כדורסל גברים: הנהרייני שרוצה לעלות עם צפת

“ספורטאי החודש” שלנו הוא אלון שושני – רכז מ.ס “דניאל” צפת, שתרם עד כה תרומה נכבדת להצלחת הקבוצה

קבוצת הכדורסל של מ.ס “דניאל” צפת, שמודרכת ע”י אסף רוטנשטיין, פתחה את העונה הנוכחית במחוז הצפוני של הליגה הארצית עם ארבעה ניצחונות בארבעת המחזורים הראשונים, כעת היא מוצאת את עצמה כאחת משלוש הקבוצות בעלות המאזן המושלם בליגה יחד עם הפועל מגדל עמק יזרעאל והפועל עכו – שתארח אותה ביום ראשון למשחק במסגרת המחזור החמישי.

אחד מהשחקנים הדומיננטיים בהצלחתה של צפת עד כה הוא הרכז אלון שושני, בן 22.5 מנהריה. שושני, שגדל במחלקת הנוער של עירוני נהריה פתח עונה רביעית בליגה הארצית, לאחר ששיחק בהפועל מעלות, מכבי כרמיאל והפועל עכו. שושני היה שותף מלא לשלושת הניצחונות הראשונים בליגה – כולם בהפרש דו ספרתי. במשחקה האחרון של הקבוצה מול בית”ר כפר יונה, שהסתיים בניצחון 69:73, נאלץ לנטוש את הפרקט לאחר שתי דקות משחק, בשל מתיחת שריר ברגלו. רגע לפני המשחק המסקרן והמאתגר מול עכו, קבוצתו הקודמת של אלון שושני, זמן מצוין מבחינתנו להעניק לשחקן את תואר “ספורטאי החודש” ולארח אותו לריאיון קצר.

טוב לו בצפת. אלון שושני



אלון, מה הביא אותך לצפת?

“הרצון לעלות ברמה, להשתייך לקבוצה עם מטרה הישגית בדמות עליית ליגה, הרצון לעשות עבודה על הצד הטוב ביותר ולהתקדם אישית וקבוצתית. בתחילת הדרך שיחקתי במעלות תחת הדרכתו של המאמן אסף רוטנשטיין, אני מאוד מחובר אליו כאדם, הוא איש מקצוע שאני לומד הרבה ממנו – ככה שזה עבורי גם היה טריגר טוב להגיע לצפת. זה אמנם מצריך זמן בדרכים, אבל אני עושה את הדרך בכיף גדול עם עידו סופר ושי קבסה”.

איך התאקלמת בקבוצה?

“מרגיש כאן טוב מאוד. ההנהלה בראשות אילן יפרח וברוך מזרחי, עושה הכל כדי שיהיה לנו טוב. מילה טובה מגיעה גם למנהל האולם המסור, משה אלקובי. כשהגעתי לכאן הכרתי שני שחקנים, עם רם זקס שיחקתי במעלות, מול דביר אוחנה שיחקתי בליגות הצעירות. עם הזמן הכרתי כאן את החבר’ה, יש כאן בחורים טובים אחד-אחד. החיבור החברתי והמקצועי מצוין”.

למה ניתן לייחס את פתיחת העונה המוצלחת שלכם?

“רואים שיפור ממשחק למשחק. החיבור בין השחקנים והמאמן טוב, אנחנו עושים עבודה טובה באימונים, יש תמיכה רחבה. הסגל שלנו טוב, כל משחק מישהו אחר יכול להתעלות ולתת את הערך המוסף. מילה טובה מגיעה גם לקהל שלנו. הופתעתי לראות במשחקים שלנו קהל גדול במונחים של הליגה, חבר’ה צעירים עם תופים ואביזרי עידוד. אנחנו מקווים לראות אותם ולראות עוד אוהדים גם בהמשך העונה”.

התחבר מהר לקבוצה. אלון שושני וחברים חוגגים ניצחון



יום ראשון מצפה לכם משחק מאתגר בעכו, לך זה משחק מול ה”אקסית”. מה אתה צופה שיתפתח במשחק?

“לא יהיה קל, אבל נגיע מוכנים לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. עכו קבוצה עם סגל מאוד רחב, מנוסה ועמוק. אנחנו צריכים להתמקד במכלול השלם, לא בשחקן כזה או אחר. מדובר בקבוצה מאוד מאורגנת, הנעת כדור טובה, הגנה אגרסיבית, קבוצה שיודעת מתי לרוץ ועושה הכל, כדי לשלוט בקצב. אנחנו נצטרך לעשות את ההתאמות עם הגנה טובה ועם ניסיון להכתיב את קצב המשחק”.

פתיחת עונה כזו מבשרת את הבאות?

“אנחנו רוצים לעלות ליגה, אבל בל נשכח שאנחנו רק בתחילת עונה. אנחנו הולכים ומתחברים ממשחק למשחק. יש לנו עוד הרבה עבודה – לחדד תיאום, לתת דגשים מה כל אחד צריך לעשות. ברגע שנדע לעשות את הדברים טוב יותר, נשחק יותר טוב והעבודה תהיה יותר קלה. אגיד את זה ככה: לא הגענו לשיא הפוטנציאל שלנו. חובת ההוכחה היא עלינו”.

כשאתה רואה שחקן צפוני כמו ניב משגב, שגם התחיל בליגות הנמוכות עושה חיל בשורות אלופת המדינה, הפועל חולון, זה מעורר בך השראה?

“בטח. אני מכוון הכי רחוק שאפשר. כרגע, אני מסתכל על העונה הנוכחית. יש מטרה אחת – לעלות ליגה ולגדול עם הקבוצה. ניב משגב חבר טוב, התאמנו יחד תקופה מסוימת בנהריה. כל שחקן צעיר עם שאיפות צריך להסתכל על המסלול שניב עשה ולספוג השראה. ניב בחור עם אופי זהב, יש המון מה ללמוד ממנו. מאחל לו שימשיך להצליח בגדול. מגיע לו”.

מכוון להשתלבות בליגות הבכירות. אלון שושני