כדורגל: ק”ש נערכת לדייט עם האלופה

עירוני קרית שמונה תתארח הערב אצל מכבי חיפה, עם תקוות לחזור לביתה בלי ידיים ריקות.

המחזור התשיעי של ליגת העל יינעל היום עם שלושה משחקים. עירוני קרית שמונה תתארח בשעה 20:15 אצל מכבי חיפה (שידור ישיר בערוץ 54), סגנית המוליכה. במצב העניינים הנוכחי, קרית שמונה מוצאת את עצמה מתחת לקו האדום עם נקודה אחת פחות ומשחק חסר בהשוואה להפועל ירושלים, בעוד שמכבי חיפה מוצאת את עצמה מרוחקת 5 נקודות ומשחק חסר מהמוליכה, הפועל באר שבע.

עירוני קרית שמונה התאמנה בשבוע שעבר באצטדיון טבריה, מאחר ומבוצעות עבודות שזרוע באצטדיון. הקבוצה תתאמן בתקופה הקרובה גם במגרש הסינטטי בעיר.  מתייצבת למשחק הערב ללא הקשר סמואל בראון, שטרם החלים מפציעה. שחקן הכנף, מוחמד שאקר, בספק למשחק. במידה ולא יפתח בהרכב עשוי איתמר שבירו לזוז לכנף וסטפן מילוסוביץ’ יתפוס את מקומו של שבירו בחוד. בקרית שמונה לא צפויים מהפכות בהרכב. גיא מזרחי עשוי למצוא עצמו בהרכב בעמדת המגן הימני במקום עלא ג’עפר המאכזב. אם בג’עפר עסקינן, הרי שמדובר בשחקן שיפגוש את קבוצת האם שלו, כמו הבלם עאיד חבשי והמגן השמאלי, זיו מורגן – שהגיע לקרית שמונה בעונתו השניה כשחקן נוער. לקשר רועי קהת יהיה זה מפגש מול קבוצתו מהעבר הלא רחוק.

פוגש את ה”אקסית” שוב. רועי קהת במשחק הליגה האחרון בין הקבוצות, במחזור הלפני אחרון של העונה שעברה (צילום: פושקו)



מכבי חיפה עתירת “אקסים” גם היא. זה מתחיל בצוות המקצועי, עם המאמן ברק בכר ועוזרו גיא צרפתי, ממשיך לסגל הקבוצה בו ניתן למצוא את הבלם אורי דהן – שעשוי להיות בתמונת ההרכב הערב ולפגוש לראשונה את קבוצת האם שלו. במכבי חיפה נרגשים לקראת המשחק, שכן מדובר במשחק האלף של הבעלים, יעקב שחר, כנשיא הקבוצה. החיפאים, שביום חמישי האחרון השקיעו מאמץ רב במשחק ההפסד 1:0 לסלאביה פראג, חוזרים לזירה המקומית ועם יצטרכו להסתדר הערב ללא מספר שחקנים חשובים הסובלים מפציעות ובהם: הקשרים מוחמד ג’אבר ונטע לביא, המגן ראיין סטריין וככל הנראה הבלם בוגדאן פלאניץ’. למכבי חיפה יש סגל רחב ועתיר בשחקנים איכותיים. למכבי חיפה קישור אחורי אגרסיבי בראשותו של חוסה רודריגז וקישור קדמי יצירתי עם שחקנים בדמותם של דולב חזיזה, מוחמד אבו פאני, עומר אצילי וצ’רון שרי. בחוד למכבי חיפה יש שורה של שחקנים בעלי חוש הבקעה מפותח – גודוסי דוניו עשוי לפתוח בהרכב, כמובן שיש לקחת בחשבון גם את בן שהר ודין דוד.

יוכיח את עצמו גם הערב? ידין לוגסי במשחק הליגה האחרון מול מכבי חיפה, במחזור הלפני אחרון של העונה שעברה (צילום פושקו)



קרית שמונה סובלת מהגנה חדירה ומקישור רך. קרית שמונה עשויה לשחק גם הערב במערך של 4-3-3. לדעת כותב שורות אלה, מוטב לקרית שמונה לעלות במערך של 4-5-1 עם חוליית קישור מעובה, כדי להגביר את ההתנגדות במרכז המגרש כלפי מובילי הכדור של מכבי חיפה.

עמיר נוסבאום, מאמן קרית שמונה, שיפגוש את חברו משכבר הימים, ברק בכר – שהיה שותף שלו בהגנת קרית שמונה וגם כשהשניים עבדו בצוותא משך שתי עונות בצוות המקצועי של הפועל באר שבע, משדר ביטחון לקראת המשחק: “מכבי חיפה כמובן זה אולי משחק החוץ הכי קשה בליגה. אנחנו באים אחרי הפסד כואב מול מכבי ת”א, הרגשנו שהיינו שווים יותר. אנחנו באים עם ביטחון לסמי עופר, שאפשר לעשות את זה – והמטרה היא לנצח”.

ברק בכר ורז מאיר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק (צילום: ערוץ היוטיוב של מכבי חיפה)