כדורגל: חוזרים לליגה, חוזרים גם לנצח?

עירוני קרית שמונה תארח הערב את סקציה נס ציונה למשחק תחתית חשוב. מאז המשחק הקודם בין הקבוצות, קרית שמונה לא טעמה טעמו של ניצחון. הערב זה ישתנה?


אחרי הניצחון במשחק חסר החשיבות מול בית”ר ירושלים במסגרת גביע הטוטו, אחרי ההפסד הכואב בפנדלים במשחק הגביע מול מכבי נתניה, עירוני קרית שמונה חוזרת הערב למשחקי ליגת העל – למשחק ביתי חשוב מול סקציה נס ציונה, שיחל בשעה 19:00. משחק תחתית חשוב לשתי הקבוצות, שמדורגות מתחת לקו האדום, כשנס ציונה מגיעה למשחק עם יתרון של שתי נקודות על פני קרית שמונה ומרחק של שתי נקודות מחוף מבטחים – מה שאומר שגם ניצחון של קרית שמונה לא יעלה אותה מעל הקו האדום. בסיבוב הראשון קרית שמונה שבה מאצטדיון המושבה בפ”ת עם ניצחון 0:2 על נס ציונה במסגרת המחזור הראשון.  טרם המשחק ייערך טקס הוקרה לשחקן הכנף של קבוצות העיר קרית שמונה בעבר, אלי מלול, שהבקיע ובישל שערים רבים ב-14 שנות משחק.

חוזר לאצטדיון בקרית שמונה. סטפן אקה במדי קרית שמונה (צילום: שלומי גבאי)


מאז הניצחון ההוא עברו הרבה מים בנחל הזהב וקרית שמונה לא טעמה טעמו של ניצחון, בעוד שנס ציונה, שחוזרת לקרית שמונה שנתיים וחצי אחרי ששער שכבש עבדאללה חליחל במחזור האחרון של העונה השאיר את קרית שמונה בליגת העל על חשבונה, הצליחה מאז המחזור הראשון לצבור נקודות, להבקיע 12 שערים – כמו קרית שמונה, ואף לספוג 22 שערים – שלושה יותר מקרית שמונה. מה שכן, נס ציונה השכילה לזכות בשני ניצחונות ליגה.

הזמן שלו להעשיר את מאזן שעריו ולסחוף את הקבוצה לניצחון. איתמר שבירו (צילום: מדיה ההתאחדות לכדורגל)



שתי הקבוצות צפויות להתייצב בסגלים מלאים למשחק. במרכז ההגנה של נס ציונה צפוי לעלות בהרכב סטפן אקה, ששיחק בקרית שמונה בשליש הראשון של העונה ובעקבות פציעה אכזרית במשחק החוץ מול הפועל ירושלים – סיים את העונה בשלב מוקדם. קרית שמונה תצטרך לנצל את העובדה, שנס ציונה משחקת עם אוריינטציה התקפית, שבאה לא אחת גם על חשבון משחק ההגנה. לכן, היא תצטרך את מי אם לא, איתמר שבירו, ביכולת שיא. כמובן שתמיכה מצד שחקני התקפה נוספים ובראשם הקשר רועי קהת, היא הכרחית למשחקים. מנגד, בקרית שמונה יצטרכו לפעול כדי להצר את צעדיהם של הקשרים ההתקפיים של נס ציונה, יוני סטויאנוב ואלמוג בוזגלו, בעוד שההגנה בראשות עאיד חבשי ואיתי בן שבת, תצטרך להצר את צעדיו של לבאנה קוטאליה – שיחד עם בוזגלו, מוביל את טבלת מלך שערי הקבוצה.

מוכרח להיות על המשמר. איתי בן שבת (צילום: מדיה מכבי חיפה)