ביקור ועדת פרס החינוך בבית ספר ‘הר-וגיא’

התרגשות גדולה נרשמה בבית הספר נוכח המעמד המרגש. על כך בכתבה הבאה.

בית הספר ‘הר-וגיא’ עטה השבוע חג בעקבות ביקורה של ועדת פרס החינוך מטעם משרד החינוך. בזכות פנייתה המרגשת של הנהגת הורים, אשר המליצו על בית הספר לקבלת הפרס, זכה ‘הר-וגיא’ לביקורם של נציגי הוועדה, אשר ביקשו לבחון את עשייתו החינוכית בכל המישורים – הפדגוגי, החברתי והרגשי.

בפתח הוועדה דיברה רוית רוזנטל, מנהלת בית הספר, על תפיסתו החינוכית של ‘הר-וגיא’ ועל האתגרים עמם הוא נדרש להתמודד, ביניהם האתגר הביטחוני, האתגר הפריפריאלי ואתגר הקורונה. בדבריה הדגישה רוית את חשיבותה של הלכידות הקהילתית – מורים, תלמידים והורים – בהתמודדות עם רגעי משבר ואת החשיבות שבית הספר מייחס לחיזוק תחושת השייכות והדאגה לכל אחד ואחת מבאי בית הספר. 

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון, סיפר על השאיפה הבלתי מתפשרת של בית הספר לגרום לכל תלמיד להאמין בעצמו ולטפס הכי גבוה שרק יוכל. את מפגש הפתיחה סיימו איילה שטיינר, נציגת הנהגת ההורים, וענת ניסים, אמא לתלמיד בכיתה י”ב ,, שדיברו על הבית שביה”ס העניק ומעניק לילדיהן ותחושת האכפתיות של המורים והקשר הבלתי אמצעי בין הצוות לתלמידים.

בשיחות הרשמיות והלא רשמיות שהתקיימו עם חברי הוועדה במהלך הסיור, לאורך השבילים, אותו הובילו תלמידי התיאטרון, ובעקבות מפגש עם אנשי צוות ותלמידים,  התרשמו חברי הוועדה מהקשר החם בין מורים ותלמידים, מגאוות היחידה, מהטיפול האישי בכל תלמיד ותלמיד ומהדגשים הפדגוגיים בכל המישורים החברתיים, הלימודיים, והרגשיים.  

בסיומו של הביקור סיכמו חברי ועדת הפרס את התרשמותם. בדבריה הדגישה הוועדה את ה-DNA המיוחד של בית הספר, ההרגשה כי ‘הר-וגיא’ פועל מתוך תחושה חזקה של שליחות, אהבה ומסירות, חינוך לערכים, לצד עשייה פדגוגית משמעותית.  כמו כן, ציינו חברי הוועדה כי ‘הר-וגיא’ מהווה דוגמא ומופת לבתי ספר אחרים ולדרך בו בית ספר צריך להתנהל ולהציג את עשייתו. “הייתה זו הזדמנות עבור ‘הר-וגיא’ להראות את העשייה המשמעותית הנעשית בין כתליו ולהתבונן בהערכה רבה בקהילת בית הספר, השותפה רובה ככולה, להצלחה כבית חינוך”, סיכמה רוית רוזנטל בסיפוק.