המסלול שלו להצלחה

“ספורטאי החודש” שלנו הוא נדב רייסברג מקיבוץ דפנה, שרוקם קריירה בינלאומית כרוכב אופניים.

*. כל התמונות צולמו ע”י נועה טולדנו

זה שנדב רייסברג מקיבוץ דפנה הוא רוכב אופניים מוכשר ומהיר, זה בסדר. אבל לעקוב אחר לו”ז הפעילות שלו – זה נראה ששם הקצב הוא עוד יותר מסחרר. בגיל 21, כשהוא על סף סיום השירות הסדיר בצה”ל, נדב רייסברג מפתח קריירה בינלאומית כרוכב אופניים לרוב בסגנון כביש, אך גם בסגנון שטח.  הצטיינותו המרשימה סללה את דרכו להצטרפות לקבוצת “ישראל סייקלינג אקדמי” הממומנת ע”י איל ההון היהודי-קנדי, סילבן אדמס. בשנה האחרונה רייסברג, שבימים אלה משתתף בתחרות מאתגרת בפולין, השתתף בתחרות הג’ירו דה איטליה עד גיל 23 – מרוץ הכולל 7 מקטעים בו סיים במקום ה-11, לאחר מכן השתתף בתחרות בצרפת – שבה סיים את אחד מהמקטעים במקום ה-6 ולאחרונה שב מתחרות בפורטוגל עם זכייה במקום החמישי בקטגוריית הגיל אליה הוא שייך. כמו כן, לאחרונה סיים במקום ה-7 באליפות ישראל בדרג העילית, שנערכה ברמת הגולן. היישר מפולין, כשהוא בין מקטע למקטע, “שלפנו” את נדב רייסברג לראיון בפינת “ספורטאי החודש”.



נדב, מה מעשיך בפולין?

“עכשיו אני נמצא בסבב מירוצים בפולין, בכדי לאסוף ניקוד לקבוצה ולנבחרת. עיקר הפעילות היא באזור הבירה, ורשה. כל יום אנחנו במקום אחר. אני משתתף בתחרויות מישוריות ומהירות, כל תחרות בין 3.5 ל-5 שעות. הרכיבה היא למרחקים של 140-180 קילומטרים”.

איך אתה מצליח לשלב בין השירות הצבאי לבין רכיבת אופניים בדרג בינלאומי?


“זאת שאלה ששואלים אותי הרבה. הייתי אומר שבהתחלה היה לא מאוד קשה לשלב ואם הזמן אתה לומד לחיות עם זה וגם המפקדים לומדים להכיל אותך. אני משרת ביחידה 769, בבסיס חטמ”ר גיבור. לשמחתי, אני התברכתי במפקד שבאמת נותן לי את המקסימום כדי לעשות את מה שאני צריך לעשות ואני עושה את המקסימום לעשות מה שהוא צריך שאעשה”.

איך נראה סדר יום שלך בתקופה של הכנות לתחרויות?


“בהכנה לתחרות זה לרוב שבוע יחסית רגוע. מבחינת אימונים אני מכין את עצמי פיזית ומנטאלית ובעיקר מנסה להגיע הכי מוכן ומאושש”.



היכן נערכים האימונים של הקבוצה שלך ואיך אתה מסתדר עם הגעה ושהות שם?


“אזור הפעילות העיקרי של הקבוצה נמצא בעיר ג׳ירונה בספרד, כמעט לכולם יש שם דירה ושם אנחנו מתאמנים ומשם יוצאים למירוצים”.

מה סיכום הביניים שלך לעונה הזו?

“אני מאוד מרוצה מהעונה שאני עושה, שמח על הביצועים שלי ומקווה ששנה הבאה או כבר השנה נצליח לעשות פודיומים במירוצים גדולים. זה רק ממלא אותי במוטיבציה לעבוד יותר ויותר קשה כדי להשיג את זה. המיקום משתנה לפי המירוץ.  לפעמיים אתה עובד בשביל הנציג המוביל של הקבוצה ולפעמים אתה יכול ללכת על תוצאה עבורך. הצלחתי להיכנס כמה פעמים לטופ 10 ואני שמח עם התוצאות”.

 מה תוכל לספר על האופי של הקבוצה שאליה אתה שייך?

“הקבוצה הזאת היא כביכול קבוצה ישראלית שיש בה רוכבים מכל העולם ורוכבים ברמות הכי גבוהות בעולם, אז אני מאושר שאני יכול לקחת חלק בדבר כזה וללמוד מהרוכבים הבכירים ולקבל את המעטפת הכי טובה שאפשר לקבל עבור רוכב שזה גם עוזר בהמון”.

מה המטרות הקרובות שלך?

“להמשיך להתחרות במירוצים ולנסות להשיג תוצאה. בהמשך לעלות לקבוצה הבכירה”.

מה השאיפות שלך לטווח הארוך, לפרק  הקרב ובא באזרחות?

“השאיפות שלי הן להגיע לקבוצה הבכירה ולהיות שם רוכב בולט, שיכול גם לנצח מירוצים. זה החלום הגדול שלי – ואיתו אני אלך עד הסוף”.