כדורגל: דראפיץ שוב ניצח, קרית שמונה שוב הפסידה

הפסד שלישי ברציפות לעירוני קרית שמונה – 2:1 במשחק החוץ מול הפועל ת”א, שמודרכת ע”י מאמן קרית שמונה מהעונה שעברה

זוכרים את הימים, שהיינו מקטרים על היותה של עירוני קרית שמונה “אלופת התיקו” של ליגת העל? איזה ימים הם היו…עירוני קרית שמונה סופרת הפסד שלישי ובתום עשרה מחזורים מאזנה עומד על ניצחון אחד, חמש תוצאות תיקו וארבעה הפסדים. לפני זמן קצר נחלה הקבוצה הפסד 2:1 להפועל ת”א, שמודרכת ע”י סלובדאן דראפיץ, מאמנה בעונה שעברה, שהוביל את הקבוצה לעונה מוצלחת אחרי פתיחת עונה רעה. כזכור, איזי שרצקי, הבעלים של קרית שמונה, נעלב מדין ודברים עם דראפיץ והצהיר, שזה לא יאמן בקרית שמונה העונה. במקומו מונה מנחם קורצקי, שפגש הערב את הקבוצה שהיה שותף לירידתה לליגה הלאומית לפני 6 שנים. קורצקי, עם כל הכבוד, לא באותו דרג בשום פרמטר. התוצאות בהתאם. במקום ליצור המשכיות לעונה המוצלחת קרית שמונה חוזרת לימים של מאבקי תחתית ובעקבות ההפסד מוצאת את עצמה הקבוצה מתחת לקו האדום, מעליו עלתה הפועל ת”א, כשרק יחס שערים מפריד בינה לבין נועלת הטבלה מנס ציונה.

פספוס גדול של שרצקי. סלובדאן דראפיץ



במשחק שנערך באצטדיון “בלומפילד” ביפו ללא קהל, בשל עונש שהושת על הפועל ת”א בעקבות התנהגות אוהדיה, קרית שמונה עלתה למשחק עם שלושה בלמים – עאיד חבשי, איתי בן שבת ואופיר בנבניסטי. סנין סבאי ואיתמר שבירו שוב פתחו יחדיו בהתקפה.

התחלת המשחק לא היוותה פרומו אמין לבאות. בדקה ה-16 איתמר שבירו, מלך שערי קרית שמונה, ניצל מסירה רעה של דוד קלטניס לשוער, סטפן מרינוביץ’, חטף את הכדור מהשוער, בעט לרשת האדומה והעניק לקרית שמונה יתרון 0:1.

בדקה ה-29 קרית שמונה מצאה את עצמה בעשרה שחקנים. יואב הופמייסטר, שפתח את העונה שעברה בהפועל ת”א, ספג שני כרטיסים צהובים – האחרון בעת תיקול על דן אייבינדר, “אקס” קרית שמונה.

שש דקות מאוחר יותר הפועל ת”א ניצלה את יתרונה המספרי, כדי למחוק את יתרונה של קרית שמונה על לוח התוצאות. אדי גוטליב הוכשל ברחבה ע”י נועם כהן, שופט המשחק פסק בעיטת פנדל, שאותה תרגם אלן אוז’בלוט לכיבוש שער שוויון 1:1.

לא עשה חשבון למאמן שאצלו פרח. איתמר שבירו (צילום: מנהלת הליגה)



המשחק לא התעלה לרמה גבוהה במחצית השניה, אך הפועל ת”א הצליחה לנצל את הסיטואציה, כדי לחולל מהפך: בדקה ה-72 הגבהת כדור של דן אייבינדר הסתיימה בכיבוש שער של השחקן, בשל טעות קשה של ברטקוש. השער העניק להפועל ת”א יתרון 1:2, שעליו שמרה עד לסיום המשחק, הרבה בזכות החמצה מסמרת שיער עמוק בתוך תוספת הזמן של איתמר שבירו, שבמצב של אחד על אחד בעט לגופו של מרינוביץ’.

לא מן הנמנע, שבעקבות התוצאה קרית שמונה תיפרד מהמאמן מנחם קורצקי. במצב כזה, ההערכות מדברות שתיעשה פניה לקובי רפואה, שפוטר לאחרונה מהפועל ת”א, על מנת שיחזור לקדנציה נוספת בקרית שמונה.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, נועם כהן, עאיד חבשי, איתי בן שבת, אופיר בנבניסטי, ליאור טימוטי מוזי (ידין לוגסי – 87), יואב הופמייסטר (הורחק – 29), ג’וזף מבונג, רועי קהת (מוחמד שאקר – 77), סנין סבאי (סמואל בראון – 68), איתמר שבירו 

משחקו האחרון בקבוצה? מנחם קורצקי (צילום: שלומי גבאי)