טיול לסופ”ש: נחל עיון

סופ”ש שרבי בפתח. זמן מצוין לפקוד את שמורת נחל עיון

בשיתוף עפרוני טיולים והרפתקאות

נחל עיון מתחיל את זרימתו בעמק עיון למרגלות העירה הלבנונית מרג’ עיון. בעבר זרם הנחל והתחבר לימת החולה. כיום אחרי שחצה את כביש 99 לכיוון החרמון מתחבר הנחל בגן הצפון לערוץ החצבאני. הלבנונים מכנים את הנחל בשם ואדי דרדרה.

אורכו של הנחל כ 7 ק”מ ובקטע שחולף מזרחית למטולה מתחתר הנחל ויוצר קטע קניוני עד למפל התנור.לאורך הנחל 4 מפלים מרשימים ביותר:

הצפוני מפל עיון שגובהו כ 9 מטרים, אחריו מפל הטחנה שגובהו כ 21 מטרים ואחריו מפל האשד שמחולק לשניים מפל בגובה של כ 5 מטרים ומפל שכ9.5 מטרים. המפל הדרומי הגדול והמרשים מפל התנור גובהו כ30 מטרים. שמו נגזר מהמילה הערבית תנורה שזו השמלה שנהגו הנשים בערביות ללבוש.

לאלה חובבי המוסיקה השיר רקפת נכתב כאן בערוץ נחל עיון באמצע שנות ה20 של המאה הקודמת ע”י לוין קיפניס כשזה בא במיוחד לטיול במטולה אחרי ששמע על יופיו של הנחל. את בת שבע מהשיר פגש במטולה וזו הראתה לו את הדרך לנחל.

למסלול שני חניונים. חניון תחתון וחניון עליון.

המלצתי להתחיל במטולה בחניון העליון עד לסיום המסלול במפל התנור בחניון התחתון. המסלול אורך כשעתיים והוא מתאים לכל המשפחה.הזמן המומלץ לטיולים בנחל זה כל ימות השנה ובעיקר בחורף ובאביב כשהכול זורם ופורח.

המסלול קווי ומצריך שני רכבים, בחגים ובשבתות רשות הטבע מפעילה שאטל בחזרה לרכבים.

המיוחד בנחל עיון שחלקו הדרומי מהחניה התחתונה ועד למפל התנור נגיש לנכה על כיסא גלגלים.

הכניסה בתשלום וההנאה מובטחת.

מוזמנים להתרשם מעמוד הפייסבוק של עפרוני טיולי שטח בגליל העליון ובגולן. לפרטים נוספים:
יואב יעקבי – 050-7510391