כדורגל: קרית שמונה נקנסה ב-1,500 שקלים

מדוע הורשעה הקבוצה בסעיף התנהגות בלתי ספורטיבית? מה אומרת הועדה המקצועית של איגוד השופטים על פסילת השער בנתניה? על כך בכתבה הבאה.

עירוני קרית שמונה נפרדה ביום ראשון מפסגת הטבלה, לאחר שסיימה בתוצאת שוויון 0:0 את המשחק מול מכבי נתניה – במשחק שבו החליט צוות השיפוט לפסול את השער שכבש אורי דהן בשלב מוקדם של המשחק – החלטה שבאותם רגעים קוממה את אנשי קרית שמונה.

אמש עמדה עירוני קרית שמונה לדין בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, באשמת סעיף עבירה על חוקי/חוקת ההתאחדות לכדורגל, זאת לאחר שנכתבו הדברים הבאים בדו”ח השופט: “במחצית המשחק, ירד בעלי קבוצת עירוני קרית שמונה, מר איזי שרצקי לאיזור חדרי ההלבשה על מנת למחות (בנימוס אמנם) על ההחלטה לפסול את שער קבוצתו לאחר המלצת שופטי המסך. באותו זמן, ירד מנכ”ל קבוצת מכבי נתניה, ניב גולדשטיין, אל פתח הכניסה לחדרי ההלבשה ואמר לשופט הרביעי “אם לו (איזי שרצקי) מותר, גם לי מותר” ומחא בפני השופט הרביעי”. דיין ההתאחדות לכדורגל לא קיבל את עמדת קרית שמונה וגזר עליה קנס על סך 1,500 שקלים.

הועדה המקצועית של איגוד השופטים פרסמה היום את עמדתה נוכח הטענות של שתי הקבוצות להחלטות שיפוט. הועדה גיבתה את צוות השיפוט באופן מלא: “בדקה ה-13 אבחן נכונה שופט המסך עבירת נבדל במהלך ההתקפי שהוביל להבקעת שער לזכות ק”ש. במהלך הבעיטה החופשית לכיוון הרחבה, שחקן תוקף מק”ש שהיה בעמדת נבדל ביצע תנועה ברורה לכיוון הכדור, אתגר והשפיע באופן מובהק על שחקני ההגנה של נתניה. לאור האמור, מדובר בעבירת נבדל ובהחלטה נכונה לבטל את השער. מכיוון שמדובר באירוע של פרשנות, על השופט היה לבחון את האירוע ע”ג המסך.

ב. בדקה ה-30 החליט השופט שלא לפסוק לבעיטת עונשין לזכות נתניה גם לאחר בחינת האירוע ע”ג המסך. הוועדה סבורה כי בשל העובדה שהשוער בלם את הכדור באופן ברור בטרם המגע עם השחקן התוקף, הרי שאין מדובר באירוע ודאי וברור ולא נדרשה התערבות של שופט המסך.

הנימוס לא עזר הפעם. איזי שרצקי (צילום: פושקו)