כדורסל גברים: צפו בתקציר מהפסד הגליל להפועל חיפה

הפועל גליל עליון הפסידה 72:70 את המשחק הביתי מול הפועל חיפה, לאחר שהייתה כבר בעמדת ניצחון. תקציר וידאו מצורף לכתבה.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

חודש ושבוע חלפו מאז שהפועל גליל עליון החלה עם חיוך את שנת 2022, בזכות ניצחון ביתי 66:74 על הפועל באר שבע. לאחר הניצחון מכת קורונה פקדה את הקבוצה, דחיות של משחקים שהקשו על החזרה של הקבוצה לכושר משחק – ואם זה לא מספיק, שני הפסדים כואבים בתוך ארבעה ימים – האחד במשחק הדרבי הצפוני מול הגלבוע והשני במשחק הגביע הביתי מול מכבי ת”א. הערב המומנטום השלילי כבר עמד להיקטע במשחק הביתי מול הפועל חיפה, שעברה גם היא מכת קורונה ולה זה היה משחק ראשון מזה שלושה שבועות, אך למרות זאת היא הצליחה להתעלות וגם כשנקלעה לפיגור חד ספרתי גבוה בשלהי המשחק, הצליחה לבצע קאמבק מרשים ולנצל נאיביות גלילית כדי לנצח 70:72.

הפנים אומרות הכל. עומר טל בסיום המשחק



הפועל גליל עליון עלתה למשחק עם החמישייה הקבועה, שכללה את אייק איירבו, שאבון לואיס, אייזיאה אייזנדורף, נמרוד לוי וגבי צ’אצשוילי. האורחים מהכרמל פתחו את המשחק בסערה עם ריצת 4:15, שהצריכה פסק זמן וחילופים, שעזרו להביא מפנה מסוים, עם כניסתם לשדה המשחק של הסנטר ברייס וושינגטון והגארדים איתי מושקוביץ ועומר טל, אך בסיום הרבע הראשון החיפאים הוליכו 11:17.

גם לאורך הרבע השני שחקני חיפה צעדו ביתרון חד ספרתי משתנה לכל אורך הרבע. אייק איירבו קלע סל וסחט עבירה, שאפשרו לו לקלוע 3 נקודות במהלך אחד, ובסיום המחצית יתרון 29:30 לזכות הפועל חיפה. היה זה רבע חלש של שתי הקבוצות מבחינת קליעות עם קצת יותר מ-30 אחוזי קליעה מהשדה, 2/10 מחוץ לקשת ולא מעט איבודי כדורים.

יש ערימה של חבר’ה על שאבון. ארבעה חיפאים סביבו של שאבון לואיס



גם הרבע השלישי התחיל באותה מגמה, הפועל חיפה צועדת ביתרון דו ספרתי משתנה, גליל רודפת אך לא מצליחה למחוק את יתרונה, עד שלקראת סיומו של הרבע ריצת 0:9 של הגליל בראשות שאבון לואיס, יצרה מהפך והעניקה לגליל יתרון 44:45, בדרך ליתרון 46:48 בסיומו של הרבע.



ברבע האחרון של המשחק נראה היה שגליל על המסלול הנכון. ככל שחלפו הדקות היתרון הגלילי גדל ואף חצה את הרף החד ספרתי ל-52:63, בזכות סל ועבירה שתורגמו לשלוש נקודות ע”י ברייס וושינגטון, ש- 2 דקות ו-25 שניות לסיום המשחק, קלע שתי קליעות עונשין, שהעניקו לגליל יתרון 61:69, שאמור היה להספיק לניצחון, אלא שגרגורי ורגאס – הגארד החיפאי הוותיק, הצליח בסדרת סלים לכרסם ביתרון הגלילי. גליל מנגד לא הייתה חכמה במשחק ההתקפה, החטאת שלשה של מושקוביץ ואיבוד כדור של לואיס, מנגד סל שדה שקלע ג’יימס דיקי צימק את היתרון הגלילי ל-67:69, כל זאת 45 שניות לסיום. עשר שניות מאוחר יותר, קליעת עונשין מוצלחת של וושינגטון הגדילה את היתרון הגלילי ל-67:70, שהחזיק מעמד 9 שניות עד שאיגור נסטרנקו האורח קלע שלשה וקבע שוויון 70:70.  הקבוצות חזרו מפסק זמן, איבוד כדור של איירבו ועבירה שביצע עומר טל על קאדים אלן האורח, תורגמה לשתי קליעות עונשין שהעניקו לחיפאים יתרון 70:72. אייק איירבו ניסה לנצח את המשחק עם שלשה, אך כשל במשימה והחיפאים חגגו ניצחון.

מה עם תפוקה? אייזיאה אייזנדורף במאצ’ אפ מול עמית שמחון



הפועל גליל עליון שילמה מחיר יקר הערב על משחק הגנה לא טוב – העובדה שהפועל חיפה קטפה 16 כדורים חוזרים בהתקפה, לעומת 8 שקטפו שחקני הגליל, ובכלל – היתרון החיפאי מתחת לסלים עם 36:46 בפרמטר הריבאונדים, היו לרועץ לשחקני הגליל, ברמה כזו שהחיפאים שאיבדו 15 כדורים – 4 יותר מהגליל, קלעו כמו הגליל 35 אחוזים מהשדה והחטיאו גם הם 6 פעמים מקו העונשין, הספיקו להם כדי לנצח. בגליל צריכים לעשות שינויים מיידים. ג’ונתן סטוב שיחק 5 דקות ורבע ולא קלע, נראה כי בגליל מבינים שהשחקן לא מתאים לקבוצה. צמד השחקנים החולקים את עמדה מספר 3 – אייזנדורף ומשעור, סיפקו יחדיו 2 נקודות ב-30 דקות משותפות, אייק איירבו עם 5 נקודות בלבד ושאבון לואיס עם 4 איבודים ואף שחקן שלא חצה את רף 4 הריבואנדים במשחק, עם נתונים כאלה אי אפשר לנצח. 

סטטיסטיקה מאתר מנהלת הליגה