כדורגל: מחלקת התאוששות ביציעים ובמגרש

עירוני קרית שמונה הפסידה 3:1 למכבי ת”א, במשחק שבו הקהל המקומי הפתיע לטובה.

עירוני קרית שמונה נחלה הערב הפסד 3:1 למכבי ת”א, מחזיקת הגביע, דווקא במשחק שבו צעדה ביתרון למעל מרבע שעה. קרית שמונה, שקיוותה לנצל את הבעיות של מכבי ת”א, כדי להמשיך במסלול הניצחונות, נראה שנתנה את עיקר כוחותיה במחצית הראשונה ובמחצית השניה כוחה אבד לה – דבר שנוצל ע”י הקבוצה האורחת ליצירת מהפך בדרך לניצחון.

יש הרבה דברים לא טובים ואפילו מדאיגים שעירוני קרית שמונה תצטרך לקחת מהמשחק הערב, אך לפני שנגיע אליהם מוכרחים לגעת גם במה שטוב. אחרי תקופה ארוכה, שעירוני קרית שמונה הביאה כמות זעומה של אוהדים למשחקיה, למשחק הערב הביאה עירוני קרית שמונה כ- 1,700 אוהדים, שהפעם התמקמו ביציע המרכזי ובהחלט הזכירו ימים יפים מהעבר. מילה טובה מגיעה להנהלת המועדון, שבשיתוף עם העירייה ורשת המתנ”סים, הפיקו הפנינג לפני המשחק מחוץ לאצטדיון, היו שם עמדות איפור, עמדות אוכל ושתיה וכן עמדת צילום מגנטים וגם עמדה לבדיקות אנטיגן חינמיות לילדים. בהחלט יוזמה מבורכת, המשך למבצע הבדיקות החינמיות והכרטיסים החינמיים שניתנו לילדים במשחק מול הפועל חדרה.

תרבות ספורט מבורכת. קהלים משני הצדדים בהפנינג מחוץ למגרש (צילום: מדיה עירוני קרית שמונה)



עירוני קרית שמונה עלתה למשחק עם שינוי אחד בהשוואה להרכב שעלה בשבוע שעבר: עאיד חבשי שב למרכז ההגנה, אחרי שריצה עונש הרחקה, זיו מורגן חזר מעמדת הבלם לעמדת המגן השמאלי. לפני המשחק נערך טקס הוקרה לשני הקפטנים הקודמים של הקבוצה, שהעונה משחקים במכבי ת”א – הבלם עידן נחמיאס והקשר עדן שמיר, שניהם פתחו את המשחק על הספסל, שמיר נכנס כמחליף בדקה ה-83.

הגיעו בהמוניהם ונתנו צבע וגב לקבוצתם האהודה. אוהדי עירוני קרית שמונה ביציע המרכזי (צילום: יורם ממן)



אחרי כמעט חצי של כדורגל, בלי מצבים שהצריכו את השוערים ליכולות מורכבות, בדקה ה-28 עלתה קרית שמונה ליתרון 0:1 הגבהה מצוינת של זיו מורגן מצאה את איתמר שבירו לא מכוסה ברחבת מכבי ת”א, שבירו בעט מהאוויר בצורה מצוינת לרשתו של דניאל פרץ והעלה את קרית שמונה ליתרון 0:1.

דקה אחת לפני הירידה להפסקת המחצית, מיד לאחר הדיפה מצוינת של ברטקוש לניסיון הבקעה של דן גלזר האורח, ברנדלי קובאס האורח דהר באגף ימין, סטה לכיוון המרכז ובעט בעיטה עוצמתית לרשת של קרית שמונה וקבע את תוצאת המחצית הראשונה – 1:1.

במחצית השניה מכבי ת”א, שהחזיקה בכדור בכ-60 אחוז מהזמן במחצית הראשונה, המשיכה להיות הדומיננטית בשדה וגם הצליחה לתרגם זאת לשערים. בדקה ה-67, אחרי מספר ניסיונות הבקעה תל אביבים שסוכלו, הגבהת קרן שנהדפה בצורה לא טובה הסתיימה בבעיטה של לואיס הרננדס מ-10 מטרים לרשת של ברטקוש – מהפך, 1:2 לזכות מכבי ת”א. קצב המשחק ירד לאחר הבקעת השער של התל אביבים, החילופים שביצע עמיר נוסבאום לא הביאו לשינוי משמעותי. ממש בסמוך לסיום המשחק טעות קשה של הבלם סטפן אקה, שנגח לאחור כדור לא חזק, שהיה מיועד להגיע לברטקוש, נחטף ע”י המחליף האורח, אוסאמה חלאילה, שאמר תודה וכבש ממצב של אחד על אחד שער שקבע את תוצאת המשחק – ניצחון 1:3 לזכות מכבי ת”א.

בישל שער, אך מצא עצמו בצד המנוצח. זיו מורגן במאבק אוויר מול דן גלזר (צילום: האתר הרשמי מכבי ת”א)



אין ספק שלקרית שמונה הרבה בעיות בקבוצה. חוליית קישור אנמית, התקפה לא מספיק יצרנית וגם הגנה שרמת התיאום שלה טעונת שיפור. בהיעדר קישור אגרסיבי ועם אגפים חדירים, מוטב יהיה לקרית שמונה לנסות לשחק עם שלושה בלמים, מהלך שיגרום להסטתו של זיו מורגן לעמדה הטבעית שלו לצידם של חבשי ואקה.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, עלא ג’עפר (גיא מזרחי – 80), עאיד חבשי, סטפן אקה, זיו מורגן, נדב נידם (אדריאן רוצ’ט – 80), רועי קהת (שלו דסטה – 89),  ידין לוגסי (אובידיו ביק),  מורגן פרייר (סטפן מילוסביץ’ – 74),  מוחמד שאקר ואיתמר שבירו.

חגגו בסיום המשחק. אוהדי מכבי ת”א (צילום: יורם ממן)