כדורסל גברים: הפסד ביתי ראשון העונה לצפת

נחלה הפסד 102:93 במשחק העונה מול אליצור שומרון. מסיימת במקום ה-3 של הליגה הארצית בתום הליגה הסדירה.

משחק העונה של המחוז הצפוני של הליגה הארצית נערך הערב באולם “הפיס” בצפת, בו אירחה מ.ס “דניאל” צפת את אליצור שומרון, מוליכת הטבלה, לה היה מאזן נקודות זהה לזה של צפת, אך הקדימה אותו בזכות ניצחון 100:104 בסיבוב הראשון. היציע המרכזי באולם היה גדוש בקהל אוהדים, שצמא וכמהה לחזרתה של צפת לליגות הבכירות בכדורסל. טרם המשחק העניקה הנהלת צפת זרי פרחים כאות הוקרה לשניים משחקני השומרון, שון לבנובסקי ואיתי אלון – ששיחקו בצפת בעונה שעברה. איתי אלון סיים קדנציה בת חמש עוונת בצפת.

הנהלת צפת מעניקה פרחים לאיתי אלון (מימין) ושון לבנובסקי

במשחק עצמו הקבוצה האורחת ביתרון לאורך רוב דקות המשחק. אליצור שומרון פתחה חזק את המשחק בריצת 0:10, שהצריכה פסק זמן צפתי. בהמשך המשחק הפך שקול ושומרון ירדה להפסקת הרבע ביתרון 24:28.

ברבע השני צפת המשיכה לרדוף אחרי שומרון, שמצידה שמרה על מרחק סביר מצפת ובסיום המחצית הראשונה הוליכה 50:57.

בהפסקת המחצית נערכה תחרות “הקלעי של צפת”. חגי בן יאיר ניצח בתחרות וזכה ממנהל הקבוצה הצפתית, ברוך מזרחי, בפרסים מתנת עסקיים מקומיים.

חגי בן יאיר (משמאל) וברוך מזרחי בסיום התחרות

ברבע השלישי צפת הצליחה לנגוס ביתרון האורחת ואף להשוות את התוצאה, אך לא יותר מחצי דקה. שומרון חזרה להוביל ואף סיימה את הרבע השלישי ביתרון 71:80.

הרבע האחרון המשיך באותו קצב, שחקני צפת המשיכו לרדוף אחרי שומרון, שהגדילה את היתרון עד לכדי 12 נקודות הפרש. לקראת סיום צפת הצליחה לצמק את התוצאה,  אך שומרון הצליחה לשמור על מקדם ביטחון ובסיום חגגה ניצחון 93:102, שבתום הליגה הסדירה מציב את השומרון במקום הראשון ואת צפת, שנחלה הפסד ביתי ראשון העונה, במקום השלישי – מאחר והפועל כפר סבא ניצחה הערב ועלתה על חשבונה למקום השני.

קלעו לצפת: דביר אוחנה – 21, רון סבג – 20, איתי גבע – 19, אליאב אוחנון – 12, שקד ירושלמי – 10, רועי נבארו 6, אנדרי קוליש – 4, מתן וילהלם – 2.

ביום ראשון הבא צפת תחל את סדרת רבע גמר הפלייאוף הפועל מגידו , בשיטת הטובה משלושה משחקים. צפת תארח את המשחק הראשון ובמידה ואת המשחק השלישי – במידה ואחת הקבוצות לא תנצח את שני המשחקים. מגידו ניצחה העונה את צפת בשניים משלושת המפגשים בין הקבוצות. בשורותיה משחקים הסנטר הגלילי – עידו קוז’יקרו והגארד – דגן יבזורי, להם עבר מפואר בליגת העל ובנבחרות ישראל.

בשבוע מתחילים בפלייאוף העליון. שחקני הקבוצות הערב