משלחת גרמנית צעירה התארחה בגליל העליון

במסגרת שיתוף פעולה בין מספר גופים נפגשו המשלחות הפעילות בתוכנית’ עמיתים’.

התנועה הקיבוצית, בשיתוף עם המועצה האזורית גליל עליון, אירחו לראשונה משלחת של צעירים הפעילים במרחב הכפרי בגרמניה, כחלק מחילופי משלחות של צעירים וצעירות בתכנית ׳עמיתים׳ לחיזוק המנהיגות הצעירה

במסגרת התכנית נפגשו 26 צעירות וצעירים מישראל ומגרמניה לשבוע אינטנסיבי ומשמעותי בישראל, שכלל בתוכו את החוויה המשותפת של יום הזיכרון וחג העצמאות, תוך כדי ביקורים בברעם וכפר בלום, סיור בגולן ובחוות חקלאיות, סדנאות על מנהיגות ומעורבות חברתית, יחסי ישראל-גרמניה, סיור בירושלים ובת”א ועוד.

הפרויקט נערך במסגרת שותפות חדשה שהמחלקה הבינלאומית בתנועה הקיבוצית מפתחת מזה תקופה ארוכה עם ארגון הגג של מרכזי הצעירים במרחב הכפרי של אזור סקסוניה התחתונה בגרמניה. באמצעות שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם רשת הצעירים של התנועה, מבקשת המחלקה הבינלאומית לקדם תפיסה של חיזוק הקשרים עם שותפים בחו”ל להרחבת הפרספקטיבה והעצמת הפעילויות של התנועה הקיבוצית בתחום הצעירים ותכניות המנהיגות.

נהנים ולומדים ביחד. חברי המשלחות בצילום משותף (דוברות התנועה הקיבוצית)

קרן פרדו, מנהלת המחלקה הבינלאומית מספרת: “מרגש מאוד להוציא לפועל תכנית שאנו חולמים עליה ורוקמים אותה כבר למעלה שנתיים, יחד עם שותפים מהארץ ומהעולם, לחיזוק הדיאלוג וההכרות הבינלאומית עם הפעילות של התנועה הקיבוצית”.

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית, מוסיפה: “תכנית “עמיתים” חושפת ומחברת את הצעירים והצעירות לעולמות שונים ולחיים והאתגרים של צעירים בעולם, ומהווה הזדמנות לעיסוק בשאלות של זהות ומקומם של צעירים בקהילה הקיבוצית ובחברה הישראלית, כנדבך חשוב בפיתוח המנהיגות”.

המחזור הראשון לתכנית התקיים בשיתוף פעולה פורה וייחודי עם מרכז הצעירים של המועצה האזורית גליל עליון. 13 צעירים וצעירות בין הגילאים 21-27 מקיבוצי המועצה, הגיעו במטרה לדבר, לחוות ולפעול בנושאים שחשובים ורלוונטיים לצעירים בעולם ובמרחב הקיבוצי והכפרי בפרט.

דנה מורן, מנהלת מרכז הצעירים של המועצה האזורית הגליל העליון, מציינת: “מבחינתנו, לתכנית “עמיתים” היו הרבה ערכים מוספים גם במובן האזורי. בשבוע של אירוח המשתתפים מגרמניה כאן, בגליל העליון, נפגשו הצעירים עם אנשים שונים מתחומים שונים מקרב תושבי המועצה וניתנה לכולם הזדמנות להיחשף לתכנים, לערכים ולמהות בהם עוסק מרכז צעירים. התגובות החמות שהגיעו מכל מי שפגש את הקבוצה ואת התכנית בכלל, חידדה את המשמעות של מה שאנחנו עושים עבור צעירים בגליל העליון ויצרה כמובן חיבורים חשובים של הצעירים לעצמם ולאזור”. 

נציגי המשלחות בסדנא משותפת (צילום: דוברות התנועה הקיבוצית)