היא רק רוצה לזכות

אלן בלצקי ממנרה זכתה במדליות בתחרויות נחשבות בזריקת דיסקוס. שמחים להעניק לה את תואר “ספורטאית השבוע”.

שנתיים פחות שבועיים, זה בדיוק הזמן שחלף מאז שאלן בלצקי, בת 18 מקיבוץ מנרה, בוגרת תיכון “הר וגיא” כבשה את פינת “ספורטאית החודש” שלנו, שבו זכינו לארח ספורטאית מזן לא רגיל – שעברה דרך ארוכה במגוון ענפי ספורט. הדגש באותה כתבה היה על הצטיינותה והצלחתה בהדיפת כדור ברזל וזריקת דיסקוס. הפעם כובשת אלן בלצקי את פינת “ספורטאי שבוע” בזכות הצטיינותה בשורה של תחרויות מאתגרות בזריקת דיסקוס: מקום רביעי באליפות ישראל לבוגרות, מקום שני באליפות ישראל לנוער ומקום ראשון במכביה. אלן בלצקי מייצגת בכבוד ובגאווה את האזור, עובדת בחריצות עם מאמן האתלטיקה האגדי – מיכאל לובן, ועם מאמן הכח – ירדן קליין. בראיון שהעניקה לנו אלן בלצקי היא מסכמת את תקופת התחרויות האחרונה ומביטה לעתיד עם תקוות להמשיך ולעשות חיל גם בהמשך.

עטורת מדליות והצלחות. אלן בלצקי



איך את מסכמת את תקופת התחרוית האחרונה?

“נתחיל מהתחרות הראשונה שהשתתפי בה – אליפות ישראל לנערות. אמנם הגעתי למקום השני, אבל זו הייתה די אכזבה מבחינתי, כי התוצאה אותה השגתי הייתה מאוד נמוכה מבחינתי. בבוגרות אמנם שיפרתי קצת את התוצאה, אבל היא לא הספיקה לי לפודיום. שנה שניה ברציפות סיימתי במקום הרביעי. התחרות השלישית הייתה בחודשים יוני-יולי  במשחקי המכביה. שם הצלחתי לשפר את התוצאה שלי במקצת ולקחת מקום ראשון. תמיד זה כיף לזכות במקום ראשון. הפעם זה גם היה עם שיפור תוצאה”.

במה שונה תקופת הכנה לתחרויות בהשוואה לתקופות יותר אווריריות?

“היו לי הרבה אימונים במהלך השבוע, כמעט כל יום. חשוב להבין שכל אימון הוא יחסית קצר, אך באינטנסיביות מאוד גבוהה”.

הרבה מעבר למאמן. אלן בלצקי כובשת את הפודיום וזוכה לפרגון מהמאמן האגדי, מיכאל לובן



סיימת לאחרונה את דרכך כתלמידה במערכת החינוך. איך היה השילוב בין לימודים לספורט לאורך השנים?

“בסדר העדיפויות שלי הספורט קדם ללימודים. למעשה, מאז כיתה ח’ – בה התחלתי ללמוד בווינגייט באקדמיית הכדור מים, לימודים היו בעדיפות נמוכה יותר מאשר הספורט. עם זאת, סיימתי במהלך השנה קורס מאמני חדר כושר בתל חי וזו הייתה חוויה מצוינת”.

התמדה היא לא תכונה מובנת מאליה בעולם שבו יש כל כך הרבה אפשרויות ופיתויים. מה גורם לך כל כך הרבה שנים לשמור על רמת התמדה והשקעה כל כך גדולה?

“אני אוהבת ספורט, זו התשובה. ההורים שלי לימדו אותי להשקיע במה שאני אוהבת וטובה בו, לכן אני לא מרימה ידיים גם בכישלונות, שהם גם חלק מהדרך של ספורטאים. ההורים תומכים בי מאוד ומקבלים את האהבה שלי לספורט, זה מאפשר לי להתמקד במה שאני ממש אוהבת”. 

רוצה להמשיך ולעסוק בספורט גם בעתיד. אלן בלצקי עם מדליית הזהב מהמכביה