כדורגל: הפנינג בחוץ, קרנבל בפנים?

עירוני קרית שמונה תארח אחה”צ את מכבי ת”א, אווירת הפנינג לכל המשפחה מחוץ למגרש. מכבי ת”א עמוסת הבעיות תגיע עם ה”אקסים”, עדן שמיר ועידן נחמיאס.

שבע שנים ושישה ימים חלפו מאז שעירוני קרית שמונה ניצחה בפעם האחרונה את מכבי ת”א במשחק במסגרת הליגה הסדירה. בפעם הקודמת זה היה במשחק שנערך באצטדיון העירוני בקרית שמונה, רק שחקן אחד מבין 22 השחקנים שפתחו בהרכבי הקבוצות ישחק במשחק הערב – רועי קהת, שכבש שער בדקה ה-81, שהעלה את קרית שמונה ליתרון 0:2, לאחר שרוג’רס קולה העלה את הקבוצה הצפונית ליתרון 0:1 כבר בדקה הראשונה. ערן זהבי, שחקן ההתקפה הבכיר של הכדורגל הישראלי, כבש שער מצמק בבעיטת פנדל בשלהי המשחק.

יחגוג גם במשחק הערב? רועי קהת חוגג את כיבוש השער לרשתה של מכבי ת”א (צילום: פושקו)



הרבה מים עברו בפארק הזהב מאז אותו משחק. קרית שמונה אמנם ניצחה בעונה שעברה 0:2 בביתה את מכבי ת”א, אך זה היה במסגרת הפלייאוף העליון. האם 7 השנים הרעות במאזן משחקי הליגה הסדירה בין קרית שמונה למכבי ת”א יסתיימו הערב? את התשובה נדע בסביבות השעה רבע לשמונה, כשעתיים ורבע לאחר שהמשחק ייצא לדרך ויועבר בשידור ישיר החל מהשעה 17:15, בערוץ 54. קרית שמונה, שמקדימה בנקודה אחת מכבי ת”א, שמקדימה בנקודה אחת את הקו האדום, תקווה לתפוס את התל אביבים עם המשך ישיר לתקופה הרעה שעוברת על הקבוצה בליגה – מה שהביא לפיטורי המאמן פטריק ואן לוון.

לראשונה מול קבוצת נעוריו. עידן נחמיאס (צילום: מדיה מכבי ת”א)



לפני שנגיע למשחק אחה”צ, כמה משפטים על מה שעתיד לקרות לפניו: הנהלת עירוני קרית שמונה בשיתוף רשת המתנ”סים והעירייה יזמו הפנינג לקהל אוהדי הקבוצה מחוץ ליציע המרכזי, אליו שבים אוהדי הקבוצה. בתוכנית: בדיקות אנטיגן ללא עלות לילדים בגילאי 3-12, עמדת צילום מגנטים, עמדת איפור, עמדת שערות סבתא, דוכני פופקורן וברד וחלוקת צמידים. עלות כרטיס למשחק: 50 ש”ח – מחיר אחיד. קרית שמונה, שבמשחק הבית הקודם מול הפועל חדרה משכה כ-900 אוהדים ליציעים הודות למבצע חלוקת כרטיסים חינם לילדים, מקווה שלפחות 1,500 מאוהדי הכדורגל בגליל העליון ובפרט אוהדי הקבוצה יתמכו בה אל מול כ-2,500 אוהדים לפחות, שיתמכו במחזיקת הגביע. לפני המשחק ייערך טקס הוקרה לשני הקפטנים הקודמים של הקבוצה, שחקני מכבי ת”א – הקשר עדן שמיר והבלם עידן נחמיאס – שהתחתן השבוע עם בח”ל – שלי. השנים צמחו במחלקת הנוער של המועדון ועשו דרך ארוכה בקבוצת הבוגרים.

חוזרים ליציע המרכזי. חוזרים לנצח את מכבי ת”א במסגרת הליגה הסדירה? אוהדי קרית שמונה במשחק מול מכבי ת”א בשנת 2014 (צילום: פושקו)



עירוני קרית שמונה תתייצב גם למשחק הזה ללא הקשר והקפטן סמואל בראון, שטרם החלים מפציעה. את מקומו בקישור האחורי ימשיך למלא נדב נידם – המושאל ממכבי ת”א. הבלם עאיד חבשי, שריצה עונש הרחקה במשחק הניצחון מול בני סכנין בשבוע שעבר, ישוב להרכב – מה שיגרום לחזרתו לעמדת המגן השמאלי של זיו מורגן. בחלק הקדמי החלוץ איתמר שבירו ימשיך לקבל אשראי, לצידם של שחקני הכנף, מוחמד שאקר ומורגן פרייר. הקשר רועי קהת, שגדל במכבי ת”א, יקווה להתעלות במשחק מול קבוצת נעוריו.

מכבי ת”א תחסר את שחקנה הדפנסיבי, שרן ייני, שירצה עונש הרחקה. עידן נחמיאס, שסבל השבוע מהתכווצות קלה בשרירים, עשוי לפתוח במרכז ההגנה לצידו של לואיס הרננדז. עדן שמיר צפוי להתחיל את המשחק על הספסל. הקשר גבי קניקובסקי יפתח מתחת לחלוצים וינסה להפעיל את שחקני הכנף שעתידים לפתוח בהרכב, מתן חוזז ואדוארדו גררו ואת החלוץ סטיפה פריצה. את מכבי ת”א יוביל מהקווים המנהל המקצועי, ברק יצחקי, שיחליף את המאמן ההולנדי, פטריק ואן לוון, עד למינוי מאמן קבוע.

עמיר נוסבאום, מאמן קרית שמונה, התייחס למשחק: “כבר שכחנו מהמשחק בדוחא אנחנו מתחילת השבוע מתכוננים למכבי ת”א. אני מבינים שהולך להיות משחק מאוד קשה מול מכבי ת”א. מכבי ת”א קבוצה איכותית ומצוינת, אבל אנחנו בבית שלנו – והמטרה שלנו היא אך ורק לנצח את המשחק”.

ברק יצחקי בהתייחסות לקראת המשחק מול קרית שמונה (צילום: מדיה מכבי ת”א)