בשורת חיסון ממיגל

200 מיליון דולר יושקעו בפיתוח חיסון לקורונה. הפרטים המלאים בכתבה הבאה.

חברת MigVax הישראלית המפתחת חיסון אוראלי לקורונה – זכתה במימון התחלתי מקואליציית CEPI מנורבגיה, שתשקיע בקול הקורא הנוכחי  200 מיליון דולר בפיתוח חיסונים נגד הווירוס. קואליצית CEPI נתמכת על ידי קרן ביל ומלינדה גייטס, הקרן תגובה סולידרית לקורונה של האו”ם ועוד הקואליציה לחדשנות במוכנות למגיפות (CEPI), הנתמכת על ידי קרן ביל ומלינדה גייטס, הקרן תגובה סולידרית לקורונה של האו”ם ועוד, הכריזה כי תעניק מימון ראשון של 4.3 מיליון דולר לחברת MigVax של מכון המחקר מיגל, ו-5 מיליון למכון לחיסונים ומחלות זיהומיות באוניברסיטת ססקצ’ואן שבקנדה.

המענקים של הקואליציה לחדשנות במוכנות למגיפות ((CEPI הינם חלק מ-200 מיליון דולר, המיועדים לקידום פיתוח חיסונים, שיספקו הגנה רחבה נגד וריאנטים של covid-19 ובטא קורונה ווירוסים נוספים, במסגרת תכנית חומש להשקעת 3.5 מיליארד דולר, במטרה לקצר פיתוח חיסונים נגד וירוסים עתידיים למאה ימים בלבד, ולהפחית או אף לחסל את הסיכון העתידי למגיפות.

דוד זיגדון – מנכ”ל MigVax וצוות החוקרים (צילום: מכון מחקר מיגל)

על פי הצהרת הקואליציה לחדשנות במוכנות למגיפות (CEPI), הבחירה ב- MigVax הינה במטרה לתמוך בפיתוח של טבלית חיסון אוראלית (הניתנת דרך הפה( חדשה, ועל מנת לבסס הוכחה, לקונספט של חיסון המעניק הגנה רחבה, כנגד וריאנטים שונים לווירוס הקורונה. הקואליציה מחויבת לעיקרון של גישה שוויונית לחיסונים שהיא מממנת, ומטרתה שהחיסונים יתאימו לשימוש גם במדינות מתפתחות, כאשר פלטפורמות החיסונים עשויות להיות ישימות גם לפיתוח חיסונים נגד פתוגנים אחרים. 

ד”ר ריצ’רד האצ’ט, מנכ”ל:CEPI  “השותפות של CEPI עם MigVax והמכון לחיסונים והמחלות זיהומיות של אוניברסיטת ססקצ’ואן בקנדה, פותחת את התוכנית השאפתנית שלנו, לפיתוח חיסונים המגנים באופן נרחב הן נגד וריאנטים של covid-19 והן נגד נגיפי קורונה אחרים כמו סארס (SARS) ומרס (MERS). החיסונים שוברים כעת את הקשר בין זיהום בקורונה, לבין מחלה קשה או מוות, ומאפשרים לחזור למשהו שמתקרב לחיי שגרה נורמליים, במדינות עם גישה מספקת אליהם. אבל האיום של וריאנטים חדשים שצצים ויכולים להתחמק מההגנה של החיסונים הנוכחיים, עלולים להחזיר את התגובה העולמית לנקודת ההתחלה, ולאיים על כולנו. זו הסיבה שפיתוח חיסונים נגישים ברחבי העולם המגנים באופן נרחב מפני וריאנטים של קורונה הוא הכרחי לביטחון הבריאות העולמי: באמצעות שותפויות חדשות אלה אנו עושים את הצעדים הראשונים להשגת מטרה זו”.

ד”ר ריצ’ארד האצ’ט (צילום: באדיבות CEPI)



דוד זיגדון, מנכ”ל MigVax ומנכ”ל מכון המחקר מיגל אומר: “אנו מודים על קבלת המענק היוקרתי, ומתכבדים להיות חלק מתוכנית החזון של CEPI  להאצת הפיתוח של חיסונים קריטיים. אנו שמחים על כך ש-CEPI מאמינה במחקר שלנו לחיסון נגד קורונה באמצעות טבלית חיסון פומית של תת-יחידה, במטרה לעזור לעולם לחזור ל”נורמה חדשה” במציאות ‘היום שאחרי המגיפה’. למעשה, בעשרים חודשים בתוך משבר הקורונה, כעת ברור יותר מאי פעם, שהמאבק לשמור על המחלה בשליטה, יהיה מאתגר כמעט כמו שליטה בה מלכתחילה. חיסוני דחף אוראליים כגון MigVax-101  שפיתחנו, יסייעו לארגוני הבריאות בעולם לעבור ממצב חירום לשגרה, להפחית את עלויות התפעול של מתן החיסונים ולהרחיב את הנגישות של תוכניות החיסונים למדינות רבות. בזכות המענק נוכל לקדם את פיתוח החיסון על מנת להגיע לשוק מהר יותר” אומר זיגדון.

דוד זיגדון (צילום: מכון מחקר מיגל)