חליל הקסם הגיעה לגליל

האופרה הנודעת שהפיק בזמנו מוצארט הגיעה לבית העם. רשמים וקישור וידאו לצפייה בהצגה המלאה, בכתבה זו.

השבוע הייתה לתושבי מועצה אזורית הגליל העליון הזדמנות נפלאה לארח אירוע תרבותי מרהיב – האופרה ‘חליל הקסם’ מאת וולפגנג אמדאוס מוצרט, בתרגומו הנהדר של אהוד מנור ז”ל. האירוע, תוצר של שיתוף פעולה ייחודי בין מחלקת התרבות במועצה והאופרה הישראלית, כלל פעילויות הכנה אינטנסיביות וסיפק לצופים חוויה קסומה.

אז אם מוצארט היה מגיע השבוע לבית העם כפר בלום, יש סיכוי טוב שהוא היה משנה את שם האופרה המפורסמת שלו ל”גליל הקסם”. זאת משום שכ-150 רקדנים, רקדניות, נגנים, נגניות, זמרים וזמרות מהגליל לקחו חלק באירוע, לצד הסולנים המקצועיים של האופרה הישראלית. וכל הטוב הזה הוצג מול יציעים מלאים במאות רבות של תלמידים מהאזור וותיקי הגליל. בפעם הראשונה בהיסטוריה חליל הקסם פגש סנדלי שורש, ומה אתם יודעים – זאת חתיכת הרמוניה!



גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון: “תודה רבה לאופרה הישראלית על ההזדמנות, על הרצינות, על שיתוף הפעולה ועל ההשקעה הרבה בהובלת הפרויקט המרשים הזה. תודה גדולה לשר התרבות והספורט, חילי טרופר, למשרד התרבות ולאגף תרבות וקהילה על התמיכה בפרויקט זה וברבים אחרים, אשר מאפשרים לנו לקיים אירועי תרבות מגוונים ולחשוף את התושבים לעולמות תרבותיים שונים”.

גליל הקסם – הצגה משנת 2020, שנערכה בלוד