כדורסל גברים: הערב בצפת – להיות או לחדול

מ.ס “דניאל” צפת תארח את הפועל מגידו למשחק על עליה לחצי גמר הפלייאוף. המפסידה מסיימת עונה.

הרחוב הספורטיבי בצפת כמרקחה. הרבה מאוד שנים לא זוכרים בעיר המקובלים תכונה כל כך חזקה לקראת משחק של אחת מקבוצות הייצוג של העיר, כפי שיש כעת סביב המשחק שבו תארח הערב, בשעה 20:00, קבוצת הכדורסל של מ.ס “דניאל” צפת את הפועל מגידו למשחק השלישי והאחרון בסדרת רבע גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית. המנצחת תעפיל לחצי הגמר ותפגוש לסדרת הטובה משלושה משחקים את המנצחת בסדרה בין הפועל כפר סבא למכבי חדרה, המפסידה תסיים עונה. בעוד שבמקרה של מגידו מדובר בקבוצה שמסיימת עונה ראשונה בליגה הארצית, בצפת כבר סופרים שמונה עונות בליגה והעונה מציבה הקבוצה את התקציב הגבוה ביותר בליגה ומראש הוגדרה מטרה חד משמעית – זכייה באליפות הליגה והעפלה לליגה הלאומית. כל דבר פחות מזה – כישלון.

רגע האמת כאן. שחקני צפת, הנהלת הקבוצה והצוות המקצועי



שתי הקבוצות נפגשו העונה חמש פעמים – שלוש מהם באולם בקיבוץ משמר העמק, פעמיים באולם בצפת. פעמיים נפגשו הקבוצות במסגרת הליגה, פעם אחת במסגרת הגביע ופעמיים במסגרת הפלייאוף. בכל אחד מהמשחקים הקבוצה הביתית הייתה זו שניצחה, כאשר צפת חתומה על שני ניצחונות בהפרשים דו ספרתיים משמעותיים – 60:99 במשחק הליגה, 61:94 במשחק הפלייאוף בשבוע שעבר – נתון שבהחלט נותן תקווה ומציב את צפת בעמדה טובה יותר משמעותית ממגידו, שלא מצטיינת במשחקי החוץ, אך קבוצה שהצליחה לנצח העונה שלוש פעמים את צפת והנחילה לה הפסד 68:74 ביום רביעי האחרון – שלושה ימים אחרי שספגה תבוסה קשה בצפת, זו לא קבוצה שצפת יכולה להקל בה ראש, על אחת כמה וכמה כשבסגלה שחקנים עתירי ניסיון ויכולות כמו עידו קוז’יקרו ודגן יבזורי – שלא שיחק ביום רביעי האחרון ולא ברור עם ישחק הערב. כך או כך, מגידו היא קבוצה שצפת מוכרחה לקחת במלוא הרצינות הערב.

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, תומך נלהב של הקבוצה שבה משחק בנו, דביר, פרסם פוסט קריאה לאוהדי הכדורסל בעיר להגיע. גם הנהלת הקבוצה עושה מאמצים כבירים בעניין. הכניסה למשחק חופשית, מומלץ להקדים הגעה בשל הביקוש הרב. הקריאה היא רחבה לאוהדי הכדורסל באשר הם, לאוהדי הפועל גליל עליון זו הזדמנות לתמוך בשחקני בית של הקבוצה המשחקים בצפת כמו רון סבג ושקד ירושלמי. כתובת אולם “הפיס” בצפת: ז’בוטינסקי 1 ליד השוק העירוני.

צריכים יציעים קולניים. אוהדי צפת בפעולה