נציגת הגולן בגלבוע

הכדורסלנית יהלי אמיר משחקת בהצלחה כבר 4 שנים באקדמיית הכדורסל בגלבוע. שמחים לארחה בפינת “ספורטאית השבוע”.

*. כתבה זו מתבססת על כתבתו של סיני משה רובינשטיין, שעלתה
בעמוד הפייסבוק של מחלקת הספורט מרכז קהילתי גולן

שוב פינת מצטיינים שלנו נכבשת ע”י אנשי כדורסל מהגולן, המשחקים באקדמיית הכדורסל של הגלבוע. היום אנו שמחים להפנות זרקור ליהלי אמיר,בת ה-17 מהמושב אליעד, שתתחיל בקרוב שנת כדורסל רביעית בגלבוע, שם היא משחקת בקבוצת נערות א’.

יהלי אמיר התחילה לשחק כדורסל בכיתה ב’ בחוג כדורסל באשכול אופק שבגולן. המאמן ישראל בן ישראל פתח חוג לבנות, שחיבר את יהלי אמיר לענף. יהלי אמיר שיחקה בקבוצות מחלקת הכדורסל של הפועל גליל-גולן עד כיתה ח’ ובגיל 14 עברה לאקדמיה של גלבוע מעיינות, שם היא פעילה כבר 4 שנים. עבורה החיבור היה מיידי, כפי שהיא מעידה: “בכיתה ב’ רציתי לשחק כדורגל ולא היה חוג לבנות.. אבא אמר לנסות כדורסל בטענה שזה דומה. אהבה ממבט ראשון.” ישראל בן אמיר, שהיה הראשון לזהות את הכישרון של השחקנית, לא חסך בשבחים: “מדובר בילדה שהוכיחה מההתחלה שהיא פשוט נולדה לשחק עם כדור. אני שמח מאוד שהיא בחרה את ענף הכדורסל. ללא ספק עוד בתחילת דרכה ראו את הניצוץ בעיניים להתקדם ולשחק כדורסל, הסקרנות שלה והרצון להיות יותר טובה ולשאוף להצלחה בלט מאוד אצל יהלי מגיל מאוד צעיר. דבר נוסף שהיה לי כיף לראות מהצד – הוא את התמיכה שההורים שלה העניקו לה מגיל צעיר מאחורי הקלעים. מכאן אני מאחל לה המון המון בהצלחה , אין לי צל של ספק שהיא תגיע מאוד רחוק בעתיד לבוא בהמשך הדרך שלה”.



יהלי אמיר מקווה שאחרי הסגר תוכל לחזור ולהתמסר לכדורסל – והיא בעלת שאיפות וציפיות מהעונה הזו: “אני עובדת בימים אלה, כדי להגיע מוכנה לעונה הקרובה – בתקווה שהיא תיפתח. כרגע השאיפות שלי הן לגבי השנה הנוכחית, להגיע כמה שיותר רחוק עם הקבוצה בליגה ובגביע, בהמשך ארצה לעשות שנת שירות וצבא משמעותי”.

ממי יהלי אמיר שואבת השראה? זוהי תשובתה: “המודל בשבילי זוהי מאיה מור ,ספורטאית שהצליחה להשפיע גם על כדורסל הנשים בעולם וגם על תחומים רבים מחוץ למגרש”.

לסיום, ליהלי אמיר יש מסר מעצים לאומה: “לא לפחד ללכת אחרי החלומות ולשחות נגד הזרם”.