילי משובח צפוי לשוחרי ושוחרות הכדורסל, כאשר הפעם שני מוקדים: אולמות הפיס בכפר בלום ובצפת, שיארחו את משחקיהן של קבוצות הדגל של כדורסל הגברים הגלילי. כמיטב המסורת, אנחנו כאן כדי לתת זרקור לקראת המשחקים ולאחר סיומם נביא סיקורים מהם.

תגיעו עם אנרגיות כאלה מהתחלה ועד הסיום. אוהדי הגליל בסיום המשחק מול הפועל חולון (צילום: מדיה הפועל גליל עליון)


בשעה 20:00 ייצא לדרך בצפת משחק במסגרת המחזור התשיעי של הליגה הארצית, בו תארח מ.ס “דניאל” צפת – אחת משלוש הקבוצות בעלות המאזן השני בטיבו בליגה, את הפועל נוף הגליל – לה המאזן השלישי בטיבו בליגה. ניצחון של הקבוצה האורחת ישווה את המאזן ביניהן, אך יציב את נוף הגליל מעל צפת בטבלה. מנגד, צפת לא הפסידה העונה במשחקי הבית והיא תשאף לשמור על מאזן מושלם. בשורות העולה החדשה מנוף הגליל משחקים שני שחקנים עם עבר צפתי: הרכז שי זלץ – בוגר מחלקת הנוער של הפועל גליל עליון, שידע ימים גם בקבוצה הבוגרת בליגה הלאומית, והפורוורד חואן קרלוס ברחל. בצפת עשוי לערוך הופעת בכורה הרכז עומר אל על, שהגיע ממכבי קרית מוצקין. הכניסה למשחק חופשית.

צריכים את התמיכה שלכם. שחקני צפת



בשעה 19:00 ייצא לדרך בכפר בלום המשחק בו תארח הפועל גליל עליון את הפועל ירושלים, במסגרת המחזור ה-13 של ליגת העל. גליל עליון מגיעה אחרי הניצחון הגדול על נס ציונה, שנהנתה ערב המשחק ממאזן טוב יותר מזה של הפועל ירושלים, לה כעת מאזן זהה לזה של נס ציונה. כמו במשחק מול נס ציונה, גם הפעם הפועל גליל עליון עם שלושה זרים פוגשת קבוצה שרשמה למשחק 5 זרים, אך היא תחסר את הגארד המצוין, ליוואי רנדולף – מלך הסלים של הקבוצה, וכן את הרכז הצעיר, נועם דוברת, שלמעשה סיים את העונה בגלל פציעה מורכבת. כך או כך, לירושלים סגל עמוק ואיכותי, שבמשחק הקודם לא התקשה לנצח בביתו 70:89 במשחק חד צדדי את גליל עליון + הפורוורד ג’יילן הדסון, מלך הסלים של הקבוצה, שכבר לא יחזור העונה. לכמה מהצד הגלילי יהיה זה משחק מול קבוצה שבעבר לבשו את מדיה: המאמן ברק פלג, הרכז רועי הובר והפורוורד נמרוד לוי.

יתעלה מול ה”אקסית”? נמרוד לוי (צילום: גיל נוימן)

הפועל ירושלים קטעה בשבוע שעבר רצף של שני הפסדים עם ניצחון בגלבוע. שחקן המפתח של הפועל ירושלים בקו הקדמי הוא הסנטר זאק הנקינס – השחקן המוביל של הקבוצה מהבירה במספר פרמטרים: ריבאונדים (11.4 בממוצע למשחק), חסימות (2.1 בממוצע למשחק) ומדד (22.5 בממוצע למשחק). השחקן בעל ממוצע של 13.5 נקודות למשחק. בהחלט אתגר גדל לווין לנגסטון וברייס וושינגטון – מלך ריבואנדי ההתקפה של הליגה, שיפגוש למאצ’ אפ את הנקינס – מלך הריבאונדים של הליגה. לנמרוד לוי צפוי מאצ’ אפ ישראלי מרתק מול עוז בלייזר. בקו האחורי לדיישון בוקר, רועי הובר ואיתי מושקוביץ – מובילי הכדור של הגליל, צפוי מאצ’ אפ מעניין מול הגארד קאדין קרינגטון – שעומד על ממוצע של 13.6 נקודות למשחק, הרכז ספידי סמית’ – בעל ממוצע של 10.1 נקודות ו-6.5 אסיסטים למשחק. כדאי לקחת בחשבון גם את הגארד ברנדון בראון – שעומד על ממוצע של 8.5 נקודות למשחק.

כרטיסים אחרונים למשחק ברכישה אינטרנטית באתר “איוונטר”. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ 56.

הפעם צריך זשזה ייראה אחרת. תקציר המשחק הקודם (הופק בשיתוף ערוץ הספורט ומנהלת ליגת העל)