(רא)שון לכל כדור

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא שון גולדקויל מקיבוץ מלכיה, שחזר עמוס בחווית מטורניר ה- ATP בת”א, בו שיחקו מיטב טניסאי העולם

במהלך חופשת ראש השנה נערך במתחם גני התערוכה בת”א טורניר ה- ATP, בו השתתפו מיטב טניסאי העולם ובו זכה במקום הראשון נובאק ג’וקוביץ’. גם לנו בגליל העליון היה נציג בחגיגה הזו על המשטח. כן, לא פחות. שון גולדקויל, בן 15 מקיבוץ מלכיה, תלמיד חט”ב “הר וגיא”, היה בצוות מביאי הכדורים במשחקים וזכה לחוות מקרוב מאוד טניסאים מצליחים מהרמות הגבוהות ביותר. שון גולדקויל כבר שבע שנים משחק טניס, בחמש הראשונות זה היה במסגרת חוג בקיבוץ אותו העבירה המאמנת, שירי לוי, בשנתיים האחרונות במסגרת מרכז הטניס בקרית שמונה – שם הוא עובר תהליך בשלות להשתתפות בתחרויות. ליאור שפירא, מאמנו וסגן מנהל מרכז הטניס בקרית שמונה, מסביר את הבחירה בשון ל”ספורטאי השבוע” שלנו: “שון נער מקסים, שמאוד אוהב טניס והתחברנו אליו מאוד. מתאמן ברצינות ומתקדם בהדרגה. לא בכדי בחרנו בו להשתתף במשימה החשובה והיוקרתית הזו. על שון אפשר לסמוך. הוא חרוץ ומחוייב. שמחים מאוד שהוא איתנו”.

חיוך שאומר הכל. שון גולדקויל



שון, ספר לי איך התחיל החיבור שלך לטניס?

“כשהייתי בן 8 הושלמו השיפוצים במגרש הטניס בקיבוץ ונפתחה קבוצה, בהדרכת המאמנת שירי לוי. משך חמש שנים הייתי חלק מהחוג. לפני שנתיים עברתי לקרית שמונה, במטרה לקחת קדימה את החיבור לטניס. אני מתאמן פעמיים בקבוצה עם ליאור שפירא. ליאור ואני בקשר מצוין. אני משתף אותו בחוויות מהטניס. יש לי חברים בקבוצה, אנחנו די מגובשים יחד. יש לנו קבוצה מאוד מגוונת – חלק מהשחקנים משחקים כמה חודשים, חלק כמה שנים. השתתפתי עד כה בתחרות פנימית. תחרות ה- ATP זה עשתה לי חשק גדול. נורא גירה אותנו לשחק”.

איך עברו עליך ימי התחרות?

“היינו חבר’ה מכל הארץ, אני היחיד מהגליל העליון. כולנו עברנו מיונים והכשרה קודם לכן במרכז הטניס ברמת השרון, עשינו התנסות במשחק בין אנדי רם ליוני ארליך. בימי התחרות ישנתי אצל דודה שלי ביישוב מיתר שבדרום, נסעתי ברכבת כל יום. זו הייתה חוויה אחרת, אין איך לתאר את זה. הלב דופק כל הזמן, זה מאוד מרגש. בכל מכת סרב אתה מפחד שכדורים יפגעו בך. זה מלחיץ בקטע טוב. אתה מרגיש חלק מהמשחק. אתה כל הזמן צריך להיות בקשר עין עם השחקנים, לבדוק אם יש הספקה של כדורים. לקח קצת זמן לעכל את זה. היומיים הראשונים עזרו להסתגל, מאחר והמשחקים היו ללא קהל. לאחר מכן, המשחקים היו מול אלפי צופים. זו הייתה חוויה מדהימה”. 

תמונת ניצחון. שון גולדקויל יחד עם מביאי הכדורים הנוספים והזוכה בתחרות – נובאק ג’וקוביץ’



זכיתם לתקשר עם הכוכבים?

” לא היה לנו אישור לעמוד במסדרון ולחכות להם. פגשתי כמה שחקנים גדולים, חלקם מיהרו ופחות יצא להרגיש אותם, אבל היו כאלה שהיה דו שיח ממש נחמד איתם כמו גוראן איבניסביץ’ – המאמן של ג’וקוביץ’, לינה גלושקו ודניאל צוקרמן”.

מה הדבר שאתה הכי לוקח איתך מהתחרות הזו?

“חברים חדשים שהכרתי מכל רחבי הארץ, אצל חלקם התארחתי בימי התחרות. חייב לציין במיוחד את עידו רום מקיבוץ חנתון, שבגליל המערבי. נסעתי איתו למיונים בת”א. כשיצרנו קשר עם המשפחה שלו ושאלנו אם אוכל להצטרף אליו, על מנת שאוכל להגיע למרכז הארץ, לא רק שנעניתי בחיוב, אפילו הוזמנתי ללון אצלם ונסענו לסבא והסבתא שלו במרכז הארץ. הכרתי חברים מכל מיני מקומות ואנחנו נשמור על קשר. אני מודה להם ולמשפחותיהם”.

מה התכניות לתקופה הקרובה?

“בשבוע הקרוב אני אשמש כמביא כדורים בתחרות סבב בינלאומית יוקרתית לנשים, שתיערך במיתר. אני מתכוון להגביר קצב באימונים, על מנת שאוכל להגיע לרמת תחרות טובה ולהשתתף בתחרויות”.

משחק גם ליד הבית. שון גולדקויל במגרש הטניס שבמלכיה