כדורגל: המחסום הצפוני של האלופה


עירוני קרית שמונה ניצחה 1:2 את מכבי חיפה. הפער מהפלייאוף העליון ירד ל-2 נקודות.

מכבי חיפה, אלופת המדינה המכהנת, עוד לא ניתן לדעת אם תחגוג שוב אליפות, אך דבר אחד בטוח: אחרי שבעונה שעברה שער שכבש מייקל אמנגה מנע ממנה לחגוג אליפות בקרית שמונה, ואחרי שהיום נחלה הפסד 2:1 במשחק מול עירוני קרית שמונה, יש דבר אחד שלבטח אוהדיה ואולי גם אנשי הקבוצה יתפללו לו: שעירוני קרית שמונה לא תעפיל לפלייאוף העליון. האצטדיון בקרית שמונה, שדי האיר פנים לקרית שמונה, כבר לא כר פורה ונוח לקבוצה מהכרמל.

גם הערב זכו לרוב ביציעים. אוהדי מכבי חיפה (צילום: יורם ממן)



עירוני קרית שמונה עלתה למשחק הערב בעיצומן של שעות מתוחות בגזרת הבעלים והמאמן, זאת לאחר שבתוכנית הרדיו של ערוץ הספורט – חמש באוויר, ביקר איזי שרצקי בחריפות את תפקודו של המאמן, סלובדאן דראפיץ, ואף הצהיר שהמאמן לא ימשיך בעונה הבאה בקבוצה ואם יציע את התפטרותו, היא תתקבל. דראפיץ שמר על פרופיל נמוך, לא נתן לדברים להשפיע על המיקוד שלו למשחק – והוביל את הקבוצה לניצחון חשוב, שגם אם לא יעזור לקבוצה להגיע לפלייאוף העליון, קרוב לוודאי שהוא יעזור בהבטחת ההישארות בליגה בשלב מוקדם. עוד דבר אחד שהוברר הערב: לראות את הריצה של השחקנים אחרי הבקעת השערים לעברו של המאמן, זו העדות הטובה ביותר למעמדו של המאמן בקרב השחקנים.

עירוני קרית שמונה חזרה הערב למערך של 4-4-2, איתי בן שבת זכה לקרדיט גם השבוע בעמדת הבלם – הפעם לצידו של עאיד חבשי, ששב להרכב אחרי עונש הרחקה. זיו מורגן הוסט לעמדת המגן השמאלי וגיא מזרחי עלה בעמדת המגן הימני. מוחמד שאקר שב מהפציעה ופתח בהתקפה לצידו של איתמר שבירו.

רואה את הירוקים – ומתעלה. ידין לוגסי במשחק בין הקבוצות בעונה שעברה (צילום: פושקו)



המשחק החל ביוזמה התקפית דו צדדית, כבר בדקה ה-4 הגבהה מצוינת של רועי קהת מצאה את מוחמד שאקר בלתי מכוסה ברחבת חיפה, אך בעט מחוץ למסגרת. בדקה ה-6 החיפאים כמעט ועלו ליתרון, במהלך שאילו היה מומר למשחק הסטנגה היה מזכה את החיפאים בשווי של חמישה שערים, זאת לאחר שמוחמד אבו פאני נגח מתוך הרחבה למשקוף ודין דוד בעט את הכדור החוזר לקורה. בדקה ה-17 ידין לוגסי בעט מכ-18 מטרים אלכסונית למשקוף החיפאי, מוחמד שאקר עט על הכדור החוזר ובעט מתוך הרחבה כדור שנהדף ע”י ג’וש כהן לרגליו של איתמר שבירו, שבעט מקרוב לרשת החיפאית והעלה את קרית שמונה ליתרון 0:1. בדקה ה-21 הגבהת קרן של ידין לוגסי מצאה את ראשו של עאיד חבשי, שנגח מהרחבה לקורת השער של מכבי חיפה. דקה לאחר מכן, דז’וגאס ברטקוש בהצלה כפולה מבעיטות מהרחבה של דולב חזיזה ודין דוד, מנע מהחיפאים לכבוש. בדקה ה-32 עומר אצילי, הקשר הלוהט של הליגה, חדר מהאגף לכיוון המרכז ושחרר בעיטה עוצמתית מ-23 מטרים לרשת וקבע שוויון 1:1.

עמד על המשמר. דז’וגאס ברטקוש (צילום: פושקו)



מכבי חיפה פתחה את המחצית השניה עם התקפה מהירה, שבמזל לא תורגמה לשער מהפך. מסירה של עומר אצילי מטווח אפס למוחמד אבו פאני הסתיימה בבעיטה ממטרים ספורים מחוץ למסגרת. בדקה ה-58 מוחמד שאקר ניסה להעביר מסירת רוחב לעברו של איתמר שבירו, אך התערבות של הבלם החיפאי, בוגדאן פלאניץ’, הסיטה את הכדור מרגלו לרשת קבוצתו והעניקה לקרית שמונה יתרון 1:2, שעליו הצליחה לשמור קרית שמונה עד לסיום המשחק, למרות ניסיונות ההבקעה החיפאים. בסיום, ניצחון 1:2 שמח ומאושר לזכות קרית שמונה, שרחוקה כעת 2 נקודות בלבד מהמקום השישי, המוביל לפלייאוף העליון.

הרכב עירוני קרית שמונה: דז’וגאס ברטקוש, גיא מזרחי, עאיד חבשי, איתי בן שבת (ארז איסקוב – 80), זיו מורגן,יוליוס סקה, נדב נידם, ידין לוגסי,  רועי קהת (עלא ג’עפר – 88),  איתמר שבירו (ווילי ברבוסה – 80) ומוחמד שאקר (מורגן פרייר – 72).

נהנו ממה שראו. אוהדי קרית שמונה (צילום: יורם ממן)