פרס מפעל חיים לאיזי שרצקי

נשיא עירוני ק”ש יזכה לתואר בקטגוריית מפעל חיים. הפרס יוענק בחודש אפריל.

*. כל התמונות צולמו ע”י ינאי שחם

זה היה באוויר הרבה שנים, אבל השנה זה סוף סוף יקרה. איזי שרצקי, נשיא עירוני קרית שמונה מזה 22 שנים, יזכה בגיל 75 לפרס מפעל חיים מטעם משרד התרבות והספורט. בפרס יזכו, בין היתר, גם כדורסלן העבר – מיקי ברקוביץ’, מאמן העבר בג’ודו – מוריס סמדג’ה, מאמנת הכדורסל בעבר – אורנה אוסטפלד, מאמן נבחרת השחיה הפראלימפית – יעקב בניסון, מאמן האתלטיקה בעבר – ברוך שפירא. הטקס ייערך במהלך החודש הבא במכון וינגייט שבפאתי נתניה – הנחשב למסגרת ההכשרה הוותיקה והמקיפה ביותר בספורט הישראלי. מכון וינגייט יחגוג בחודש הבא 65 שנים להיווסדו.



חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא איזי3.jpg
הפיק הגדול. איזי שרצקי בחגיגות האליפות



איזי שרצקי זוכה לתואר בקטוגריית ניהול ספורט. ההישגים הבולטים שאיזי שרצקי הוביל את עירוני קרית שמונה: הובלת קבוצת הבוגרים מתחתית הליגה הרביעית  לזכייה באליפות ההיסטורית בשנת 2012  – לאחר שזכתה קודם לכן בשני גביעי טוטו. עונה לאחר מכן, הקבוצה עשתה היסטוריה כשהשתלבה בהצלחה במשחקי מוקדמות ליגת האלופות ובשלב הבתים של הליגה האירופאית. בשנת 2014 זכתה הקבוצה בגביע מדינה היסטורי. שרצקי חתום גם על הקמת מחלקת נוער ענפה, עם קבוצות בכל שכבות הגיל ועם ייצוג של קבוצת נוער מזה כעשור וחצי ברציפות בליגת העל וקבוצת נערים א’ המשחקת בליגה הבכירה ברצף מזה 14 שנים. הישגי השיא של מחלקת הנוער: זכייה בגביע המדינה של קבוצת נערים א’ בשנת 2010, טיפוח כישרונות רבים שקודמו לקבוצה הבוגרת וחלקם פרשו כנפיים למועדונים הבכירים בארץ וברשימה: וויאם עמאשה, דני עמוס, אורי דהן ועידן נחמיאס.  

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא איזי2.jpg
מוערך על פועלו בעיר. איזי שרצקי חוגג אליפות עם האוהדים



אלה הם נימוקי הוועדה לבחירה בשרצקי: “בשל היותו איש חזון אשר השפיע ושינה את פנייה של העיר קריית שמונה תוך עשייה חברתית משמעותית ורחבת היקף. במהלך שנות פעילותו בעירוני קריית שמונה פיתח את המועדון תוך השקעה במחלקת הנוער, בשחקנים ובמאמנים, שכיום הינם מאמנים מובילים בישראל. באמצעות החזון, הנחישות והשקעה הצלחת להוביל מועדון צנוע להצלחות מופלאות ובניהם זכייה באליפות סנסציונית וזכייה בגביע המדינה. לצד הישגיו הספורטיביים ומלבד טיפוח המועדון סייע לעיר קריית שמונה באמצעות קידום הקהילה בעיר הצפונית ובאצבע הגליל בתקופות של קטיושות ומצב כלכלי רעוע. קידם חזון המציב את קריית שמונה כמוקד תרבותי וספורטיבי”. 

יו״ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון: ״עם חזון ברור, נחישות, השקעה ללא גבולות (חומרית ומעל לכל ערכית) ודבקות במטרה, השכיל איזי שרצקי לסייע לעיר קרית שמונה באמצעות קבוצת הכדורגל שלה לייצר חדשות טובות, לגבש זהות, לנפח חזה בגאווה, להעמיד דורות של שחקנים צעירים במחלקת הנוער המפוארת שבנה, ולהוביל לזכייה בתארים שנחשבים כמעט בלתי אפשריים עבור ישוב צנוע כל כך מהפריפריה הגיאוגרפית, החברתית, הכלכלית והתרבותית של מדינת ישראל. עשייתו ארוכת השנים של שרצקי עבור קרית שמונה רחבה הרבה יותר מאשר מועדון הכדורגל בלבד ופרושה על תחומי חיים רבים. היא מלמדת על מחויבות אדירה, נדבנות, חזון וחיבור יוצא דופן בין בעלים, מועדון, עיר ותושבים. מי שבחר לעשות מאות קילומטרים בכל יום כדי לטפח מועדון כדורגל בקצה הצפוני של הארץ, הוא גם מי שבעשייתו קרב אותו למרכז ההוויה והתודעה מבלי שנדרש לזוז אפילו סנטימטר אחד דרומה״.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא איזי.jpg
חלום שהתגשם. איזי שרצקי מונף על הכתפיים בחגיגת האליפות