חצור: הישג מרשים לקרית החינוך אמי”ת

קרית החינוך אמי”ת עלתה לדירוג הארצי הבכיר של משרד החינוך.

משרד החינוך פרסם השבוע את בתי הספר בחטיבה העליונה, אשר הצטיינו בתחום הערכי, החברתי והלימודי – וקריית החינוך אמי”ת שבחצור נכללה ברשימה האקסקלוסיבית, ואף הייתה אחת הבודדות שזכתה בדירוג 1, הגבוה ביותר שניתן על-ידי ועדת הבדיקה.

בחירתם של בתי הספר הזוכים התקבלה על סמך שקלול של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור שחוללו מוסדות החינוך. בתי הספר נבחרו על פי שיעור השינוי שהם הצליחו לחולל בין היתר בזכאות לבגרות, מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה”ל, שירות לאומי או שירות אזרחי.

שרת החינוך, ד”ר יפעת שאשא ביטון, התייחסה אף היא: “הצטיינות בחינוך היא מכלול של עשייה חינוכית, הנוגעת להקניית ערכים, חיזוק הזהות והשייכות לקהילה ולמולדת, ושיפור ההישגים החברתיים והלימודיים. עשייה זו מובילים אנשי חינוך והוראה מופלאים, פורצי דרך, אשר סוללים לתלמידיהם נתיבים למיצוי יכולותיהם ומעניקים להם הזדמנויות להצלחה במגוון תחומים. אני מברכת את המנהלים וצוותי החינוך על ההישגים אליהם הצעידו את תלמידיהם ובית ספרם”.

לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי שנע בין 3,297 שקל לכ-8,793 שקל, זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה “עוז לתמורה”.

בועז יוספי, מנהלה של קריית החינוך אמי”ת, שמתגורר עם משפחתו בחצור הגלילית, היה כמובן מאושר מהבחירה: “יש בזה הכרה בעבודה המאומצת של הצוות החינוכי. אנחנו בקריית החינוך אמי”ת מעניקים יחס מאוד אישי לכל תלמיד וההצלחה שלנו היא קודם כל של הצוות והתלמידים”.

ד”ר אמנון אלדר מנכ”ל רשת אמית אומר כי מדובר בהישג מרגש וכי הוא מצדיע למורים המצטיינים בבתי הספר. “זכינו למורים אנשי חזון שרואים בחינוך שליחות של אמת ומשימת חיים. הם לא באים לעבודה הם באים לשליחות של חינוך הדור הבא, הצמחה ותמיכה בתלמידים שיבנו לעצמם חלומות ויגשימו אותם”.

ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סויסה, ברך על הבחירה וציין: “מדובר בהישג נהדר ומשמעותי שמחמם את הלב לכולנו ונותן רצון להמשיך לעשות, לקדם ולהזניק את החינוך מעלה מעלה. ההכרה בבית הספר קריית החינוך אמי”ת רק מוכיחה שההשקעה שלנו הבלתי מתפשרת בחינוך נותנת פירות, יחד עם נתוני הזכאות לבגרות האדירים בבית הספר בפרט ובחצור הגלילית בכלל. נמשיך לעודד את כל בתי הספר בחצור הגלילית למצוינות”.

חשים גאווה עצומה. שמעון סויסה, בכירי הנהלת אמי”ת ומנהל בית הספר, בועז יוספי