לזכרם של אנשי הספורט הגליליים

קישורים וסרטונים אודות סיפור חייהם של ספורטאי הגליל, בכתבה זו.

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה הוא יום מאוד קשה לכולנו. כאתר עם אוריינטציה ספורטיבית, המייצג את הגליל העליון והגולן, מצאנו לנכון להביא בפניכם כמה מסיפורי החיים של ספורטאיי הגליל העליון – בכתבה המשלבת קישורים לסיפור חייהם וסרטונים לזכרם של כמה מהם . מראש נבהיר שאנו מודעים לכך שלא כל אנשי הספורט הגליליים שנהרגו על הגנת המולדת או נרצחו בפעולת טרור מופיעים בכתבה זו, חלילה לא ממקום של התעלמות. הדבר נובע מכך שלכתבה זו נכנסו דמויות שנודע לנו על הקשר שלהם עם הספורט. אנו מתחייבים כי כל סיפור על דמות אשר יגיע אלינו, ייכנס לכתבה זו. מתחת לתמונה זו השמות וקישורים לסיפור חייהם ומותם של אנשי ספורט גליליים, להם אנו מצדיעים בכתבה זו. יהי זכרם ברוך.

סרטון לזכרו של ישי אליאש ז”ל

נדב חסן – בן קרית שמונה, היה כדורגלן מוכשר במחלקות הנוער של הפועל קרית שמונה והפועל חיפה, בשנת 2003, בהיותו בו 22 – ולאחר שלחם בגבורה בקרב בקאסבה של שכם במבצע “חומת מגן”, עבר מחלת כבד קשה ולאחר התמודדות של חצי שנה הלך לעולמו. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן

לזכרו של נדב חסן ז”ל


אייל בן מרגי – בן קרית שמונה, כדורגלן מוכשר שהגיע עד לקבוצת הבוגרים של הפועל קרית שמונה. בשנת 1995, בהיותו בן 20, נהרג בתאונת דרכים בצומת גונן. בעיר מגרש קט רגל על שמו. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן

ישי אליאש – בן קיבוץ מלכיה, שהשתייך בנעוריו לפעילות השחייה של המועצה האזורית גליל עליון. בשנת 1991, כשהיה בן 20.5, נהרג במהלך פרוק נגמשון יחד עם חבריו. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן

דניאל הרוש ז”ל – בן העיר צפת, כדורסלן במחלקת הנוער של הפועל צפת, חניך מצטיין בבית הספר הריאלי העברי בחיפה, נהרג בפיגוע אוטובוס בחיפה בשנת 2003. קבוצת הכדורסל של מ.ס צפת קרויה על שמו. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן.

לזכרו של ישי אליאש

אילן גור ז”ל – בן קיבוץ מלכיה, כדורסלן מחלקת הנוער של הפועל גליל עליון בעבר, נפל בעת מילוי תפקידו בתאונה אווירית באזור השרון. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן.

אלחנדרו הופמן ז”ל – בן קיבוץ משגב עם, יליד בואנוס איירס, בעבר ממצטייני מחלקת הנוער של הפועל גליל עליון בכדורסל. בשנת 1997 נהרג באסון המסוקים. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן.

סרטון לזכרו של דניאל הרוש ז”ל

חיים צפורי ז”ל – בן קיבוץ כפר גלעדי, נהרג עוד בטרם הקמת המדינה בשנת 1938, לאחר מתקפת מחבלים על מושב משמר ירדן. אולם הכדורסל בקיבוץ, ששימש בעבר את הפועל גליל עליון, קרוי על שמו. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן.

מרדכי פימנטל ז”ל – בן קיבוץ שדה נחמיה, איש כדורסל, נפל במלחמת ששת הימים אחרי שפיקד על פלוגת טנקים. לאחר מותו זכה לעיטור העוז. בעבר משחקי ליגת הכדורסל האזורית של הגליל העליון נערכו לזכרו. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן.

עידו קרני ז”ל – בן קיבוץ עמיר, שהצטיין בנעוריו בכדורסל ובאתלטיקה, נפל בעת מילוי תפקידו בנפת חברון. לזכרו נערך טורניר כדורגל בקיבוץ עמיר במהלך חג השבועות. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן.

אורי אזולאי ז”ל – בן קרית שמונה, שחקן רוגבי מצטיין בנעוריו במועדון רוגבי גליל עליון, נפל בשנת 1996 במהלך פעילות מבצעית בדרום לבנון. לזכרו של אזולאי נערך למעלה מ-20 שנים מרוץ. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן.

סרטון לזכרו של עידו קרני ז”ל

סרטון לזכרו של אורי אזולאי ז”ל

עידן כהן ז”ל – בן קרית שמונה, כדורסלן במחלקת הנוער של הפועל קרית שמונה, מצא את מותו בשנת 2010, בעת מילוי תפקידו. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן.

דביר מור ז”ל – בן קיבוץ עמיעד, מצא את מותו בעקבות זיהום חריף, שבו לקה במהלך מסלול הכשרת לוחם ליחידת שלד”ג. דבירו מור היה מהרוכבים הבולטים במועדון רכיבת האופניים TNT. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן.

לזכרו של דביר מור ז”ל

הרן לב ז”ל – בן קיבוץ מעיין ברוך. בנעוריו שיחק במועדון רוגבי גליל עליון, את דרכו בענף ממשיכים אחיו ואחותו. הרן נהרג בפעילות מבצעית במלחמת לבנון השניה. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן.

לירן סעדיה ז”ל – בן קרית שמונה, שיחק בנעוריו כדורסל במכבי מטולה ובהפועל קרית שמונה, נהרג בפעילות מבצעית במלחמת לבנון השניה. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן.

נתנאל (כורי) ספארק – בן כפר בלום, הצטיין באומנויות לחימה. הלך לעולמו, כתוצאה מחיידק טורף קטלני. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן

לזכרו של כורי ספארק ז”ל

סרטון לזכרו של הרן לב ז”ל

דן ברויר ז”ל – אוהד מושבע של קבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון, פריק אמיתי של כדורסל, בן המושב בית הלל, נהרג בפעילות מבצעית במלחמת לבנון השניה. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן.

סלומון (מומי) מלול ז”ל – מהכדורגלנים המובילים בקרית שמונה בשנות ה-60, אחיו של סמי יבדל”א – בעבר סגן וממלא מקום ראש עיריית קרית שמונה. מלול נהרג במהלך מלחמת יום הכיפורים. לקריאה אודות סיפור חייו הקליקו כאן.

שמעון אלימלך ז”ל – אביו של הכדורגלן לירון יבדל”א – מהחלוצים הפוריים בליגה א’ צפון בעונות האחרונות, היה בעברו כדורגלן בהפועל טבריה ובהפועל קרית שמונה. בשנת 1999, בעיצומה של מתקפת קטיושות על קרית שמונה, אלימלך – שעבד בהערכת נזקים עבור חברת עמידר, נהרג בכניסה לבניין עיריית קרית שמונה יחד עם חברו לעבודה, טוני זאנה. אלימלך הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים קטנים בבית. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן.

ישראל ארזי ז”ל – שחקן הפועל דן בכדורעף ששחקה בליגה הלאומית, נפל בקרב בכראמה (בירדן) במלחמת ההתשה. לקריאה אודות סיפור חייו, הקליקו כאן

סרטון לזכרו של לירן סעדיה ז”ל