כדורסל גברים: ירושלים תחילה

4 משחקים ב-11 ימים, זה מה שמצפה להפועל גליל עליון, שתתארח הערב אצל הפועל ירושלים למשחק ליגה.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

ערב של כדורסל גלילי בפתח. כפי שפרסמנו בכתבה נרחבת אמש, האולם ביסוד המעלה יארח הצגה כפולה בדמות משחק גברים במסגרת ליגת “ארץ הצפון” בו תארח יסוד המעלה/חולתה את גדות, לאחר מכן קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון תארח למשחק גביע את הפועל מג’דל כרום. בשעה 20:30 קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון תתארח באולם “פיס” ארנה בבירה אצל הפועל ירושלים למשחק ליגה במסגרת המחזור השישי, כשלזכותה מאזן הפוך מזה של הפועל ירושלים, העומד על 3 ניצחונות ו-2 הפסדים. המשחק יועבר בשידור ישיר משולב בערוץ הספורט.

הפועל גליל עליון מתחילה מסע של 11 ימים עם ארבעה משחקים הרחק מבית: ביום רביעי תתארח הקבוצה למשחק מול באמברג הגרמנית במסגרת המחזור החמישי של שלב הבתים של היורופקאפ, במוצאי השבת הבאה תתארח למשחק ליגה מול הפועל ת”א, ארבעה ימים לאחר מכן תתארח אצל קמניץ הגרמנית, במסגרת המחזור האחרון של שלב הבתים ביורופקאפ. לכל ארבעת המשחקים תתייצב הקבוצה ללא הרכז רועי הובר, שעבר ניתוח באצבעו כתוצאה מפציעה במשחק מול בני הרצליה – מה שישבית אותו מפעילות כחודש וחצי לפחות. אם לא די בכך, לפחות בשני המשחקים הקרובים ייעדרו מהסגל גם צמד הפורוורדים הצעירים, יהל מלמד ולוטן אמסלם, המחלימים מפציעות.

פוגש את ה”אקסית”. נמרוד לוי


המשחק הערב יפגיש את הקבוצה הגלילית מול הקבוצה עם התקציב השני בגובהו בליגה, שהסתייעה בהכנה למשחק מגורם מרכזי בבניית הקבוצה הגלילית העונה, יונתן אלון – שהחל עונה שניה כמנהל המקצועי של הפועל גליל עליון ועבר לפני כשבועיים לעמדת המנהל הספורטיבי בהפועל ירושלים – המועדון שבו צמח ככדורסלן וכמאמן במחלקות הנוער ובהמשך בקבוצת הבוגרים. חסרונם של שלושת הפצועים ובמיוחד של רועי הובר משמעותי מאוד להפועל גליל עליון, שחוזרת מפגרה בת שבועיים היישר לסיטואציה של שלושה משחקים בשבוע אחד – מה שבהחלט מעמיס על הצוות המקצועי של הקבוצה בכל הקשור להיערכות וחלוקת עומסים. מה גם שגליל מתבססת העונה על רוטציה קצרה מאוד, שגורמת לשחקני המפתח לשחק זמן ממושך והיעדרתו של הובר – ששיחק עד כה בממוצע כ-34 דקות במשחק, יוצרת עוד מעמסה על השחקנים. מה שכן, זו הזדמנות מצוינת לרכזים הצעירים, איתי מושקוביץ ורון כהן, לקבל דקות משחק ממושכות, להשתדל להציג יכולת טובה שתעלה את מעמדם בקבוצה. בגליל צריכים את הקפטן נמרוד לוי ארבעת הזרים ביכולת גבוהה עד כמה שאפשר לאורך התקופה הזו.

צפויים לשחק יותר. איתי מושקוביץ ורון כהן



הפועל ירושלים עד כה לא הרשימה במשחקי הליגה. היא עומדת על מאזני סטטיסטיקה נמוכים יותר מאלה של הגליל בכל מה שקשור לקליעות מתוך הבקבוק: עם 49.1 אחוזים בניסיונות ל-2 – לעומת 57 אחוזים מהצד הגלילי ועם 67.3 אחוזים מהעונשין – לעומת 73 אחוזים מהצד הגלילי. גליל גם עומדת על ממוצע של 13.4 נקודות בקליעות מהזדמנות שניה, לעומת 12.8 שקלעה הפועל ירושלים. גם בפרמטר של קליעת נקודות כתוצאה מאיבודי כדור של היריבה יתרון גלילי – עם ממוצע של 20 נקודות, לעומת 12.8 מהצד ירושלמי. מחוץ לקשת הפועל ירושלים קלעה באחוזים טובים יותר – 32.5 אחוזים – לעומת 25.6 מהצד הגלילי.

שחקני המפתח של הפועל ירושלים בקו האחורי הם הרכזים ספידי סמית’ – שעומד על ממוצע של 12.4 נקודות למשחק,  נועם דוברת על ממוצע של 8.6 נקודות, הגארד ליוואי רנדולף – שעומד על ממוצע של 1.8 נקודות למשחק. בקו הקדמי זהו הסנטר זאק הנקינס המתנשא לגובה של 2.11 ועומד על ממוצע מרשים של 13.8 נקודות ו-12.8 ריבאונדים למשחק. גליל תצטרך לשים דגש על הצרת צעדיהם, כדי להישאר בתמונת המשחק כמה שיותר זמן.

אין הצדקה להיכנע מראש. שחקני הגליל והצוות המקצועי