חצור: בהוקרה ל”סיירת המקלטים”

התיכוניסטים שעזרו לשיקום ושיפוץ המקלטים זכו להוקרה מראש המועצה.

על רקע ההתחממות בשנה האחרונה בגבול הצפון – וכמובן לצד הביקורת הקשה מצד מבקר המדינה על תמונת המצב המדאיגה של מצב המקלטים ברחבי הארץ – בחצור הגלילית נערכים בהתאם והחליטו לנצל את החופש הגדול שהסתיים כעת, למבצע מיוחד שהציב את המקלטים בישוב ברמת מוכנות גבוהה ומרשימה. “סיירת המקלטים” – קבוצה של 15 בני נוער בכיתות י’-י”א, שגויסה על-ידי קב”ט המועצה, צביקה בלילתי – ניקתה, שיפצה ובעיקר הכינה את המקלטים ביישוב לשעת השין כחלק מפעילות הקיץ.מדובר בפרויקט נהדר, שהתקיים בחודשי הקיץ, ובו אותם נערים שהתקבלו לא רק הפיגו את השעמום ומצאו תעסוקה, אלא גם תרמו לקהילה ואף זכו לשכר על עבודתם.



בני הנוער עברו במסירות ממקלט למקלט בכל השכונות בחצור, פינו את כל הפסולת וקרצפו את המבנים. השכנים השונים, שפתאום גילו שהמקלט שלהם נקי ומוכן לשימוש, נדהמו מהמסירות ומרוח ההתנדבות של בני הנוער. בלילתי, יחד עם צוות יחידת הביטחון, ישראל צמח ויניב זריהן, פיקחו על הנערים והתמוגגו מהמסירות וההשקעה. “הם עשו מלאכת קודש”, סיפר בלילתי. “בני הנוער הבינו את המשמעות של פינוי, ניקוי והכנת המקלטים, גם מהבחינה הביטחונית”.בלילתי הוסיף: “כולם הרוויחו מהפעילות המבורכת הזו. בני הנוער שקיבלו ערכים ולמדו נתינה מהי, והתושבים שיכולים לרוץ למקלט נקי ומאורגן היטב בבטחה. רוצה להגיד תודה לכלל הנערים המדהימים שלקחו חלק חשוב בפרויקט זה. הם נכנסו בהבנה של שליחות וחשיבות ועשו זאת בשמחה ואהבה”.

ביום שלישי האחרון נערך בבריכה העירונית טקס הוקרה לאותם בני נוער, בהשתתפות מספר מכובדים, בהם ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה ומנכ”ל המועצה שגב עייש. הילדים קיבלו תעודות הערכה ובסיום, איך לא, קפצו למי הבריכה.ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סויסה, בירך על הפעילות: “מדובר בפרויקט שמחמם את הלב וכמובן חשוב. בני הנוער בחצור הגלילית הוכיחו פעם נוספת את המסירות, ההתמדה והרצון לתרום לקהילה”.