השחיינית מהפסגות

השחיינית זואי ולפיש זכתה בשבוע שעבר ב-4 מדליות באליפות ישראל לילדים. שמחים לארח אותה לראיון בפינת “ספורטאית השבוע”.


בשבוע שעבר נערכה אליפות הקיץ הארצית בשחייה לגילאי 10-14. את קבוצת גילאי 12-14 ייצגו 10 נציגים ונציגות מטעם אגודת השחייה הפועל גליל עליון, שהגיעו להישגים אישיים נאים. מקרב הנציגות הנכבדת הצליחה זואי ולפיש לחזור עם 4 מדליות: 3 זהב ואחת כסף. ולפיש, בת 13 מקיבוץ יראון, תלמידת בית הספר “פסגות”, זכתה גם בתואר מצטיינת של שכבת גילאי 12 והיא זוכה בתואר “ספורטאית השבוע” שלנו.

כבשה את הפודיום מספר פעמים. זואי ולפיש (במרכז התמונה)



כשביקשנו ממאמן השחייה, יונתן ורטיקובסקי – מנהל מחלקת השחייה בעמותת הספורט הגליל העליון, לתת קצת רקע אודות השחיינית המוכשרת, הוא אינו חסך במילים וגם לא בשבחים: “זואי היא שחיינית נהדרת. מעבר לכישרון הגדול שלה, היא יודעת לעבוד קשה. מדובר בספורטאית רצינית, מגיל צעיר קמה כל יום בשעה 5:00 לאימון בוקר וגם חוזרת לאימון צהרים כמה פעמים בשבוע. האליפות הייתה פנטסטית עבורה. בכל זינוק למים היא קיזזה את שיאה האישי והראתה התקדמות נהדרת. אני מאחל לה המון הצלחה בהמשך ומקווה שהיא תצליח להמשיך את קו ההתקדמות הזה. הוריה של זואי, גיא ומאיה, תומכים בה המון ויש להם חלק נכבד בהצלחה שלה. מי שעומד על שפת הבריכה כל בוקר ומכוון את זואי לכיוון ההצלחה זה מאמנה נמרוד פלמה. אין ספק שהשילוב בין זואי לנמרוד נהדר ואני שמח בשבילה שהיא זכתה למאמן כה מכיל, ערכי ומקצוען ברמות הכי גבוהות שיש”.

זוהי שם על הפודיום. זואי ולפיש שוב זוכה במדליית זהב



עבורה של זואי ולפיש, שחייה היא דרך חיים: “אני מגיל 7 במסגרת השחייה, אך קודם לכן התחלתי את החיבור שלי לשחייה. ביישובי ההר אין לנו היצע גדול של פעילויות ספורט, כך שהמסגרת בבריכת מבואות החרמון נוחה לי. בשכבת הגיל שלי יש אפשרות להתאמן בין 6 ל-9 אימונים שבועיים. מרבית האימונים שבהם השתתפתי עד כה הם בבוקר, לפני הלימודים. אני נעזרת באבי בנסיעות הלוך ושוב. אני נהנית מאימוני הבוקר, נהנית מהשיגרה הזו. נהנית גם מהמסגרת הקבוצתית והחברתית”. אביה של זואי, גיא, מצטרף לשיחה בשלב הזה: “כאיש חינוך לשעבר, אני יודע עד כמה מסגרת ספורט חשובים לפעמים אפילו יותר מלימודים בבית הספר, כי זו מסגרת שילדים הולכים אליה מרצונם. לזואי יש רצון גדול ואני עושה באהבה את מלאכת ההסעות”.

זואי ולפיש מסכמת די בסיפוק את אליפות הקיץ: “בגדול, אני שמחה שהגעתי להישגים כאלה, אבל חושבת שיכולתי להוציא מעצמי יותר. הייתה חוויה קבוצתית מהנה, בכל מקצה שבו הייתה נציגות שלנו, ישבנו ביציע ועודדנו אלה את אלה”.

בנוגע לעתיד לזואי ולפיש יש שאיפות גדולות: “אני מקווה בהמשך הדרך להצליח להתקבל לאקדמיה של איגוד השחייה במכון וינגייט, להשתייך לסגל הנבחרות ולייצג את המדינה בכבוד”.

תנו כבוד לאלופה. זואי ולפיש זוכה בגביע הצטיינות בתום התחרות