כדורסל גברים: צפו בתקציר מהפסד הגליל בגלבוע

הפועל גליל עליון נחלה הפסד 71:62 במשחק החוץ בגלבוע, שהיה משחק הליגה הראשון שלה מזה חודש.

חודש לאחר שקיימה את המשחק היחיד שלה בשנת 2022 – משחק שהסתיים בניצחון גלילי 66:74 על הפועל באר שבע, חזרה סוף סוף הפועל גליל עליון למעגל משחקי ליגת העל, 12 ימים לאחר הדחייה של המשחק הביתי מול הפועל חולון – שאמור היה להיות משחק החזרה לליגה, חמישה ימים אחרי דחיית המשחק מול הפועל גלבוע, שהסתיים לפני זמן קצר בניצחון ביתי 62:71 של הקבוצה מצפון השומרון, שלפני המשחק דורגה במקום הלפני אחרון ועבורה המשחק מול קבוצה עם פוטנציאל חלודה גבוה, היווה הזדמנות מצוינת לזכות בניצחון שיעזור לה לשפר עמדות במאבקי התחתית. גלבוע סופרת כבר שני ניצחונות על גליל עליון, שאוהדיה בהחלט מתוסכלים וכואבים בערב הזה. תקציר המשחק בתחתית הכתבה.

היחיד שנראה שהפגרה הכפויה לא השפיע עליו. אייק איירבו במשחק הערב (צילום: גיל נוימן)



לפני הג’אמפ הראשון זכה אבישי גורדון, עוזר מאמן הגליל, לטקס הוקרה מהנהלת הגלבוע. כזכור, גורדון אימן בעונה שעברה את הקבוצה מהגלבוע במחצית השניה של העונה ואף הוביל אותה כפסע מזכייה באליפות בעבודה משותפת יחד גם גיא קפלן – שמונה העונה לעוזר הקבוצה. עוד “אקסים” נפגשו הערב על הפרקט באולם בגן נר: ברק פלג – שכמו גורדון אימן ושיחק בגלבוע, ומן העבר השני היו אלה הרכזים רום גפן ותום מעיין – בן קיבוץ כפר הנשיא, שגדל והתפתח במחלקת הנוער של הגליל. שני השחקנים לא שותפו במשחק הערב.

טקס מכובד. אבישי גורדון זוכה לתשואות מהאוהדים ולפרחים מארצי פרטי – מנכ”ל הגלבוע (צילום: לילך וייס – אתר מנהלת הליגה)



הפועל גליל עליון עלתה למשחק עם החמישייה הדי קבועה, שכללה את אייק אירבו, שאבון לואיס, אייזיה אייזנדורף, נמרוד לוי וגבי צ’אצ’אשווילי. כבר מפתיחת המשחק ניכר היה, ששחקני הגליל צריכים זמן להרצה. שחקני הגליל למעשה רדפו מפתיחת המשחק אחרי הקבוצה המארחת, שלמעט פיגור קטן 9:7 בפתיחת המשחק אחרי ריצת 0:7 של הגליל, מצאה את עצמה בעמדת יתרון לאורך כל דקות המשחק. בתום הרבע הראשון היתרון של הגלבוע עמד על 14:23 ולמעשה עד לסיום המשחק היא צעדה ביתרון חד ספרתי משתנה של יותר מפוזיישן אחד. בסיום המחצית הראשונה היתרון של הגלבוע עמד 29:35 – כל זאת למרות שגליל עליון צעדה ביתרון 18:28 בפרמטר של קטיפת כדורים חוזרים, על 8 מהם היה חתום נמרוד לוי. שתי הקבוצות לא קלעו באחוזים גבוהים, אך גליל איבדה 9 כדורים לעומת 2 איבודים בלבד של הגלבוע, שהייתה קשוחה בהגנה.

המחצית השניה המשיכה באותה מגמה. גלבוע אמנם לא הצליחה לברוח וברוב הזמן היא צעדה ביתרון חד ספרתי משתנה של יותר מפוזיישן אחד, שחקני הגליל בכל פעם שהתקרבו לשלב של יצירת משחק צמוד לא הצליחו ללחוץ על הדוושה ולמחוק את היתרון של הקבוצה המארחת, שבסיום ניצחה 62:71, למרות שבפרמטר של ליקוט כדורים חוזרים שחקני הגליל ניצחו 38:49, כשנמרוד לוי חתום על כמות שיא של 17 ריבאונדים. בפרמטר איבודי הכדורים גליל עומדת בסיום על 15 איבודים לעומת 7 איבודים של הגלבוע, שהצליחה לנצח למרות שקלעה בפחות מ-40 אחוזי הצלחה מהשדה, אך זה מספיק כששלושה שחקנים יריבים, ששיחקו זמן ממושך לא עולים בטור הקלעים.

שיא ריבאונדים בקריירה. נמרוד לוי במשחק הערב (צילום: גיל נוימן)



נקודת האור של הגליל במשחק הערב מגיעה מהרכז אייק איירבו – שקלע 23 נקודות (50 אחוז מהשדה) וקטף 8 ריבאונדים. השחקן היחיד מלבד איירבו שקלע דו ספרתי הוא הסנטר ברייס וושינגטון – שקלע 10 נקודות. יתר הקלעים: גבי צ’אצ’שוילי ונמרוד לוי – 7 כ”א, שאבון לואיס – 5, ג’ונתן סטוב – 4. שותפו ולא קלעו: אייזיאה אייזנדורף, כארם משעור ועומר טל.

ביום שני הקרוב, בשעה 17:30, תארח הפועל גליל עליון את מכבי ת”א למשחק במסגרת רבע גמר גביע המדינה. היום החלה מכירת כרטיסים לקהל הרחב. לרכישה היכנסו לאתר “לאן”

הגיעו בהמוניכם ועזרו לקבוצה באתגר הגדול (צילום: פושקו)