כדורגל: שתו לחיים בבירה

עירוני קרית שמונה ניצחה 0:1 את הפועל ירושלים וקפצה מעל הקו האדום. הבלם סטפן אקה נפצע בצורה קשה וצפוי להיעדר תקופה ממושכת.

ערב הירואי של עירוני קרית שמונה. כן, לא פחות. אז נכון, לנצח קבוצה שהבקיעה רק 5 שערים ב-10 משחקי ליגה, זו לא אמורה להיות גבורה גדולה, אבל במצב שבו עירוני קרית שמונה התייצבה למשחק הערב מול הפועל ירושלים – ללא הבלם עאיד חבשי, המחלים מקורונה, ללא הבלמים הצעירים מתוצרת בית – איתי בן שבת, שריצה עונש הרחקה מהמשחק בשבת האחרונה וללא אור חסין – המחלים מפציעה, עם שחקני הגנה שבכל סיטואציה אחרת לא היו עולים לשחק כמו זיו מורגן וגיא מזרחי, שסבלו מתסמיני שפעת בימים האחרונים ועלו בעל כורחם לשחק, עם פציעות של שחקני מפתח במהלך המשחק – שנאלצו להתחלף, אפשר להגיד שאפו ענק לעירוני קרית שמונה, שעלתה למשחק הערב גם ללא שחקן הכנף הפצוע, מוחמד שאקר, על כך שהצליחה לנצח 0:1 את משחק החוץ מול הפועל ירושלים, שהקדימה אותה בנקודה אחת. בזכות הניצחון קרית שמונה קופצת מהמקום האחרון שני מקומות מעלה ועולה מעל הקו האדום.

עלה לשחק למרות המצב הלא אידיאלי. זיו מורגן (צילום: פושקו)



עירוני קרית שמונה עלתה למשחק בהרכב שונה ממשחקים קודמים. זיו מורגן תופקד כבלם, ניר דרורי עלה כמגן שמאלי ובחוליית הקישור האחורי המעובה עלה לראשונה בהרכב הקפטן סמואל בראון. איתמר שבירו, שכבש בשבת האחרונה לרשתה של הפועל באר שבע, קבוצת האם שלו, עלה בהרכב לצידו של סטפן מילוסביץ’.

כבר בדקה הראשונה עירוני קרית שמונה עלתה ליתרון 0:1. בעיטה של נדב נידם נהדפה ע”י אדליי, שוערה של הקבוצה המארחת, לרגליו של סטפן מילוסביץ’ שיצא אל מחוץ לרחבה ובעט לרשת הירושלמית. מרגע זה ואילך הפועל ירושלים החזיקה בכדור הרבה יותר, אך התקשתה להגיע למצבים. בדקה ה-26 פציעה אילצה את כובש השער לצאת משדה המשחק, את מקומו תפס מורגן פרייר. בדקה ה-38 גיא בדש סיפק בעיטה עוצמתית מכ-25 מטרים למשקוף שערה של קרית שמונה.

במחצית השניה הפועל ירושלים המשיכה לשלוט במשחק, להחזיק בכדור, אך התקשתה בפעולות האחרונות. בדקה ה-75 רגעי אימה עברו על שחקני הקבוצות, בדגש על שחקני קרית שמונה. הבלם סטפן אקה סובב את ברכו וצרח מכאבים. רבים מהשחקנים סביבו נראו חסרי אונים. מורגן פרייר התקשה להמשיך במשחק והוחלף בגיא בן לולו. בשל מחסור בשחקני הגנה אדריאן רוצ’ט עלה כמחליף במקומו של אקה. קרית שמונה הלכה עוד אחורה, הפועל ירושלים הגבירה את הלחץ, אך משחק עם הרבה הקרבה של שחקני קרית שמונה מנע שמר על רשת נקיה ובסיום ניצחון 0:1 לזכות קרית שמונה.

הרכב עירוני קרית שמונה (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, עלא ג’עפר, זיו מורגן, סטפן אקה (אדריאן רוצ’ט – 76), ניר דרורי (גיא מזרחי – 60), נדב נידם, סמואל בראון (ידין לוגסי – 60), אובידיו ביק, רועי קהת, איתמר שבירו, סטפן מילוסביץ’ (מורגן פרייר 26, גיא בן לולו).

נייחל להחלמתו המהירה. סטפן אקה במשחק מול הפועל חדרה (צילום: שלומי גבאי)