כדורסל: ערב מאכזב בגזרת הפועל גליל עליון

הפסדים גם לקבוצת הנשים וגם לקבוצת הגברים במשחקיהן. רשמים ממשחק הנשים וסיקור משחק הגברים, בכתבה זו

קבוצות הדגל של הפועל גליל עליון התייצבו הערב למשחקים מאתגרים מול קבוצות עדיפות, עם תקוות לתת פייט ואולי גם לזכות בניצחון, אך לא עלה בידן הדבר. קבוצת הנשים אירחה באולם ביסוד המעלה את הפועל מג’דל כרום למשחק גביע, לאחר שזו ניצחה אותה 60:66 במסגרת הליגה. גליל, שהפסידה בשלושת המשחקים הראשונים בליגה, פיגרה 20:19 בתום הרבע הראשון, רבע שני מוצלח הצעיד אותה בסיומו ליתרון 37:39, אך ברבע השלישי הקבוצה האורחת השתלטה על המשחק והוליכה בסיומו 45:55 בדרך לניצחון 55:65. קבוצת הגברים נחלה הפסד 89:70 במשחק החוץ מול הפועל ירושלים – על כך בהרחבה בהמשך כתבה זו.

העבודה הקשה, טרם הניבה פרי בדמות ניצחון. שחקניות הקבוצה והמאמנת, נטלי שדה



קבוצת הגברים חזרה למעגל משחקי הליגה ולתחילתו של שבוע וחצי עמוס במיוחד, עם ארבעה משחקי חוץ, שניים במוצאי השבתות במסגרת הליגה מול הפועל ירושלים ובשבוע הבא מול הפועל ת”א, שני משחקי חוץ בימי רביעי הקרובים בגרמניה מול באמברג ומול קמניץ במסגרת המחזורים האחרונים של היורופקאפ. לסדרת המשחקים הזו הפועל גליל עליון תתייצב ללא הרכז רועי הובר המחלים מניתוח באצבעו ולפחות בשני המשחקים ברשימה ללא הפורוורדים לוטן אמסלם ויהל מלמד, המחלימים מפציעה.

הפועל גליל עליון עלתה למשחק עם חמישייה, שכללה את איתי מושקוביץ, דיישון בוקר, ג’יילן הדסון, נמרוד לוי וברייס וושינגטון. ירושלים שעטה ליתרון 3:14 בתום חמש דקות של משחק, אך עד לתום הרבע הראשון דקות טובות של שחקני הגליל ובפרט של הראל רינסקי הצעיר, הביאו בתום הרבע לתוצאה שקולה – 19:25 לזכות הפועל ירושלים, שברבע השני המשיכה להתקשות מול הנחישות הגלילית, שאף הובילה באמצע הרבע למהפך למספר שניות, אך בדקות האחרונות ירושלים לחצה מחדש על הדוושה ולהפסקת המחצית ירדה ביתרון 39:45.

תפס פיקוד במקום רועי הובר. איתי מושקוביץ (צילום: גיל נוימן)



הרבע השלישי עוד נפתח באיזושהי מגמה ששמרה את גליל בתמונת המשחק, אך מאמצע הרבע הפועל ירושלים השתלטה על המשחק, פערי העומק והאיכות שבין הסגלים דיברו והפועל ירושלים הגדילה את יתרונה בהדרגה וירדה להפסקת הרבע ביתרון 53:69. הרבע האחרון כבר שוחק מבלי ששחקני הגליל מאיימים על העליונות הירושלמית. בסיום, ניצחון 70:89 לזכות הפועל ירושלים, שקלעה באחוזים גבוהים הרבה יותר ממהמוצע שהעמידה עד למשחק הערב: הדבר התבטא ב-62 אחוזי הצלחה מתוך הבקבוק לעומת 49 אחוזים בממוצע, 38 אחוזי הצלחה מחוץ לקשת – לעומת 31 אחוזים בממוצע לפני המשחק. שתי הקבוצות מיעטו להגיע לקו העונשין וגם לא קלעו באחוזים טובים: ירושלים עם 8/13 וגליל עם 5/11.

אכזבה גדולה ניכרת ממאליק אבו, שב-18 דקות משחק איים רק פעמיים על הסל ולא קלע, בנוסף קטף רק 2 כדורים חוזרים. לעומתו, ברייס וושינגטון המשיך לספק מספרים טובים – 9 נקודות ו-15 ריבאונדים ב-31 דקות משחק. בגזרת הרכזים איתי מושקוביץ נכנס לנעליו של רועי הובר, ב-27 דקות משחק סיפק 10 נקודות ו-5 אסיסטים. רון כהן סיפק 2 נקודות ב-12 דקות משחק. הראל רינסקי הוא ההפתעה הנעימה של הערב הזה עם 13 נקודות ב-25 דקות משחק.

את רשימת הקלעים מובילים ג’יילן הדסון – שקלע 18 נקודות (עם קליעה אחת מ-5 ניסיונות מחוץ לקשת), נמרוד לוי סיפק ב-31 דקות משחק 15 נקודות ו-7 ריבאונדים. 

הפתעה נעימה. הראל רינסקי (צילום: גיל נוימן)