כדורסל גברים: לדרבי אכזבות משלו

הפועל גליל עליון הפסידה להפועל גלבוע גליל ובכך נקטע רצף של 8 ניצחונות בכל המסגרות.

צילום: גיל נוימן

עונת הכדורסל אמנם בשלב מוקדם, אך כבר עכשיו יש מסקנה נחרצת: כנראה שלשחק בבית ביום ראשון מול קבוצה במדים אדומים, זה לא משהו שעושה טוב להפועל גליל עליון. עד הערב הפסד הליגה היחיד שנחלה הפועל גליל עליון היה במשחק ביתי מול הפועל ירושלים, היה זה המשחק היחיד העונה שנערך ביום ראשון. הערב אירחה הקבוצה הגלילית את הפועל גלבוע גליל למשחק דרבי צפוני פיקנטי ואמציונלי, במטרה להמשיך בסדרת הניצחונות מהליגה בזכות ניצחון יוקרתי, אך הקבוצה מהגלבוע עשתה שיעורי בית, למדה היטב את הקבוצה הגלילית, הטיבה לשחק ברוב שלבי המשחק וזכתה בניצחון מוצדק, במשחק שנערך באווירת כדורסל עוצמתית עם קהלים טובים משני הצדדים.

הרבה פיקנטריה הייתה על הפרקט הערב, לא מעט דמויות שפגשו את קבוצתם מהעבר. מהצד הגלילי היו אלה צמד המאמנים, ברק פלג ואבישי גורדון – ששיחקו ואימנו בעבר בגלבוע, מן העבר השני היה זה הרכז תום מעיין, בן קיבוץ כפר הנשיא, שגדל במחלקת הנוער של הגליל ושיחק גם בקבוצה הבוגרת.

לפני המשחק נערך טקס לזכרו של חיים אוחיון ז”ל, ששימש כבעלים של שני המועדונים והלך לעולמו, לאחר מאבק במחלה, לפני ארבעה חודשים. הקהל באולם כיבד את הטקס, במהלכו גיורא זלץ, ראש המועצה, נשא דברים לזכרו של המנוח. במעבר חד נערך גם טקס הענקת תואר “מאמן החודש” של מנהלת ליגת העל לברק פלג, מאמן הגליל, שייבדל לחיים ארוכים.

ראוי ביותר. ברק פלג זוכה מהיו”ר טמיר אברהמס למגן ממנהלת הליגה לרגל בחירתו למאמן החודש
אוהדי הפועל גליל עליון וגיורא זלץ מכבדים במחיאות כפיים את זכרו של חיים אוחיון ז”ל


שלט תמיכה מרגש של אוהדי הגלבוע



גם הערב הפועל גליל עליון התייצבה למשחק ללא הקפטן הפצוע, הפורוורד אלון ספיר. הפורוורד קייל גיבסון ייתכן שסיים את העונה וכבר נעשים מאמצים למצוא לו מחליף.  עלתה למשחק עם חמישייה שכללה את אייק אירבו, שאבון לואיס, אייזיה אייזנדורף, נמרוד לוי וגבי צ’אצ’אשווילי.  גליל נכנסה למשחק היטב והוליכה ברוב דקות הרבע הראשון, שהיה רווי בקליעות מוצלחות מחוץ לקשת מהצד הגלילי – בדגש על נמרוד לוי, שקלע 13 נקודות מ-21 שקלעה הקבוצה הגלילית, שירדה להפסקת הרבע ביתרון 19:21.

ברבע  השני של המשחק התאפיין משחק צמוד, שחקני הגלבוע הקשיחו את משחק ההגנה והגבירו קצב במשחק ההתקפה. ברבע הזה כבר ניתן היה לזהות ניצנים של תקיעות התקפית של שחקני הגליל. שחקני הגלבוע תפסו פיקוד בקליעות מחוץ לקשת והצליחו לעלות ליתרון במהלך הרבע. היה זה רבע צמוד עם יתרון שעבר בין הקבוצות. ברבע זה עלה לשחק בשורות הגלבוע תום מעיין, שקלע 4 נקודות בחמש דקות משחק. בסיום המחצית הראשונה גלבוע צעדה ביתרון 43:47. את המחצית הראשונה סיימה הפועל גליל עליון עם 9 איבודי כדור, לעומת 4 איבודים של הגלבוע – שהחטיאה 4 קליעות עונשין מ-13 ניסיונות.

במחצית השניה הקבוצה האורחת השתלטה על המשחק. שחקני הגליל נראו אובדי עצות במשחק ההתקפה, התקשו לחדור לתוך הבקבוק ומנגד לא היו חדים מחוץ לקשת. גלבוע הכתיבה את הקצב, לא שמטה את היתרון אפילו לרגע אחד וצעדה ביתרון חד ספרתי משתנה ברוב הדקות. בסיום הרבע השלישי היתרון של גלבוע עמד על 58:65. במהלך הרבע הרביעי שחקני הגלבוע גם הצליחו לעלות ליתרון חד ספרתי, שבשיאו הגיע גם ל-13 נקודות יתרון. שחקני הגליל הצליחו לצמק את היתרון של גלבוע, אך לא לאיים עליו. בסיום, ניצחון 74:85 לזכות הגלבוע.

הפועל גליל עליון חסרה הערב שני שחקנים וניכר היה לחוש שזה משפיע עליה. נמרוד לוי, שהיה מצוין ברבע הראשון עם 13 נקודות, לא הצליח לקלוע מעבר לכך בשלושת הרבעים שלאחר מכן. שאבון לואיס איבד 8 כדורים מבין 12 שאיבדה הקבוצה, אייק איירבו עם יום רע מחוץ לקשת (2/9). הספסל של גליל היה קצר מדי ולברק פלג וצוותו לא היו מספיק רעיונות למתן מענה לגלבוע, שהצליחה לנצח למרות שהחמיצה 8 קליעות עונשין (20/28) : גלבוע קטפה 39 ריבאונדים – לעומת 34 שקטפה גליל. ארבעה משחקני הגלבוע – לונדון פראנטס – מצטיין המשחק, סשה ג’ונס, רוני הארל ויותם חנוכי קלעו סך דו ספרתי של נקודות ולמעשה היו השחקנים שלהם שחקני הגליל לא הצליחו לתת מענה.

קטף הרבה ריבאונדים, אך לא קלע מספיק. גבי צ’אצ’שוילי מטביע



את רשימת הקלעים של הגליל מוביל ברייס וושינגטון עם 15 נקודות. את רשימת הריבאונדרים מוביל גבי צא’צשוילי עם 11 כדורים חוזרים. את רשימת מחלקי האסיסטים מוביל אייק איירבו עם 9 אסיסטים. את רשימת מאבדי הכדור הוביל שאבון לואיס – שחתום על 8 איבודים מ-12 שאיבדה הקבוצה. לרשימת הקלעים: שאבון לואיס – 14, נמרוד לוי – 13, אייק איירבו – 11, אייזיאה אייזנדורף – 9, עומר טל – 7, גבי צ’אצ’שוילי – 5,  לסטטיסטיקה המלאה מהמשחק, הקליקו כאן

מכירת המנויים נמשכת. הרכישה מתבצעת באתר האינטרנט של משרד הכרטיסים “לאן”

ינסה לחזור לתלם במשחק הקרוב. נמרוד לוי
תקציר המשחק מערוץ הספורט בשיתוף מנהלת הליגה