כדורסל גברים: מסתערים על אליפות הבלקנית

הפועל גליל עליון תתארח מחר אצל עירוני נהריה למשחק חצי גמר הליגה הבלקנית. המטרה ברורה: לזכות בגביע.

פחות משנה חלפה מאז שהפועל גליל עליון הניפה את צלחת האליפת של הליגה הלאומית. ביום ראשון הקרוב תהיה לה הזדמנות להניף שוב צלחת – זה יקרה אם היא תנצח את משחק גמר הליגה הבלקנית. כדי להגיע לשם, הפועל גליל עליון תצטרך לנצח מחר משחק חצי הגמר מול עירוני נהריה מהליגה הלאומית, שייערך בהיכל הספורט עין שרה שבנהריה, בשעה 14:00, כחלק מהצגה כפולה. בשעה 16:30 ייערך משחק חצי הגמר השני, מכבי חיפה – שהודחה בשלב רבע גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית ע”י נהריה, תפגוש את אקדמיק בלקן – סגנית מוליכת ליגת העל הבולגרית.

הפועל גליל עליון עדיפה בכל פרמטר, אך לא יכולה להגיע שאננה למשחק. בגליל ישמחו ליצור יתרון גדול בשלב מוקדם, שיאפשר ככל שיחלוף הזמן לשלב את מרבית שחקני הסגל – כפי שקרה במשחקים קודמים בליגה הבלקנית.

המשחק יועבר בשידור אינטרנטי ישיר בערוץ היוטיוב של הליגה הבלקנית, אבל זה לא הזמן להתעצל, כי הקבוצה צריכה אתכם ביציע. מאות אוהדים של הקבוצה יילוו אותה למשחק. שני אוטובוסים ייצאו ויספקו הסעה חינמית לאוהדים. בנוסף, רבים מהאוהדים עשויים להגיע ברכבם הפרטי. נותרו מקומות ספורים בהסעות (2 אוטובוסים) למשחק חצי הגמר מול עירוני נהריה מחר בשעה 14:00. ההסעות יצאו בשעה 11:00 מאולם הפיס ויעבור בצומת כוח ובצומת מחניים. להרשמה להסעה יש לפנות לאורי: 053-3044881 או לנועם 0502-486406. כרטיסים ליציע H ברכישה אינטרנטית בקופות ברק

אופיר בנימיני בטוח לא יבריז. ואתם?



זרקור לעבר היריבה, עירוני נהריה. הקבוצה מהגליל המערבי, שנשרה בתום העונה שעברה מליגת העל לליגה הלאומית, מודרכת ע”י שי סגלוביץ’ – שהגיע במהלך העונה שעברה ולא הצליח להושיע אותה מירידה. בנהריה נבנתה קבוצה מאוד עמוקה ואיכותית במונחים של הליגה הלאומית במטרה מוצהרת לזכות באליפות ולשוב לליגת העל. את הליגה הסדירה סיימה נהריה במקום הראשון עם מאזן של 4-24, כל זאת למרות העומס בשתי מסגרות. בשלב רבע גמר הפלייאוף ניצחה נהריה 1:3 את מכבי חיפה. ביום שלישי האחרון נהריה הייתה קרובה לסיים את העונה בזירה המקומית, אך למזלה שלשה של תומר כהן העניקה לה ניצחון דרמטי במשחק חצי גמר הפלייאוף מול אליצור קרית אתא – וכעת המצב בסדרה הוא 1:2 לזכות קרית אתא. בנהריה שמים את עיקר הדגש בעת הזו על סדרת הפלייאוף, מה שיכול לבוא לטובת הגליל.

הם צריכים יציע מלא, כדי להיטען. שחקני הגליל והאוהדים בתצוגת תכלית (צילום: גיל נוימן)



השם הכי נוצץ בסגל של נהריה הוא של “אחד משלנו” – הרכז יוגב אוחיון בן ה-35, שלא אמור לשחק הרבה, זאת בשל היותו במצב רגיש מבחינת פציעות. עוד שחקן עם עבר גלילי הוא הסמול פורוורד, אופק יעקב, ששיחק בגליל לפני שלוש עונות. לנהריה קו אחורי ישראלי מאוד מגוון, השמות הבולטים (כל הנתונים מתייחסים לליגה הלאומית) בו הם של הגארד דולב דראפיץ – שעומד על ממוצע של 7.5 נקודות, הרכז עומר פולג – שעומד על ממוצע של 4 נקודות. שחקני המפתח של נהריה בקו האחורי, שינסו לתת פייט לאייק איירבו, שאבון לואיס ואייזיאה אייזנדורף וחבריהם, הם הגארד-פורווד סטפן בראנץ’ – שעומד על ממוצע של 13.3 נקודות ו-6.4 ריבאונדים למשחק, הסמול פורוורד קלארק רוזנברג – שעומד על ממוצע של 8.9 נקודות. בקו הקדמי שחקני המפתח הם הסנטר אלכס צ’וברוביץ’ לו עבר נכבד בליגת העל – והוא עומד על ממוצע של 9.2 נקודות ו-8.2 ריבאונדים למשחק, והפורוורד-סנטר דסטין תומאס – שעומד על ממוצע של 14.3 נקודות ו-8 ריבאונדים למשחק. השניים ינסו לתת פייט לברייס וושינגטון, גבי צ’אצ’שוילי ונמרוד לוי.

אין תיאור זמין לתמונה.
הפעם הוא בצד הנגדי. יוגב אוחיון במדי הגליל (צילום: ינאי שחם)

טמיר אברהמס, יו”ר המועדון: “אנחנו שמחים לקחת חלק בפיינל פור של הליגה הבלקנית. אחרי 13 עונות חזרנו לליגת העל והחלטנו כי ראוי שנשתתף במסגרת תחרותית נוספת, ולכן בחרנו לקחת חלק בליגה הבלקנית. עברנו מסע מעניין ומאתגר שבסופו אנו נכללים בין 4 הקבוצות הגדולות במפעל. הליגה הבלקנית תרמה לצד המקצועי וכן לקהל שלנו שזכה לצפות במספר רב יותר של משחקים במהלך העונה. היעד שלנו הוא לזכות באליפות הליגה הבלקנית. השאיפה שלנו כמועדון הוא להמשיך להתפתח ולהשתתף גם בשנים הבאות במפעלים אירופאים. בהזדמנות זו, אנו מודים למועדון הכדורסל עירוני נהריה ועיריית נהריה שבחרו לארח את אירוע הפיינל פור”.

ברק פלג, מאמן הקבוצה: “בשיא של מאבקי המיקום בליגה אנחנו צריכים לשנות את המיקוד שלנו, ולבוא לאירוע של הפיינל פור בצורה הכי טובה, כדי להשיג את התואר. ההשתתפות במסגרת של הליגה הבקלנית אפשרה לנו לתת עוד זמן משחק לכל הסגל, ובייחוד לשחקנים הצעירים שמקבלים פחות דקות בליגה. מעבר לכך, המסעות לחו”ל תרמו מאוד לגיבוש הקבוצתי. המפתח מבחינתנו הוא מנטלי – אסור לנו לחשוב שזה יהיה משחק קל, בגלל שנהריה משחקת בליגה הלאומית. נהריה הראתה דומיננטיות ושלטה בליגה הלאומית לאורך כל העונה. אנחנו באים בתחושה שזה המשחק הכי חשוב, ולא באים מעמדה של עליונות”.

רוצה להניף גביע. היו”ר טמיר אברהמס (צילום: גיל נוימן)