כדורגל: אור מהגולן מאיר על קרית שמונה

“ספורטאי החודש” שלנו הוא אור פנחס – מלך השערים של קבוצת נערים ב’ של עירוני קרית שמונה, שמנסה לשלב בין שמירת המסורת והמרחק הגאוגרפי לכדורגל

קבוצת נערים ב’ של עירוני קרית שמונה היא הקבוצה היחידה בליגת העל, שאינה שיחקה קודם לכן בליגה בכירה.אחרי שנים של עליונות בליגות מחוז החוף, מוצאת את עצמה הקבוצה של אילן עזריה מתמודדת מול הקבוצות הבכירות בארץ, לרובן המכריע ותק של חמש עונות בליגות הבכירות. בתום השליש הראשון הקבוצה מדורגת בחלק התחתון של הטבלה, אך מצליחה להקדים ב-3 נקודות את הקו האדום, למרות שספגה את כמות השערים הגבוהה בליגה – שעומדת על 34 ב-10 משחקים. מנגד, כבשה הקבוצה עשרה שערי ליגה – שעל ארבעה מהם חתום מלך שערי הקבוצה, אור פנחס, בן 15.5 מחיספין, שהיה מעורב במרבית השערים שהבקיעה הקבוצה. בשונה מרוב שחקני הליגה,

עונה מאתגרת מאוד. קבוצת נערים ב’ של עירוני קרית שמונה



אור פנחס החל לשחק כדורגל באופן מסודר רק לפני שלוש עונות בקבוצת הילדים של מרכז קהילתי קצרין-גולן, שבה החלו את דרכם שחקנים שהגיעו גם לליגות הבוגרים הבכירות ובראשם: עידן נחמיאס, אלרואי כהן ודניאל טוויזר. אור פנחס, שבעונה שעברה כבש 34 שערים וסייע לקבוצת נערים ג’ של קצרין לזכות באליפות מחוז צפון 1, מרשים ביכולותיו ומרשים עוד יותר בהקרבה שלו כנער דתי, כדי לשלב בין העולם הדתי לבין הכדורגל המשוחק בשבתות. את אור פנחס אירחנו לפני שנתיים בפינת “ספורטאי החודש” שלנו וזו הזדמנות מצוינת לעשות זאת שוב.

ראוי לתואר. אור פנחס זוכה בתום העונה שעברה בתואר שחקן מצטיין ממאמנו אליה נאמן, שמאמן כיום את קבוצת ילדים א’ של עירוני קרית שמונה



מי שמלווה את אור פנחס בצורה הדוקה בשנתיים האחרונות הוא כדורגלן העבר, אלרואי כהן – כיום מאמן קבוצת נערים ג’ של מ.ק קצרין גולן. כהן רואה בפנחס פוטנציאל מאוד גדול ולוקח אותו כפרויקט אישי: “אור פנחס שחקן התקפה מגוון, שיכול לשחק בכל העמדות. בעל יכולות של כח מתפרץ, מהירות וטכניקה ברמה הכי גבוהה שיש. היכולות המוטוריות שלו מאוד גבוהות. שחקן שיוצר מצבים, מאוד קבוצתי ויודע לכבוש שערים.  הוא שחקן ברמה של נוער כבר בגילו. עכשיו זה הזמן שלו לעבוד ולהשתפר, כדי לקחת את עצמו לרמה הבאה. אור מגיע ממשפחה מדהימה, שמקריבה המון בשביל לאפשר לו לשחק כדורגל במטרה שיצליח בעזרת השם להיות שחקן בליגת העל ואולי אפילו יותר מזה. אין לי ספק שהוא יוכל להתקדם הלאה. אני צופה לו עתיד גדול, שרק ימשיך בעבודה המאומצת ובלמידה”. אור פנחס על החיבור המיוחד על אלרואי כהן: “החיבור שלי עם אלרואי כהן מיוחד. הוא מדריך אותי, מדבר איתי – לפעמים עד השעות הקטנות של הלילה, מלווה אותי בהרבה משחקים. אני מקווה ומצפה שיהיה לנו עתיד טוב יחד”.

קליפ ביצועים של אור פנחס ממשחק הניצחון של בני יהודה ת”א, בו קרית שמונה הייתה פרק זמן רב בעשרה שחקנים



למה אתה מייחס את ההתאקלמות המוצלחת שלך בקרית שמונה?

“מבחינה אישית אני מרגיש שהתקדמתי מאוד מאז שהגעתי לקרית שמונה. למדתי הרבה דברים וכיום אני שחקן טוב יותר. אני שמח שמהתחלה נכנסתי להרכב וקיבלתי הרבה ביטחון מהמאמן שלי, אילן עזריה. החיבור בינינו ממש טוב. מהרגע הראשון הוא האמין בי, עזר לי במה שאני צריך ואני מקווה שזה רק ימשיך ככה. מבחינה חברתית השתלבתי בצורה טובה, למרות שאני השחקן היחיד שמגיע מיישובי הגולן. יש פה אחלה של חבר’ה ואני נהנה איתם”.

עד כמה גדולים ההבדלים בין קבוצה שמשחקת בליגת העל לקבוצות בדרג ששיחקת?

“השוני משמעותי. יותר אימונים, קצב הרבה יותר אינטנסיביבי באימונים ובמשחקי. אנחנו משחקים בליגת העל וזה שונה בתכלית מהליגות שבהן שיחקתי קודם. כאן מתמודדים מול הקבוצות הטובות בארץ. זה אתגר מאוד גדול”.

משפחה תומכת וחמה. אור פנחס, הוריו ואחיו



עם איזה קשיים אתה מתמודד, כדי לשחק כדורגל?

“שמירת השבת, הלימודים והמרחק הגאוגרפי. האמת שהנושא הכי מורכב בשבילי בתור שומר שבת. זה לא פשוט בכל שבת להתארח אצל משפחה אחרת ולא להיות בבית. זה מחיר שאני צריך לשלם בשביל לשחק ברמות האלה. אני מקווה שהמצב הזה ישתנה, בשביל שחקנים שומרי שבת כמוני. הנסיעות מהגולן לקרית שמונה וחזרה לא פשוטות. המאמץ להגיע לאימון וחזרה הביתה דורש הרבה עזרה מההורים, מאחר ולא תמיד יש קווי אוטובוס פעילים בזמני היציאה לאימון ו/או החזרה ממנו. בלימודים לא קל לי. זה דורש ממני לצאת מוקדם מבית הספר ולהפסיד חומר שאני צריך להשלים אחרי זה. הרצון להיות כדורגלן מקצועי דורש ממני הרבה ויתורים. אני מודה למשפחתי על ההקרבה הגדולה למעני. זה לא מובן מאליו”.

שתף אותנו בשאיפות שלך לעתיד?

אני כרגע מתרכז בקבוצה שלי, לנסות להביא אותה למקום טוב. הבקעתי עד כה שערים חשובים ואני מקווה שזה ימשיך. התחלנו את העונה בצורה לא כל כך טובה, אבל אני יודע שיש לנו קבוצה חזקה ונגיע יחד לתוצאות טובות יותר בהמשך העונה. השאיפה שלי להיות השחקן הכי טוב שאני יכול. אני בוטח בקדוש ברוך שיכוון אותי למקומות טובים”.

מעדיף להתמקד בעתיד הקרוב. אור פנחס במדי קרית שמונה